Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

V.J.S kirjoitti:Muistellaanpa hieman ala-astefysiikkaa[/b]:
v = a * t <=> t = v/a
s = 1/2 * a * t^2 <=> s = 1/2 * a * (v^2/a^2) <=> s = 1/2 * v^2 / a
s=455,6m ja v=88,89m/s
455,56 = 1/2 * 88,89^2 / a. Tästä insinööri ynnää kiihtyvyydeksi, eli siis hidastuvuudeksi a = 3950,62 / 455,56 = 8.672m/s^2, eli 0,884g.


Meilläpäin nämä asiat imettiin jo turboäidinmaidossa! :D
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

V.J.S kirjoitti: n. 250km/h kai se Airo turrpo x mikälie kulkee, mutta aiemmin puhuit autoista yleisesti, et Saabeista. Ja kuulemma jotkut edesvastuuttomat hurjat unkarilaiset ovat menneet virittelemään autojaan, joten kulkevat kovempaa kuin vakio 8O Todella paheksuttavaahan tuo on, mutta mistäpä sen tietää jos joku tuommoisen viritetyn omistava juippi sattuisi paikalle tulemaan.
Ei kukaan suomalainen saabisti tietenkään virittele menopeliään,
laitonta puuhaahan moinen on. Pakoputki tosin tarvitsis huoltoa, kun ääntä lähtee liikaa...

Pitäsköhän sitä omia jarruja joskus huoltaa niin ei menis pöpelikköön.
Hevosia tosin on vaan se 200+ :twisted:
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Hieno, tonnehan ei ole kovin pitkä matka edes täältä pohjanmaalta. Jos autoni vaan on toimintakunnossa niin taatusti lähden kokeilemaan pikkasen.

Jarrumatka on kyllä surullisen lyhyt, 1500metriä kyllä riittäisi kiihdytykseen ja loput jarrutusmatkana. Kiiikalassa sai jo kokeilla jarrujen toimivuutta ja silloin vauhtia ei minun autolla ainakaan ylittänyt 200 kovin paljon. Jos nyt 1000 metrin matkalla saavutetaan 250 km/h jo "steg 1" autoilla niin 2200 metrin matkalla lasissa on varmasti lähemmin 280 km/h.

Hmm...ehkä kannattaisi asentaa ne kaapissa olevat vähän isommat ja paremmat jarrut...

Mutta muuten, olisi hyvä jos joku Suomen kielen sujuvasti puhuvan henkilön ottaisi yhteyttä järjestäjien kanssa ja keskustelisi jarrumatkan pituudesta.

/Kenneth
9-5 -00, Aero
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Ken-1 kirjoitti: Jarrumatka on kyllä surullisen lyhyt, 1500metriä kyllä riittäisi kiihdytykseen ja loput jarrutusmatkana. Kiiikalassa sai jo kokeilla jarrujen toimivuutta ja silloin vauhtia ei minun autolla ainakaan ylittänyt 200 kovin paljon. Jos nyt 1000 metrin matkalla saavutetaan 250 km/h jo "steg 1" autoilla niin 2200 metrin matkalla lasissa on varmasti lähemmin 280 km/h.
/Kenneth
Myötätuulessa eräskin :saab:i meni 287 maililla viime kesänä ja eräs toinen 281,
niin veikkaan että tuolla 2200 matkalla saattaa olla se 300km/h lähellä.
Vakioita nuo molemmat oli - oli vaan kova myötätuuli...
Edit: http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Kuka pakkaa mukaan kansipahvin :D?
Viimeksi muokannut HandOfNod, Ke Maalis 11, 2009 20:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Ken-1 kirjoitti:Hieno, tonnehan ei ole kovin pitkä matka edes täältä pohjanmaalta. Jos autoni vaan on toimintakunnossa niin taatusti lähden kokeilemaan pikkasen.

Jarrumatka on kyllä surullisen lyhyt, 1500metriä kyllä riittäisi kiihdytykseen ja loput jarrutusmatkana. Kiiikalassa sai jo kokeilla jarrujen toimivuutta ja silloin vauhtia ei minun autolla ainakaan ylittänyt 200 kovin paljon. Jos nyt 1000 metrin matkalla saavutetaan 250 km/h jo "steg 1" autoilla niin 2200 metrin matkalla lasissa on varmasti lähemmin 280 km/h.

Hmm...ehkä kannattaisi asentaa ne kaapissa olevat vähän isommat ja paremmat jarrut...

Mutta muuten, olisi hyvä jos joku Suomen kielen sujuvasti puhuvan henkilön ottaisi yhteyttä järjestäjien kanssa ja keskustelisi jarrumatkan pituudesta.

/Kenneth

Joo maillailin viime viikolla asiasta. Lupas vahvasti harkita 2000/700m vaihtoehtoo. Se ois jo huomattavasti parempi.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Japso »

JouniCSE kirjoitti:
Ken-1 kirjoitti:Hieno, tonnehan ei ole kovin pitkä matka edes täältä pohjanmaalta. Jos autoni vaan on toimintakunnossa niin taatusti lähden kokeilemaan pikkasen.

Jarrumatka on kyllä surullisen lyhyt, 1500metriä kyllä riittäisi kiihdytykseen ja loput jarrutusmatkana. Kiiikalassa sai jo kokeilla jarrujen toimivuutta ja silloin vauhtia ei minun autolla ainakaan ylittänyt 200 kovin paljon. Jos nyt 1000 metrin matkalla saavutetaan 250 km/h jo "steg 1" autoilla niin 2200 metrin matkalla lasissa on varmasti lähemmin 280 km/h.

Hmm...ehkä kannattaisi asentaa ne kaapissa olevat vähän isommat ja paremmat jarrut...

Mutta muuten, olisi hyvä jos joku Suomen kielen sujuvasti puhuvan henkilön ottaisi yhteyttä järjestäjien kanssa ja keskustelisi jarrumatkan pituudesta.

/Kenneth

Joo maillailin viime viikolla asiasta. Lupas vahvasti harkita 2000/700m vaihtoehtoo. Se ois jo huomattavasti parempi.
Joo toi kuulostas jo semmoselta matkalta, että vois tosissaan harkita lähtöä.
Foxbody turbo
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Riittääkö 700 metriä? Minkä verran tuota jarrutusmatkaa oli Kiikalassa ja minkä verran on ollut Lappeenrannan eventeissä? Lappeenrassa kiihdytysmatkaa on kilometri vai puolitoista?

Kilometri jarrutukseen olisi ihan mukavaa, sit ei haittaisi vaikka olisi vähän myöhässä jarrutuksen kanssa. Samaa kaikille kuitenkin, kiihdytysmatkan pituus siis. Kunhan ehtii vetää riittävän kauan 5 vaihteella ettei tuu mitään sanomista välityksistä ja muista asioista. Eniten tehoa "voittaa" :lol:
9-5 -00, Aero
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Ken-1 kirjoitti:Riittääkö 700 metriä? Minkä verran tuota jarrutusmatkaa oli Kiikalassa
Kiihdytys 900m
Jarru 400m

Muistelisin.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Ken-1 kirjoitti:Riittääkö 700 metriä? Minkä verran tuota jarrutusmatkaa oli Kiikalassa ja minkä verran on ollut Lappeenrannan eventeissä? Lappeenrassa kiihdytysmatkaa on kilometri vai puolitoista?
Muistaakseni LPR ja Joensuun tapahtumissa oli 700m -
Ja jos tuo 700m riittää Japsolle niin pitäs riittää mu(i)llekin :D
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Raimo Miettinen kirjoitti:
Ken-1 kirjoitti:Riittääkö 700 metriä? Minkä verran tuota jarrutusmatkaa oli Kiikalassa
Kiihdytys 900m
Jarru 400m

Muistelisin.
Eikös koville peleille nuo matkat heitä häränpyllyä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Mc Jape
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 20:43
Paikkakunta: HämeenlinnanTuulos

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Mc Jape »

Pitäsköhän lähtee turbo vikasella airoolilla kokeileen miten vie toimii.
Volvo V70 2.4T -02,Volvo 850 2.4-94 ,ja 850T5-95 KA ,, 96-77 "rock" KA , 96-65 ,96-77b,95-65,95V4-67, 95VAN-70 , 95-72 Tele, 95-74,95-75 Tele VO, 99LE-73,99L-7599-83,9000Aero-93, 95 V4-75 JOKKIS + n.30kplosiksi.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tuli tässä mieleen että onkos tälläisissa tapahtumissa ns.kypäräpakko ja saako olla apukuski mukana?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3610
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja wesku »

http://www.nopeusmittaus.com/kartta.html

Nyt siinä lukee kiihdytys 1800 jarrutus 900.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nyt alkaa kuulostamaan hyvältä.
Foxbody turbo
vector 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Nopeusmittausta Hallin lentokentällä

Viesti Kirjoittaja vector 2,3t »

Japso kirjoitti:2200m kiihdytysmatkaa ja 500m jarrutukseen, siellä voi tulla 300kmh ylittäjille jo hätä käteen 8O. Tuota tapahtumaa voisi kyllä ihan harkita, jos kalusto on kunnossa silloin.
1800 metriä on kiihdytysmatka ja jarrutus on 900 metriä 5% alamäkeä on koko kiihdytys osuus. :wink:
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Vastaa Viestiin