Sivu 4/23

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 17:22
Kirjoittaja Suppari
CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.
Mutta on vähän eriluokkaa muuten ominaisuuksiltaan.
Oliko nuo m5:t e39 vai uudempaa mallia?

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 17:49
Kirjoittaja Juusokas
samoin hinnoiltaan eriluokkaa...

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 18:08
Kirjoittaja Make5
suppari; uudempi femma kävi ilmeisesti kerran ja e39 kävi ainakin kahdesti.

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 19:43
Kirjoittaja Suppari
Juusokas kirjoitti:samoin hinnoiltaan eriluokkaa...
Niin,e39 m5 noin 20-25 ke, ysikolmosen saa kymppiin kunnollisen?Siihen kympillä tai yli osaa jos muualla teettää.Eikä silti ominaisuudet lähelläkään tuota. Tuollaista yli 400hv saabia en ole ajanut,vakioita kyllä muutamaa,mutta noita m5:sia useampaa sekä vakioita että putkiviritteisiä.Se moottorin luonne..
Erikäyttöönhän ne on tehty eikä tietenkään voi verrata,mutta jos tuo 20-25ke olisi käytettävissä,niin valinta olisi aika selvä.

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 20:02
Kirjoittaja Aksu900
Onhan ne puimurit nyt raakasti heikompia esityksiä kuin saabit! 8O

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 20:17
Kirjoittaja CC Aero
Niillä muilla ominaisuuksilla ei nyt juuri tuossa "kisassa" ole tuon taivaallista merkitystä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 20:22
Kirjoittaja Suppari
Eei.

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 20:37
Kirjoittaja CC Aero
Suppari kirjoitti:Eei.
Mukavaa, että ollaan asiasta samaa mieltä. Asiaa sivuten: noille oikeasti nopeille autoillehan Saab ei ole koskaan markkinoista kilpailevaa mallia valmistanut.

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 20:50
Kirjoittaja Hook
Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen. :(

EDIT: Ja olipahan suht uskomaton se hayabusan 367kmh, ei näe ihan joka päivä tuollaisia lukemia.
Ettei ollut Trionic, joka iski peliin?...

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:00
Kirjoittaja Hook
Make5 kirjoitti:Nostettava kyllä lakkia tuolle tonnarille ja niille parille viggenille jotka olivat paikalle vaivautuneet :) täytyypä katsella saisiko päivällä otettuja kuvia&videoita jonnekin esillekin.
Itse näin vain yhden keltaisen Viggenin? Minkäs värinen se toinen oli?

Itse revin nopeimman Trionic rajoitteisen nopeuden 269km/h vielä 2 litraisella.. Vielä tossa on kirimistä kärkeen. :evil:

.. PS. Mullakin tää on perheen parempi käyttöauto, jolla tulee 35-40t vuodessa :mrgreen:.. joten Isompaa hyrrää vaan kehiin siellä savuavassa 9-5 GT17 pelissä. :mrgreen:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:12
Kirjoittaja Vigge
Hook kirjoitti:
Make5 kirjoitti:Nostettava kyllä lakkia tuolle tonnarille ja niille parille viggenille jotka olivat paikalle vaivautuneet :) täytyypä katsella saisiko päivällä otettuja kuvia&videoita jonnekin esillekin.
Itse näin vain yhden keltaisen Viggenin? Minkäs värinen se toinen oli?
Oli siellä toinen viggeni paikalla omani lisäksi (3d sininen), tosin ei suoralla käynyt ajamassa. Oman "kyytiin" pääsee tämän linkin takaa
http://www.stcf.net/viggen/lpr082.wmv

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:19
Kirjoittaja Juusokas
Suppari kirjoitti:Niin,e39 m5 noin 20-25 ke, ysikolmosen saa kymppiin kunnollisen?Siihen kympillä tai yli osaa jos muualla teettää.Eikä silti ominaisuudet lähelläkään tuota. Tuollaista yli 400hv saabia en ole ajanut,vakioita kyllä muutamaa,mutta noita m5:sia useampaa sekä vakioita että putkiviritteisiä.Se moottorin luonne..
Erikäyttöönhän ne on tehty eikä tietenkään voi verrata,mutta jos tuo 20-25ke olisi käytettävissä,niin valinta olisi aika selvä.
Taitaa noi t5 kolkkiaihiot pyöriä jossain 6000-7000 luokassa. Jos itte rakentaa niin ei siihen 400hv:n paremmalle puolelle tosiaankaan mene mitään kymppiä, alustoineen alta 5000. Toisaalta ei ole mulla hajuakaan paljonkos maksaa kun tuota m5:sta virittää, esim. 500+ tasolle? Tämä ihan puhdasta hintaspekua.

Oikeessa oot, ihan eri käyttöön ne on tehty. Toinen on tavis perheauto ja toinen jotain muuta.

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:30
Kirjoittaja Harrimatias
CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.

Hyvimpä ne näyttää vakiona kulkevan ilman viriastetta jolla tuplataan tai enemmän tehot :wink:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:31
Kirjoittaja Harrimatias
Mutta luinko oikein tuota tuloslistaa? Pelkkiä saappaitahan siellä kärjessä näyttäs olevan :D

Jessus noi teidän autot kulkee :twisted:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Lähetetty: Su Syys 28, 2008 21:47
Kirjoittaja Hook
Harrimatias kirjoitti:Mutta luinko oikein tuota tuloslistaa? Pelkkiä saappaitahan siellä kärjessä näyttäs olevan :D

Jessus noi teidän autot kulkee :twisted:
Myötätuuli...