SpeedParty 2010, Joensuu

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Tulihan tuolla käytyä katselemassa eka kierros, sit jano yllätti... Ei ne jumaliste antaneet omia juomia nauttia ja tarjoilu paikan päällä ei täyttänyt tarpeita joten siirryin toisaalle.
#3834
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuloksiakin ilmestyt, Suprakin mennyt >200mph :P
SpeedParty 2010 tulokset TOP 20

nro auto / car kaupunki kmh mph
1 Corvette C5 (musta) 338 210
2 Toyota Supra Mk4 (musta) Laukkala 325 202
3 Porsche 996 GT700 309 192
4 Toyota Supra Mk3 (punainen) Joensuu 301 187
5 Mercedes-Benz SL55 AMG Tallinn 294 183
6 Volvo S40 T4 Parikkala 286 178
7 Audi S4 Niittylahti 267 166
8 Audi 100 S4 Varkaus 263 163
9 Toyota Supra Mk4 Vantaa 261 162
10 BMW 335i Joensuu 260 162
11 Toyota Aristo Savonlinna 258 160
12 Mercedes-Benz 190 3.0 24v TDJoensuu 255 158
13 Nissan SX 200 252 157
14 Mercedes-Benz W124 3.0 TD Joensuu 251 156
15 BMW 335i Ylämylly 246 153
16 Corvette C5 Kontiolahti 243 151
17 Mercedes-Benz 300E 238 148
18 Subaru Impreza WRX STi Kuopio 237 147
19 Porsche 993 Carrera S 235 146
20 BMW 335D Touring Joensuu 234 145
Jari-77
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 10:34

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Jari-77 »

Hei!
Tapahtuma sujui hyvin,
on muistettava, että nopeudet koostuivat näin...
Corvette (tutka 335 ilmoitettu tutkalukema +1km/h) = 336km/h
Mittaava poliisi sanoi, että innoissaan antoi tuloksen 335km/h eikä muistanut "asiakkaan" eduksi tutkassa vähennettävää -1km/h:ta lisätä tulokseen kun antoi tuloksen julki koska hän innostui itsekkin Corveten nopeudesta. Joten tutkalla 336, ja jos matka on 1maili boxin datassa niin 338 on sitten se "virallinen" luku. Boxilla mitattu nopeus oli siis 338km/h. Boxista omistaja ei purkanut dataa kentällä kun oli muitakin murheita eikä siis varmistanut kiihdytyksen pituutta. Tämä johtuu siitä, että 1 maili oli lähdöstä pelastushenkilökunnan ambulanssille ei poliisiautolle. Poliisiauton kohtaan oli 1700 - 1750m, tämä siitä syystä että mittaus suoritetaan ns. kohtitulevaan ajoneuvoon näin ollen mittauskulman virhe saadaan eliminoitua. Eli moni kentällä sanoi minulle jarruttaneensa ohjeistuksesta huolimatta "poliisin" kohdalla, vaikka lähtö ilmoitti sen jarrutuksen pelastusajoneuvon kohdalle.

Tutka on tarkka viranomaisen mukaan 330..joten pitäydytään "nopeudessa" mitä boxit antoi Corvetesta, se on ainakin riittävät tällä hetkellä haastamaan monet harrastajat. Sivuillemme Marko päivittää sitten aikanaan koko mittauslistan.

Punaisen Porsche 996 GT700:n nopeus oli 309,7km/h boxilla poliisin kohdalla ja tutkamittauksen kohdalla (1 maili) 309km/h tämä spekuloitiin ajoneuvon omistajan kanssa kentällä. Eli kaikki kenellä oli oma mittaus, niin kannattaa varmistaa kiihdytyksen pituus.

Tahdon kiittää kaikkia mukana olleita kuskeja ja yleisöä! Päivä oli erittäin kuuma, sitä myös oli autotkin.

Hinnoista sen verran...ajomaksu oli 40€
sillä sai ajaa niin monta kierrosta kun aikataulut antoi periksi. Lähtökohtana oli 2 kiekkoa, mutta nyt moni ajoi jopa 4 kierrosta, mutta pääsääntöisesti 3 kierrosta.
Hinta / kierros 13,3€ - 10€, mukaan sisältyi vielä kuljettajalle ruoka + juoma, sekä VIP-teltan tarjoilut (kahveeta ja pullaa) kiitos tytöille. Ilman yhteistyökumppaneita tämä ei olisi ollut mahdollista.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Kyllä tekis mieli itekki käydä ajelemassa... sittenkun kone naputtaa vitosella rajotinta vasten. ;)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Hane_81 kirjoitti:eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!
:lol: käyhän se niinkin... mutta uuden ohjainboksin avulla voipi tarkasti määritellä senkin rajan, rippuen koneen muista säädöksistä ja osista. :)
Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty. :wink:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja f-19 »

:D
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

odotamme sormet syyhyten projektin valmistumista. Varmasti hurja kampe tulossa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Mr_Who kirjoitti:
Hane_81 kirjoitti:eikait siinä ku lasket rajottimen vaa tarpeeks alas nii napsuttelee komeesti vaikka koko matkan!
:lol: käyhän se niinkin... mutta uuden ohjainboksin avulla voipi tarkasti määritellä senkin rajan, rippuen koneen muista säädöksistä ja osista. :)
Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty. :wink:

Kerro ihmeessä lisää.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mr_Who kirjoitti: ... mutta uuden ohjainboksin avulla voipi tarkasti määritellä senkin rajan, rippuen koneen muista säädöksistä ja osista. :)
Mutta eipäkait kehtaa enemää alkaa jaarittelemaan, pitää palata asiaan sitten vasta kun mielessä olleet muutokset ja rakentelut on tehty. :wink:
Oisko tässä tulossa eka 200+mph standing mile og-satku? :)
Kerro ny lissee tavotteista jne? Missä viipyy projektitopikki? Sinistädumppiventtiiliä, APC boksin kolvausta ja joku peräti pottu-kokoluokan ahdin pellin alle? :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

V.J.S kirjoitti: Oisko tässä tulossa eka 200+mph standing mile og-satku? :)
Kerro ny lissee tavotteista jne? Missä viipyy projektitopikki? Sinistädumppiventtiiliä, APC boksin kolvausta ja joku peräti pottu-kokoluokan ahdin pellin alle? :D
Ei nyt sentää.. ei tolla laatikolla niin kovvoo kule, jos ei vaihdevälejä pidennä. :)

No tavotteena olisi saada kolomesattoo kaakkia ulos..Garretin T3:sen ahtimen aattelin laitella, riittää ihan hyvin. Uuet sisuskalut konneesseen, uus bensapuoli, uus moottorinhojaus (jonka ite rakennan, megasquirtti(vielä vaiheessa sekin)), kaikki puslat uusia, sporttialusta, lukkokeula.. ym. Oikeastaan pitäisi koko auto käydä läpi, kone purkaa atomeiksi ja uusia kaikki tiivisteet ja samalla kytkinkin.. Aikatavotetta en aseta, koska mahdoton sanoa milloin valmis, koska riippuu mitenkä töitä riittää ja mitenkä on motivaatiota purkaa/kunnostaa/rakentaa. :)

Rojektialueelle rupean päiväkirjaa pitämään vasta sitten kunhan saan homman aloitettua... Ennen sitä pitäisi tallia vielä valmistella (ketjutalja kattoon) ja tuleva käyttis saada ajoon. Ensikesän tavote ajella speedpartyilla on sikäli tiukka, mutta kuitenkin mahdollinen, riippuu mitenkä asiat rupeaa luistamaan. Sekin on yks, että useampi asia tulee niinkuin uutena ja sehän asettaakin haasteita projektille. Ja käytännöss yksinään olen tämän projektin kanssa tekemisissä.. Kilpuria ei ajatuksena ollut tehdä, vaan vähän normaalia tehokkaampi katuauto. :)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Kerro myös, miten vaihteiston saisi kestämään tehot. Tuntuu paukkuvan jo 200+ tehoilla.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja kena »

Mr_Who kirjoitti:Garretin T3:sen ahtimen aattelin laitella, riittää ihan hyvin.
Karreti kolomone riitti mainiosti 90-luvulla, "Perus Garrettin kolmonen".. Nyt se on "Perus hooäx kuuskymppi".
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Naxu kirjoitti:Kerro myös, miten vaihteiston saisi kestämään tehot. Tuntuu paukkuvan jo 200+ tehoilla.
Joo sehän se onkin ongelmana... mutta eipä sitä tarvii täysiä paineita olla ykkös-, eikä kakkosvaihteilla :roll:
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: SpeedParty 2010, Joensuu

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Toisaalta eikö pienillä vaihteilla vääntö aiheuta vähemmmän ongelmia rattaille. 3. ja 4. vaihde on kovilla kun voimaa työnnetään alhaalta alkaen. Hammasrattaita saa kyllä teetättetyä, jos pystyisi tekemään vahvemmat. Sittten kai enska on seuraava kohde. Luulisi voimansiirtoonkin nyt olevan joku ratkaisu.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin