[quote="like_a_glove"][quote="jt"][quote="like_a_glove"]Suomen suurin merkkikerho ja radalla 15wee Esko-Juhaneita ilman korttia ja peltoautoilla!! Mahtavaa![/quote]Herra voi tulla sitten ensi kerralla varikolla ihan naamatusten valittamaan, sillai niinkun miehet tekee - jos tiedät. Ettei tarvitse hankkia neidin ja perästäpäin-länkyttäjän mainetta täällä foorumilla.
Tässä visio ensi vuodeksi: Jospa saisit korokkeen jalkojesi alle siihen heti melumittauksen jälkeen, ryhtyisit tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Peltoautot käännyttäisit suuressa viisaudessasi takaisin varikolle, mielellään suoraan romurekan kyytiin. Kiiltävät projektit ja puunatut käyttöautot sallisit rataa kiertämään, tosin kuitenkin varrellisen peilin kanssa tarkistaen, ettei vaan yhtäkään heinänkortta ole tarttunut pellolta alustaan. [quote="like_a_glove"]
En ikinä menis omalla projektillani saatika käyttöautolla noitten sekaan![/quote]
Todella hieno periaate, pidä toi. Saadaan me suvaitsevammat ajaa rauhassa ja pitää hauskaa. Ja anteeksi nyt vaan, mutta helvettiäkö asia edes sulle kuuluu jos et kerran ole edes jäsen?[/quote][/quote]
onnistuu...tosin, sanoin asioista ennen tapahtumaa...en perästäpäin...ota länkytyksenä jos tykkäät, teillä siltikin mun mielestä väärä tapa turvallisuuden kannalta hoitaa tota hommaa, varsinkin jos ajatus maailma on tota mitä ootte viesteissänne antaneet ymmärtää...
-------------
Tässä topicissa ei näkynyt kommenttiasi asiasta. En voi tietää muista kannanotoistasi. Ja avauksesi tyyli oli erittäin haastava, sanoisinko jopa ikävä. Pahoitteluni että lähdin mukaan paskanheittoon. Nimittäin - Jos haluaa saada asiansa esille, kannattaa sitä "väriä" vähän vähentää ainakin ensimmäisessä kommentissa.
vitustako sä tiedät millasia autoja/kuljettajia sinne päästäisin?
----------------
En nyt ihan siltä pohjalta, mutta päättelin aiemmista pulautuksistasi.
(yleensä katsastuksen kautta radalle)(kuljettajille ohjaaja kokous: edes perus lippumerkit, rata käyttäytyminen jne.)
-------------
Hyvä ajatus, ja tiedossa ovat. Nämä evästykset lienevät olleet käytössä aikasemmissa ratatapahtumissa (syyskokouksen yhteydessä), en tiedä miksei nyt ollut. Vai oliko? (Tultiin vähän myöhässä paikalle)
ja aion tosiaan pitää...mä meen radalle ottaamaan vehkeistä kaiken irti...en väistelemään nappuloita tai vaareja tai kattelemaan nopeusmittaria...nämä kaikki edelliset voi ja joutuu tehdä ihan liikenteessä jokapäivä.
--------------
Saab-klubi ei olekaan pelkästään rata-ajokerho. Kaikkia pitää miellyttää.
Siksipä siellä on kaksi luokkaa, hitaammille ja nopeammille, vaihtuvat puolen tunnin välein. Taisin itsekin ehdottaa tuota käytäntöä jo kymmenisen vuotta sitten.
Kaipa nykyään voitais pitää tarkempi raja kahden luokan välillä, nopeuserot kun tuntuvat nousseen aika lailla. Ehkä jopa tuo jonkun jo heittämä junioriluokka kolmanneksi?
ja kai se asia mulle kuuluu jos olin tulossa klubiin liittymään ja radalle ajamaan? (onneksi satuin lukemaan tän topicin ennen lähtöä)
---------------
Sori, kommenttisi vaikutti nopeasti luettuna "ei ikinä" -tyyppiseltä.
muistakaa, viritys on kiellettyä ja suurin sallittu nopeus on 120 km/h!
---------------
Kuten sanoin, nopeudet alkavat olla ongelmallisen suuria - ainakin turvatoimiin verrattuina.
menkää nyt oikeesti itteenne...TEKÖ suvaitsevaisia??? ...tekopyhää porukkaa. (ei kaikki klubilaiset)
---------------
Mun mielestä on suvaitsevaista että rata-ajoon pääsevät tutustuaan muutkin jäsenmaksun maksaneet, kuin ne joilla on ammattitason ajokalustoa käytettävissään.
Sitä paitsi - monille tekee hyvää päästä tyydyttämään vauhdin nälkää silloin tällöin, ettei tarvitse tieliikenteessä paineita purkaa.
kun yrittää turvallisuus asioista keskustella (värikkäästi) saa vaan paskaa niskaan ja sanotaan että ei ole toivottu liittymään klubiin...oikeen klubi/harrastaja henkeä! Hieno Kerho <3
----------------
En ole ketään estämässä liittymästä. Jäsenasiat eivät enää kuulu minulle millään muotoa. Minut voit laskea pois kerhon syntilistalta, en ole jäsen.
Sitä "väriä" voi tosiaan vähentää, jos haluaa kommenttien vaikuttavan enemmän keskustelulta kuin tahalliselta ärsyttämiseltä.
...
Olin mukana roudarina 4 kk vaille kortti-ikäiselle pojalleni. Meillä oli ajokkina kaverin omistuksessa oleva, vakiomoottorinen "peltoauto", jolla ajettiin enimmäkseen hitaammassa luokassa. Lupaani ei kysytty, enkä ollut edes tietoinen että pojat ovat radalla 900M:llä. Molemmilla on toki kymmeniä/satoja ajotunteja sekä jäältä että asvaltilta, joten tuskin siellä aikuista olisi tarvittu neuvomassa. Sattumalta juuri minun poikani spinnasi (lainakalustolla) pääsuoran kaarteessa, keulan pyyhkäistessä pyörähdyksen loppuvaiheessa kaiteeseen. Toistaiseksi on vielä epäselvää, oliko muuta syytä kuin se tavallainen, eli liian suuri tilannenopeus vieraalla autolla.
Kalustotappiot lienevät korvattavissa, vaikka kyseessä olikin pala suomalaista autohistoriaa. Tämä ei liene tämän enempää julkinen asia.
Toisaalta voidaan olla tyytyväisiä, ettei pyörähdys tapahtunut tieliikenteessä. Ehkä jotain jäi takaraivoon tuosta kokemuksesta.
Ehkä tämän polemiikin ja varsinkin sen sävyn perusteella on jatkossa parasta jättää tulematta asvalttiradoille puutteellisella kalustolla ja vähäisellä kokemuksella.
Alan sitä paitsi olla liian vanha tähän.
terv. jt