Ihan kun mä olisin lukenu tästä Mimmin pysäköintiongelmasta jo vuonna 2009???Mimmi kirjoitti: Johtuisikohan rankasta ennakkomainonnasta, jolloin osa ei uskalla tuoda "alueelle" uudempia Saabeja (minä muiden mukana). Tosin minulla ei ole kuin tämän vuosituhannen Saabeja.
CSM - Classic Saab Meet 2010
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Todella upeannäköistä meininkiä!
Harmittaa ainoastaan se, kun en tänävuonna päässyt paikalle muista menoista johtuen.
Mutta kuvista välittyy tunnelma ja komeat ajopelit ennenkaikkea.
Toivottavasti järjestäjät pysyvät aktiivisina ja saamme tulevinakin vuosina osallistua CSM-tapahtumaan
Harmittaa ainoastaan se, kun en tänävuonna päässyt paikalle muista menoista johtuen.
Mutta kuvista välittyy tunnelma ja komeat ajopelit ennenkaikkea.
Toivottavasti järjestäjät pysyvät aktiivisina ja saamme tulevinakin vuosina osallistua CSM-tapahtumaan

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Classic saab meet antoi aivan selvän kuvan ettei alueelle olisi ollut mitään asiaa "uudemmalla" saabilla. Kuvia sitten selailemalla huomasin että olisihan sinne saanut tulla,pettymys oli melkoinen.Jäi yksi hieno tapahtuma kokematta.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
kyllä minä ainakin tapahtuman nettisivuilta huomasin, että pysäköintialueella on kohta "muut saabit".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
jt kirjoitti:CSM houkutteli tänä vuonna riveihinsä reilut 40 Saab-klassikkoa mallistoista 90/99/900/9000 + cabrioletit.....
jt kirjoitti:.... vievät pysäköintitilaa WST:n paikalliselta yleisöltä.
Selailin tähän liiittyviä juttuja aiemmin ja ehkä sitten virheellisesti ymmärsin ettei tapahtuma olisi varsinaisesti tarkoitettu tonnareille lainkaan, ilmeisesti asia oli kuitenkin toisin ? Miksi ilmeisen samassa tapahtumassa on päällekäin kaksi käsitettä WST ja CSM, en ihan ymmärrä mistä on kyse ?
Onko CSM osalta ikärajan suunniteltu olevan 20 vuotta tulevaisuudessakin vai onko ajatuksena pitää raja kiinteästi 80-luvussa ?
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Sorry, olen Porvoosta, en osaa paremmin suomen kieli. Suora lainaus CSM-kotisivulta (sama teksti taisi olla lehdessäkin):Thorhammer kirjoitti:Classic saab meet antoi aivan selvän kuvan ettei alueelle olisi ollut mitään asiaa "uudemmalla" saabilla. Kuvia sitten selailemalla huomasin että olisihan sinne saanut tulla,pettymys oli melkoinen.Jäi yksi hieno tapahtuma kokematta.
-----------------
Parkkeerausjärjestelyissä pyritään kaikkien Saabien mahduttamiseen alueelle. Mallikohtaista ryhmittelyä voidaan harrastaa, mikäli parkkijärjestelyihin riittää talkoolaisia. Keskeisimmälle paikalle haetaan painotusta 80-lukuisiin Saabeihin. AvoSaabit voitaneen järjestää omaksi ryhmäkseen, vuosimallista riippumatta. Muunmerkkiset kulkupelit pyritään ohjailemaan kadun toisella puolen olevalle yleiselle parkkialueelle.
-------------------
Tämä teksti on ollut tuollaisenaan varmaan pari vuotta. Samalta sivulta
http://jt.users.saabclub.fi/csm/indexcsm.html
löytyy arkistosivut edellisiltä vuosilta, joista olisi ollut bongattavissa viimevuotinen uudempien mallien hyvä osanotto. Siksikin ihmettelin tämän vuoden "taantumaa".
Tervetuloa ensi vuonna, mikäli joku viitsii vielä noita CSM-potkijaisia järjestää.
terv. jt
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Väärin. Vain minulla, pers.koht, on tässä asenneongelma. Olisin halunnut WST:n ulkopuoliset Saabit samalle tontille. Yritän nyt luopua tästä pakkomielteestäni.Mimmi kirjoitti: Tänä vuonna minulla ei ollut pysäköintiongelmaa, vaan CSM järjestäjillä oli pysäköintiongelma.
terv. jt
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Tää on kato tätä, kun on amatööri asialla. En ole koskaan ollut klubin hallituksessa, ja ihan omin päin olen näitä tapahtumia järkkäillyt. Eivät ole hullua hennonneet kieltääkään... Halvalla ei saa hyvää, saati sitten ilmaiseksi.wesku kirjoitti:jt kirjoitti:CSM houkutteli tänä vuonna riveihinsä reilut 40 Saab-klassikkoa mallistoista 90/99/900/9000 + cabrioletit.....
jt kirjoitti:.... vievät pysäköintitilaa WST:n paikalliselta yleisöltä.
Selailin tähän liiittyviä juttuja aiemmin ja ehkä sitten virheellisesti ymmärsin ettei tapahtuma olisi varsinaisesti tarkoitettu tonnareille lainkaan, ilmeisesti asia oli kuitenkin toisin ? Miksi ilmeisen samassa tapahtumassa on päällekäin kaksi käsitettä WST ja CSM, en ihan ymmärrä mistä on kyse ?
Varsinkin alkupään tonnareita olen toivonut mukaan jo alusta saakka (ks. CSM 2008 arkistosivut), mutta en muistaakseni siinäkään yhteydessä ole hylkinyt loppupään kalustoa.
Classicit eroavat Wanhoista lähinnä muotoilunsa puolesta. WST:n on tarkoitus olla myös visuaalinen elämys, jolloin muotoilun puolesta on helppo vetää raja 40-luvun puolella perusmuotonsa saaneen kuupan ja 70-luvulla muotoillun, modernin satkun välille. 99 jää tässä näkökulmassa eräänlaiseksi rajatapaukseksi.
WST:n käsitettä en rupea tässä enää aukomaan, kun siitä on juttuja ollut luettavissa jo 7 vuoden ajan.
Ei tästä taida mitään suunnitelmia vielä olla, ehdotuksia otetaan vastaan. Toisaalta - jos kerran alueelle pyritään sovittelemaan kaikki Saabit, liekö tuolla rajalla niin väliäkään. Tuntuu koko ajan siltä, että nuo rajat tulkitaan turhan ahtaasti - kysehän on vain teemasta, jonka avulla noita renkaanpotkijaisia markkinoidaan.wesku kirjoitti:Onko CSM osalta ikärajan suunniteltu olevan 20 vuotta tulevaisuudessakin vai onko ajatuksena pitää raja kiinteästi 80-luvussa ?
Olen pahoillani yleisestä ylimarkkinoinnista ja ylijärjestämisestä. Joissakin meistä asuvat ikuinen pikkupoika ja harrastelijagraafikko ottavat joskus minussa vallan ja haluavat nyhjäistä tyhjästä jotain kivaa... Mun mielestä kylttien tekeminen ja pystyttäminen on mukavaa. "Halusin pienenä (ja terveempänä) kyltintekijäksi".
CSM-formaatti on nyt riittävän pitkälle rakennettu ja testattu, että kuka tahansa voi ottaa homman hoitaakseen ja edelleen kehiteltäväkseen. Tai lopetettavaksi turhana hössötyksenä. Löytäväthän Saabit muissakin potkuissa paikkansa - jopa ilman opasteita.
terv. jt
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Voivoi... Aina tää menee tälläiseksi vänkäämiseksi, kun joku onnistuu järkkäämään jotain kivaa...
Mullekin oli aluksi vähän epäselvää, millaisella kalustolla kehtaa paikalle tulla. Oma tuplikseni mahtui kyllä ikänsä puolesta WST:n haarukkaan, mutta en ollut ihan varma, minkä kuntoisia autoja sinne toivotaan. Eli ajattelin, josko WST:n alueelle haluttaisiin lähinnä näyttely-/museotasoista kalustoa. No, tämähän kuitenkin selvisi helposti foorumilta kyselemällä.
Vielä paikan päälläkin ajoin ensin CSM:n puolelle, kun en oikein ymmärtänyt, mihin tai mitä kautta auto pitää WST-alueelle ajaa. No, tämäkin selvisi, kun reippahasti marssin parkkeerausta ohjanneen henkilön juttusille asiaa tiedustelemaan.
Eli, jos homma kovasti epäilyttää niin kyllä se kysymällä selviää. Ja kyllähän ne parkkialueet tosiaan siitä WST/CSM-opastekuvasta selvisivät pääpiirteissään muutenkin.
Tapahtuma oli kaikkiaan hieno ja toivotaan, että talkooväkeä ja järjestysintoa löytyy vastaisuudessakin!

Mullekin oli aluksi vähän epäselvää, millaisella kalustolla kehtaa paikalle tulla. Oma tuplikseni mahtui kyllä ikänsä puolesta WST:n haarukkaan, mutta en ollut ihan varma, minkä kuntoisia autoja sinne toivotaan. Eli ajattelin, josko WST:n alueelle haluttaisiin lähinnä näyttely-/museotasoista kalustoa. No, tämähän kuitenkin selvisi helposti foorumilta kyselemällä.
Vielä paikan päälläkin ajoin ensin CSM:n puolelle, kun en oikein ymmärtänyt, mihin tai mitä kautta auto pitää WST-alueelle ajaa. No, tämäkin selvisi, kun reippahasti marssin parkkeerausta ohjanneen henkilön juttusille asiaa tiedustelemaan.
Eli, jos homma kovasti epäilyttää niin kyllä se kysymällä selviää. Ja kyllähän ne parkkialueet tosiaan siitä WST/CSM-opastekuvasta selvisivät pääpiirteissään muutenkin.
Tapahtuma oli kaikkiaan hieno ja toivotaan, että talkooväkeä ja järjestysintoa löytyy vastaisuudessakin!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Omasta puolestani en voi muuta kuin kehuja antaa CSM:n järjestäjille.
Kartasta selvisi ainakin allekirjottaneelle varsin hyvin, että mistä pitää alueelle kulkea.
Ja mielestäni tapahtuman nettisivuilla ja tällä keskustelupalstalla on tuotu riittävän selkeästi esille se, että myös uudemmille saabeille on varattu parkkitilaa CSM alueelta.
Kiitos hyvästä tapahtumasta ja toivottavasti perinne jatkuu myös tulevina vuosina.
Kartasta selvisi ainakin allekirjottaneelle varsin hyvin, että mistä pitää alueelle kulkea.
Ja mielestäni tapahtuman nettisivuilla ja tällä keskustelupalstalla on tuotu riittävän selkeästi esille se, että myös uudemmille saabeille on varattu parkkitilaa CSM alueelta.
Kiitos hyvästä tapahtumasta ja toivottavasti perinne jatkuu myös tulevina vuosina.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Joka asiasta pystyy tekemään ongelman, kun oikein kovasti yrittää. Muistakaapa kuitenkin, että Jari on puurtanut seitsemän vuotta näitä hommia korvauksetta puhtaasta omasta harrastauneisuudestaaan vanhempia Saabeja kohtaan. Kovin paljoa ei viitsi turpaan näistä hommista ottaa, vaan vastuu ja riesa saa siirtyä osaavammille.
Jari on tehnyt erinomaista työtä unohtamatta avuliaita talkoomiehiä. Eihän tämä mikään pakkopulla voi olla kenellekään. Tekevien homman arvosteluun kyllä kaikki pystyvät. Hyvin pienellä mutta ahkeralla porukalla tapahtumaa on touhuttu.
Jari on tehnyt erinomaista työtä unohtamatta avuliaita talkoomiehiä. Eihän tämä mikään pakkopulla voi olla kenellekään. Tekevien homman arvosteluun kyllä kaikki pystyvät. Hyvin pienellä mutta ahkeralla porukalla tapahtumaa on touhuttu.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
En taaskaan ymmärrä mitä rakentavaa on siinä että ylistetään tekijöitä asiassa kuin asiassa ja yritetään vähätellä asiaan liittyvää keskustelua. Toivottavaa on että tapahtuman tai minkä vaan toiminnan järjestämisessä olisi huomioitu mahdollisimman paljon mielipiteitä.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Joka asiasta pystyy tekemään ongelman, kun oikein kovasti yrittää. Muistakaapa kuitenkin, että Jari on puurtanut seitsemän vuotta näitä hommia korvauksetta puhtaasta omasta harrastauneisuudestaaan vanhempia Saabeja kohtaan. Kovin paljoa ei viitsi turpaan näistä hommista ottaa, vaan vastuu ja riesa saa siirtyä osaavammille.
Jari on tehnyt erinomaista työtä unohtamatta avuliaita talkoomiehiä. Eihän tämä mikään pakkopulla voi olla kenellekään. Tekevien homman arvosteluun kyllä kaikki pystyvät. Hyvin pienellä mutta ahkeralla porukalla tapahtumaa on touhuttu.
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Onhan siinä tapauksessa 90 ja OG900 myös eräänlaisia rajatapauksia.jt kirjoitti: Classicit eroavat Wanhoista lähinnä muotoilunsa puolesta. WST:n on tarkoitus olla myös visuaalinen elämys, jolloin muotoilun puolesta on helppo vetää raja 40-luvun puolella perusmuotonsa saaneen kuupan ja 70-luvulla muotoillun, modernin satkun välille. 99 jää tässä näkökulmassa eräänlaiseksi rajatapaukseksi.
Olisiko ajateltavissa pitää vain yksi yli 20-vuotiaiden tapahtuma jossa olisi eri aikakaudet ryhmitelty eri paikkoihin ?
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
Harvoin sitä järjestäjä saa kiitosta liikaa wesku. Eniten pistää juuri suututtamaan jos on vaivalla saanut järjestettyä hienon tapahtuman ja käteen jää vaan valitusta. Tosin keskustelua pitää olla ja palautetta saa antaa, mutta sen palautteenkin voi antaa monella tavalla...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: CSM - Classic Saab Meet 2010
w***u kirjoitti:virheellisesti ymmärsin
w***u kirjoitti:En taaskaan ymmärrä
Entä mitä rakentavaa on siinä, että omia luetun ym. ymmärtämisvaikeuksia koitetaan saada tapahtuman järjestäjien syyksi?w***u kirjoitti:En ymmärrä mitä rakentavaa on siinä että ylistetään tekijöitä asiassa kuin asiassa ja yritetään vähätellä asiaan liittyvää keskustelua. Toivottavaa on että tapahtuman tai minkä vaan toiminnan järjestämisessä olisi huomioitu mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Kaikin puolin oli taas hyvä tapahtuma ja w***ukin voi tulla paikan päälle ensi vuonna kritisoimaan, mikäli tapahtumakutsun ymmärtää.