Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

like_a_glove kirjoitti: rata-ajo ei jännitä, n.15 vuotta sitä tehneenä jonka jälkeen kouluttanu junioreita joista osa ajaa tälläkin hetkellä maailmalla kilpaa.
Jaa ei jännitä vai?

Siksikö täällä avaudut?

Kyllä sitä olis ollut tilaa sunkin kokemuksille vaikka ei enää niin jännitystä olisikaan, vai mitä sä siellä enää jännität :?:

Olisit ny vaan tullu ... kun mieles teki kumminki :mrgreen:

:saab:
Saab 9-5 2.0t 1998
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja jt »

Unohtuikin tuossa kiittää mukavasta ja kiintoisasta ratapäivästä!
Hienoa on varsinkin se, että junnuille järjestyy ajomahdollisuuksia.
Mielestäni onnistunut ratkaisu, että ratatapahtuma on erillään syyskokouksesta.

Kuvaamaan en oikein ehtinyt, mutta porukalla saatiin sentään jotain talteen:
https://picasaweb.google.com/v4krazingt ... redirect=1


terv. jt + V4 Krazing Team

VMTD kirjoitti:Tuohon samaan kohtaan tornin jälkeen on muutama muukin tömähtänyt kun auto on lähtenyt käsistä.
Mitään selvää syytä 900M:n pyörähtämiseen ei olla vielä saatu selvitettyä. Roskaa radalla voi olla yksi mahdollisuus. Olihan siellä takakaarteissakin pari kassillista männynneulasia.
Analyysi jatkuu, videoita tutkitaan jne.
Karkkonen
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Heinä 05, 2012 20:53

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Karkkonen »

Suuret kiitokset hyvin onnistuneesta ratapäivästä järjestäville ihmisille ja paikallaolijoille! Itsehän lähdin ratapäiville hyvin asennevammaisena, että kauanko jaksan vesisateessa seistä ja kattella touhua... Onneksi lähdin, koska kokopäivähän siellä tuli vietettyä hyvässä säässä ja seurassa :) Mielipiteet ovat tärkeitä ja ainahan on kaikessa kehittämisen varaa, mutta mielestäni on turha nurista mitään koko tapahtumasta niiden ketkä eivät viitsineet paikalle raahautua ;) Tämän kokoluokan kerhossa alkaa olemaan aika mahdotonta miellyttää aivan joka ainoaa ihmistä :/ Siis onhan se hyvä idea perustaa oma kerho, mikä palvelee siihen littyvien ihmisten tarpeita :) Onnea uuden kerhon perustamiseen :)

Tämän tyyppinen koko perheelle tarkoitettu tapahtuma antaa kipinää myös noille tulevaisuuden saabisteille, joilla ei vielä jalat yletä lähellekään polkimia :) Onneksi klubilla on myös muutakin toimintaa ja tapahtumaa jollei tämän tyyppinen köröttely kiinnosta ;)
Karkkonen
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

Karkkosella lukemisen ymmärtämisessä ongelmaa? ei ollu nyt viitsimisestä se lähtö kiinni! lueppa koko topicci etkä kahta viimestä postia vaan...



ongelma onkin siinä että välistä puuttuu sukupolvi ellei kaksi joitten pitäis jatkaa kerhoa ja sen toimintaa ennen näitä tulevaisuuden saabisteja.

liika konservatiivisuus ja yritys miellyttää kaikkia on täysin tuhoon tuomittu yritys, ei tuu onnistuun.

se että jos jotukut asiat on ollu okei 30v tai 10v sitten ei suoraan meinaa että ne on okei nyt.

maailma muuttuu ja ihmsten tulisi muuttua mukana.

eli tää kerho laahaa pahasti perässä monessakin asiassa.

se että Saab jo ihan merkkinä on ihmisten mielissä pappa autona, niin tarviiko sitä samaa teemaa tyrkyttää foorumilta lähtien joka paikkaan.

ja varmasti antais kipinää tapahtuma jos sinne tosiaan tulisi nuorempaa porukkaa.

osaako joku heittää mitään ikä jakaumaa sieltä? paljonko oli esim 20-30v kansaa kaikista osallistujista?

ja siis sit että pääsis herra iso herra varapuheenjohtajan juttusille niin siitä pitäisi vielä maksaa?? :lol:

mut vittuako mä näistä...enhän ole edes jäsen.

edittiä/ mitäs väliä niillä lippumerkeillä olis tosiaan jos ei oo lippumiehiä edes radan varressa???

edit// ja se että kerhon varapuheenjohtaja rupeaa ihan syyttä mollaamaan toisen merkkikerhon porukoita yleisessä kaikille näkyvillä olevassa topicissa,tietämättä edes mistä sielä on ollut kyse, osiottaa valtavaa henkistä kypsyyttä ja päätöksenteon järjellisyyttä? :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kyllä teitä näsäviisastelioita ja "itkemisestä" valittavia nyt tuntuu löytyvän....

Mitä jos joku olisikin vammautunut vaikeasti tai kuollut koska kolaroi autonsa suolenkillä, mutta koska ei ollu lippumiehiä, sammuttimia ja radiopuhelimia niin kävi nyt sit näin??

Tai jos jt:n penska ois tullu yliajetuksi siinä tornimutkassa?

Vois olla itku ihan toisessa suunnassa...

On käsittämätöntä että määrätyt ihmiset jaksavat valittaa kirjoitukseni ulkoasusta,sanoa itkijäksi, vääristellä sanojani ja kertoa etten ole tervetullut radalle enkä klubiin kun samaan aikaan voisi olla mahdollisesti miettimässä mitä penskan hautakiveen kirjoitetaan.

Ei muuta kun ens ratapäiville pelit umpeen teipillä ja varmuudeksi vielä lasitkin ni ei tarvii pelkää muita radan käyttäjiä, haloo hei!
Viimeksi muokannut like_a_glove, Ti Syys 24, 2013 07:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

773E kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti: ...
Janoamme viisautesi mettä, oi suuri mestari!
pahoittelen...Ratatuomarit ry:n toiminnassa mukana ollessani edes AKK:n kouluttajat eivät osanneet neuvoa miten vastata kaltaisellesi vähä-älyiselle.

Joko tunnet itsesi tarpeeksi tyhmäksi vai vieläkö on tarve nolata itseään lisää?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Ihan hyviä pointteja, mutta luuletko tosiaan kusipäisen käytöksen yhtään lisäävän asiasi edistymistä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Risto »

Eihän rata-ajojen järjestäminen edes ole Saab-klubi sääntöjen mukaista toimintaa.
Saab-klubi säännöt kirjoitti:3. TOIMINTA
Tarkoitustaan yhdistys toteuttaa
- järjestämällä kokoontumisia, retkiä ja näyttelyitä
- neuvomalla jäseniään toimialaansa liittyvissä kysymyksissä
- toimimalla yhteistyössä muiden maiden vastaavien yhdistysten kanssa
- tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys voi jakaantua hallituksen päätöksen mukaisesti jaostoihin, joille yhdistyksen hallitus vahvistaa johtosäännöt näiden sääntöjen lisäksi
- tiedottamalla tulevista tapahtumista jäsentiedotteilla.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

t.t.j kirjoitti:^Ihan hyviä pointteja, mutta luuletko tosiaan kusipäisen käytöksen yhtään lisäävän asiasi edistymistä?
en.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja jt »

Pahoittelen huolimattomuuksien summasta aiheutunutta mielen kuohuntaa. Paskanheittoa, henkilökohtaisuuksiin menemistä ja pirun maalailua seinille tuskin kenenkään kannattaa loputtomiin jatkaa. Ne kun eivät yleensä johda mihinkään hyödylliseen.

Tapaus 900M:
- Pyörähtämisen selvittely on vielä kesken, mutta noin äkkiseltään näyttää siltä, ettei mitään erityistä ajovirhettä ole tehty. Eli kaidekontakti olisi voinut sattua lähestulkoon kelle vaan yli 90 km/h tuossa kohdassa ajaneelle.
- Pojat tajusivat kyllä (jälkeenpäin) itsekin, että oli hölmöä ja vaarallista jättää auto keskelle rataa. Eivät tajunneet heti koittaa, käynnistyykö auto, ja ajaa pois ajolinjalta. Suht kokenut ratakuski kai tarvitsee olla, ettei tuollaisen "kolarin" jälkeen olisi vähän hämmentynyt.

-----

Pers.kohtaisesti ei riitä energia ja "asenne" tämän tasoiseen "keskusteluun". On tuon oman hautakirjoituksen miettiminen jo sen verran lähellä.
Lienee parasta laittaa aiheen seuranta pois päältä.

Jos on asiaa/kysyttävää...
jari.talvela ät saab95.net
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Vähän tulee sellainen olo että muut ovat idiootteja ja väärässä paitsi nimimerkki like_a_glove.

Minä kun puhuin peilien teippailusta niin sanoin (ainakin toivottavasti) että jossain näin voidaan tehdä, ja sekin on tainnut olla enemmän kielikuva sille että peileillä ei pitäisi tehdä mitään rata-ajossa vaan pitää huoli omista, johdonmukaisista ajolinjoista eikä koukkailla tai tehdä mitään typeriä liikkeitä kesken ajon. Sama kun sanotaan että automaattivaihteisella ajaessa tulee naulata vasen jalka lattiaan...

Peilit, takanatulevien tarkkailu jne. ovat mielestäni enemmän siten oikean kilvanajon juttu missä pitää oikeasti tietää kilpakumppanien ajolinjat.

Mun mielestä näissä harrastelijahommissa on ihan riittävästi haastetta kun pidetään huoli että ajetaan itse järkevästi ja turvallisesti eikä jysäytetä päin edellä ajavaa. Riittävästi haastetta siinäkin kuin että pitäisi alkaa monessa suunnassa ajavia varomaan.
Esim. case että väistät vasemmalta takaa tulevaa, pidät huolta että pysyt radalla ja sitten huomaamattasi väistätkin toisen takaa tulevan eteen, pahimmassa tapauksessa vielä nopeamman eteen.

Vesa Lindemanin pointti ei mielestäni ollut mollata Porsche-kerhoa, kuskeja tai autoja, vaan todeta että vaikka kyseessa ei ollutkaan halvat peltoautot vaan oikeat urheiluautot niin se ei tee vielä rata-ajotapahtumasta nopeaa.

Ja kovin moni ei kyllä pidä vieraisiin pöytiin huutelijoista, etenkään jos ei parhaimmillaan ole mitään osaa eikä arpaa muuta kunhan kertoa kuinka hyvä ja kokenus itse on ja arvostella samalla vastapuoli osaamattomaksi. Että ei todellakaan kannata ihmetellä jos suhtautuiminen on nuivaa vaikka kuinka puhuisit asiaakin, etenkin kun lähdet negatiiviseen sävyyn liikkelle. Kokemusta on, molemmin puolin.

ps. like_a_glove: olet muuten tässä mennessäsi itse haukkunut suoraan aika monet tähän ketjuun vastanneet henkilöt.

pps. jos asioioissa olisi kehittämisen varaa:
1) turpa rullalle
2) jäsenhakemus vetämään
3) osallistu kokouksiin ja niissä suuta auki rakentavassa mielessä jos tiedät miten asioita kannattaa hoitaa

Jos kolmas kohta ei onnistu, pysy kohdassa 1. Pelkkä foorumilla tapahtuva joojoilu ei vie mitään asiaa eteenpäin, oli kyse maailmaparantamisesta, tapahtumien kehittämisestä tai autoprojektien tekemistä, jotain pitää oikeastikin tehdä.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

niin niin, eli se ei oo mahdollista että eräät ottivat hernepalon nenään siitä mun ekasta postista? siinä ei ollu mitään henkilökohtaista, ilmeisesti jotkut vaan ottivat sen henkilökohtaisesti...ja ensimmäiset vastaukset mun suuntaan olivat tosiaan henk.koht, jos ei, niin myönnän ne ainakin niin ottaneeni.

miksi aina pitää oottaa se puolustus kanta joka asiaan täällä? eikö kritiikistä vois ottaa opiksi? ai niin, en ole jäsen.

Kaiken saa halutessaan näyttämään vihamieliseltä, tosin näen kääntöpuolena tässä sen että olisipa jäänyt nämäkin epäkohdat mainitsematta jos en olisi sitä ensimmäistä postiani laittanut niin kuin laitoin...ihan kuin sillä nyt sit loppupeleissä olisi mitään merkitystä...


mielestäni olen vastannut jokaiselle samalla tasolla kuin he minulle.

mikähän tässä nyt oli se vieras pöytä? alussahan jo sanoin että en ole mikään ammattilainen!(muahan tässä tituleerattiin mestariksi muiden käyttäjien osalta) kokemukesta mainitsin jotain koska luulin sen antavan jotain pohjaa argumenteilleni (näin ei ilmeisestikkään ollut), en pätemisen toivossa...

ja mitä on tämä vittuilu oikeasti tekemisestä? sitähän mä tässä just yritän? täähän on keskustelu foorumi? ei kai täällä voi muuta kun (yrittää) keskustella?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
saab1990aeros
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ti Syys 19, 2006 17:49

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja saab1990aeros »

Oli todella kiva ratapäivä! Olin ensimmäistä kertaa elämässäni radalla ajamassa ja en onneksi ainakaan ajanut ulos :lol: . Ajoin about 20 kierrosta päivän aikana ja vikasta täydestä kiekasta tuli mun paras aika 1min50s johon oon ihan tyytyväinen enskertalaisena. Ens vuonna nopeemmin sitten. Lämmin keli vei Saabistani tehoja pois eli nyt oli varmaan about 220hp. Alle 10 asteessa ois ollu hiukka enempi. Tässä video tosta mun nopeimmasta kiekasta ja vika kiekka ei oo sitten kokonainen kun tuun radalta pois. Paljon opittavaa rata-ajosta mutta kivaa puuhaa toi on.
Tuli mieleen tosta pääsuoran spinnauksesta mistä on puhuttu täällä niin saatan arvata mistä se on voinut johtua. Mulla on videopätkä missä toi spinnaus on just tapahtunu (ei näy videolla itse spinnausta) niin siinä on ennen loivaa oikeaa mutkaa toinen puoli radasta märkä. Jos ajolinja on mennyt märältä puolelta niin oliskohan siitä renkaat kostuneet ja lähtenyt perä lapasesta? Mulla nimittäin kävi ittelläni yks melkein spinnaus kun ohitin toisen Saabin radan märältä puolelta ja renkaat kostuivat ja sitten tulin mutkaan kovaa niin perä lähti, mutta sain just ja just oikastua ettei tullu spinniä.

Tässä videopätkä tosta mun nopeimmasta kiekasta:http://www.youtube.com/watch?v=4pYiRVyDXPo
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

like_a_glove kirjoitti:niin niin, eli se ei oo mahdollista että eräät ottivat hernepalon nenään siitä mun ekasta postista? siinä ei ollu mitään henkilökohtaista, ilmeisesti jotkut vaan ottivat sen henkilökohtaisesti...ja ensimmäiset vastaukset mun suuntaan olivat tosiaan henk.koht, jos ei, niin myönnän ne ainakin niin ottaneeni.

miksi aina pitää oottaa se puolustus kanta joka asiaan täällä? eikö kritiikistä vois ottaa opiksi? ai niin, en ole jäsen.

Kaiken saa halutessaan näyttämään vihamieliseltä, tosin näen kääntöpuolena tässä sen että olisipa jäänyt nämäkin epäkohdat mainitsematta jos en olisi sitä ensimmäistä postiani laittanut niin kuin laitoin...ihan kuin sillä nyt sit loppupeleissä olisi
mielestäni olen vastannut jokaiselle samalla tasolla kuin he minulle.

mikähän tässä nyt oli se vieras pöytä? alussahan jo sanoin että en ole mikään ammattilainen!(muahan tässä tituleerattiin mestariksi muiden käyttäjien osalta) kokemukesta mainitsin jotain koska luulin sen antavan jotain pohjaa argumenteilleni (näin ei ilmeisestikkään ollut), en pätemisen toivossa...

ja mitä on tämä vittuilu oikeasti tekemisestä? sitähän mä tässä just yritän? täähän on keskustelu foorumi? ei kai täällä voi muuta kun (yrittää) keskustella?
Unohda ny ainakin jo se v**tu ja kiroileminen yleisellä foorumilla,käyttäydyt kuin 15v räkänokka kadun kulmassa...
Asioista voi kirjoittaa myös asiallisesti !
#2285
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ohhoh... :lol:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Vastaa Viestiin