CSM - Classic Saab Meet 2010

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Re: CSM - Classic Saab Meet 2010

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tosiasiahan on, että ei näitä kukaan pysty tekemään siten, että kaikki olisivat tyytyväisiä, tuskin se on takoituskaan. Nämä tapahtumat ovat nyt tällaisia ja tulee, kuka katsoo itseään puhuttelevan, kenen mielestä homma on paljesoittimesta, jättää tulematta.

Kuka tahansa meidän kaltaisemme ihan tavallinen rivijäsen voi polkaista pystyyn sellaisen tapahtuman, joka täyttää kaikki mahdolliset vaatimukset ja toiveet. Tämä nyt on tällainen harrastelijoiden puuhastelu harrastelijoille. Me olemme nämä hommat katsoneet hyväksi toteuttaa näin, mutta mielellämme tulemme oppimaan paremmin järjestetyistä tapahtumista.

Onneksi sentään on tyytyväisiäkin kävijöitä kerta toisensa jälkeen.
# 419 Vesa Pohjalainen
samhiort
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja samhiort »

Moi,

Minä olin ainakin tyytyväinen tämän vuoden CSM / WST tapahtumaan. Kiitos järjestäjille siitä.
Hyvin sain :saab: :n mahtumaan alueen sisälle vaikka olikin "hieman" uudempaa kalustoa.
Minä olen ainakin tyytyväinen, että jotkut jaksavat ja viitsivät järjestää :saab: tapahtumia. Tulen varmasti jatkossakin vierailemaan tahtumissa.
Rin-tin-tin
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tosiasiahan on, että ei näitä kukaan pysty tekemään siten, että kaikki olisivat tyytyväisiä, tuskin se on takoituskaan. Nämä tapahtumat ovat nyt tällaisia ja tulee, kuka katsoo itseään puhuttelevan, kenen mielestä homma on paljesoittimesta, jättää tulematta.....
Juuri näin :!:
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Azanovix
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tosiasiahan on, että ei näitä kukaan pysty tekemään siten, että kaikki olisivat tyytyväisiä, tuskin se on takoituskaan. Nämä tapahtumat ovat nyt tällaisia ja tulee, kuka katsoo itseään puhuttelevan, kenen mielestä homma on paljesoittimesta, jättää tulematta.

Kuka tahansa meidän kaltaisemme ihan tavallinen rivijäsen voi polkaista pystyyn sellaisen tapahtuman, joka täyttää kaikki mahdolliset vaatimukset ja toiveet. Tämä nyt on tällainen harrastelijoiden puuhastelu harrastelijoille. Me olemme nämä hommat katsoneet hyväksi toteuttaa näin, mutta mielellämme tulemme oppimaan paremmin järjestetyistä tapahtumista.

Onneksi sentään on tyytyväisiäkin kävijöitä kerta toisensa jälkeen.
Asiapuhetta.
Jos itse järjestää tapahtuman itsensä puolesta, niin tapahtumasta tekee itsensä näköisen. Ei tässä minun mielestäni ole mitään ihmeteltävää. Toki parannusehdotuksia saa ja jopa pitää antaa, mutta niissä kannattaa pitää mielessä ennen kaikkea rakentava sävy sen sijaan, että ruikuttaa ja kitisee asiasta.
Paikalle saa tulla varmasti jokainen, jota asia kiinnostaa auton merkkiin tai malliin katsomatta. Jos järjestäjällä on toiveita pysäköintijärjestelyjen suhteen, niin niitä voi varmaan myös noudattaa. Jos on epäselvyyksiä, niin kysymällä varmaan selviää.
Kyse ei nyt kuitenkaan ole minkään merkkikerhon vuosittaisesta virallisesta tapahtumasta, joten resurssitkin varmaan ovat vähän pienemmät. Ja silti jaksetaan järjestää, vuodesta toiseen.

Olen todistanut sellaistakin tapausta, jossa tapahtumaa on alettu järjestää lähtökohtaisesti kaikkien mieltymysten mukaisesti. "Kaikki" käsitti tässä tapauksessa vain muutamankymmentä ihmistä, mutta suunnitteltu on nyt reilut neljä vuotta, eikä vieläkään ole päästy yhteisymmärrykseen kaikesta. Kun aina on joku vastarannan kiiski, jolle joku järjestely ei kelpaa. Valitettavan usein samat ihmiset.
Siksi on siis hyvä, että yksi ihminen sanelee raamit ja toteutus sen mukaan. Paikalle tulevat ne, jotka viitsivät tai ehtivät tai pääsevät tai jaksavat, ja pois jäävät ne, jotka eivät paikalle pääse tai joita ei kiinnosta.

Eli jatketaan samalla linjalla! Ehkä jo ensi vuonna pääsen itsekin paikalle. Jos ei tuplis ole vielä silloin edustuskuntoinen, niin sitten tulen junalla. Ei se ole sen vaikeampaa. :D
wesku
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja wesku »

Risto kirjoitti:
w***u kirjoitti:virheellisesti ymmärsin
w***u kirjoitti:En taaskaan ymmärrä
w***u kirjoitti:En ymmärrä mitä rakentavaa on siinä että ylistetään tekijöitä asiassa kuin asiassa ja yritetään vähätellä asiaan liittyvää keskustelua. Toivottavaa on että tapahtuman tai minkä vaan toiminnan järjestämisessä olisi huomioitu mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Entä mitä rakentavaa on siinä, että omia luetun ym. ymmärtämisvaikeuksia koitetaan saada tapahtuman järjestäjien syyksi?
Em. lainauksista vain yksi liittyi ymmärtämisvaikeuksiin tapahtuman kohderyhmän osalta eikä ollut mitenkään kohdistettu järjestäjien syyksi. On tämä aika huvittava foorumi joskus :)

Katsoin vielä uudelleen tämän ketjun ja tosiaankaan Mimmin postausta lukuunottamatta en huomannut yhtään selvästi muutosta vaativaa kommenttia koko tapahtuman suhteen. Ja mielestäni ei siinäkään mitään selvästi epäasiallista ollut.
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

JT puuhaa yli puoli vuotta asian eteen ilmaiseksi ja saa palkaksi p***skaa silmille,
tosin muutamat ovat kiittäneetkin tapahtumasta :D

Hävettää olla Saabisti.
Viimeksi muokannut Firges9000, Ke Touko 19, 2010 00:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wesku
"Hölösuu"

Firges9000 kirjoitti: ja saa palkaksi p***skaa silmille
Mielipiteet senkun kovenee. Keskustelu siitä minkä ikäisiä tapahtumaan voisi kutsua onkin jo p***n heittämistä silmille. Voi voi.

Huvittaa olla (käyttö-)Saabisti :)
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

eipä kiitoksen tuossa sultakaan kiitoksen sanaakaan herunnut :?:

Wäärin järjestetyt stembalot :lol:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ke Touko 19, 2010 00:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
wesku
"Hölösuu"

Niinhän se taitaa olla että weskun pitää olla wäärässä, jos ei muuten niin vaikka sitten kysymällä väärin :)
Azanovix
"Hölösuu"

wesku kirjoitti:Niinhän se taitaa olla että weskun pitää olla wäärässä, jos ei muuten niin vaikka sitten kysymällä väärin :)
Oletko ajatellut, että jatkuva trollaaminen ketjuun kuin ketjuun ja jatkuva turha vääntäminen asiasta kuin asiasta pistää väkisinkin "nimen" tapetille. Seuraustahan ei voi olla mikään muu kuin se, että asiallisetkin kysymykset ja kirjoitukset tulkitaan trollaamiseksi ja "ongelmien" hakemiseksi.
Koita vaikka muutama kuukausi olla kyseenalaistamatta (foorumilla) mitään ja heittää vain asiallisia kommentteja (muiden mielestä) ja olla provosoitumatta yhtään mistään. Ehkä siinä vaiheessa "huono maine" on karissut tarpeeksi.
Toisaalta voit myös sivuuttaa tämän ohjeen, jos asia ei yhtään kiinnosta.
wesku
"Hölösuu"

Azanovix kirjoitti:
wesku kirjoitti:Niinhän se taitaa olla että weskun pitää olla wäärässä, jos ei muuten niin vaikka sitten kysymällä väärin :)
Oletko ajatellut, että jatkuva trollaaminen ketjuun kuin ketjuun ja jatkuva turha vääntäminen asiasta kuin asiasta pistää väkisinkin "nimen" tapetille. Seuraustahan ei voi olla mikään muu kuin se, että asiallisetkin kysymykset ja kirjoitukset tulkitaan trollaamiseksi ja "ongelmien" hakemiseksi.
Koita vaikka muutama kuukausi olla kyseenalaistamatta (foorumilla) mitään ja heittää vain asiallisia kommentteja (muiden mielestä) ja olla provosoitumatta yhtään mistään. Ehkä siinä vaiheessa "huono maine" on karissut tarpeeksi.
Toisaalta voit myös sivuuttaa tämän ohjeen, jos asia ei yhtään kiinnosta.
Tuskin se mihinkään karisee, onhan tätä rataa jo menty lähemmäs 15 vuotta :)

Henkilöön tarttuminen on monilla foorumeilla kiellettyä, täällä näyttää olevan toisin, annetaan jopa arvokkaita neuvoja että pidä turpasi kiinni jotta et leimaudu. Asioista ei ole tosiaankaan ollut kyse eräiden henkilöiden vastauksissa postauksiini enää aikoihin, taisi olla viimeksi viime helmikuussa kun ehdotukset Saabin lopettamisesta ennenkuin tapahtuu "Chevyt" löi vettä myllyyn niin että nyt on sitten saanut naureskella kun ketju toisensa jälkeen menee lukkoon.
Azanovix
"Hölösuu"

Eli turha edes yrittää?
Mutta kuten sanottua, voit uskotella itsellesi jatkossakin olevasi uhri tilanteessa kuin tilanteessa samoin kuin uskotella ja todistella tilanteessa kuin tilanteessa olevasi oikeassa ja ettet tee mitään väärin. Samoin voit minun puolestani jatkaa trollausta ja perseilyä foorumilla jatkossakin. Toivottavasti edes se tuo elämääsi tyydytystä.
Tämä toki sopii myös muille foorumin trolleille.
wesku
"Hölösuu"

Uhreja täällä taitavat olla kyllä jotkut muut kuin minä.

Tapahtumien arvostelun suhteen Alastaron tapahtumia moitittiin aikanaan kyltittömyydestä. Niinpä ohjeeni viiden vuoden takaa oli seuraavanlainen:
wesku kirjoitti: Viime kerralla tuli napinaa paikalle ohjaavien kylttien puuttumisesta, nyt mainittakoon jo etukäteen ettei kannata yrittääkään etsiä mitään klubin opastekylttejä vaan jokainen tulija selvittää itse miten löytää Alastaron moottoriurheilukeskuksen. Esim seuraavat linkit saattaa auttaa asiaa:

http://www.alastaro.fi/Default.aspx?id=347192

http://alk.tiehallinto.fi/www2/kartta/at20n.htm
Tästä(kin) voidaan päätellä että olin jo silloin aina oikeassa :)

Mielestäni samaa tapaa voisi järjestäjät soveltaa laajemminkin. Tehkää niinkuin parhaaksi näette ja kertokaa reilusti itse miten asiat on. Tilanteessa jossa on valittava tehdäänkö asia tavalla vai toisella asia on järjestäjien päätettävä ja kaikkia ei voi miellyttää. Epävirallisessa tapahtumassa järjestäjät päättävät minkä vuotiset ja malliset kutsutaan ja sillä selvä. Virallisessa tapahtumassa päätöksentekoon osallistuu hallitus enemmässä tai vähemmässä määrin. Asioista keskusteltakoon silti ja se on vain hyväksyttävä. On uskallettava ottaa vastuu päätöksistään.
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

wesku kirjoitti: Tilanteessa jossa on valittava tehdäänkö asia tavalla vai toisella asia on järjestäjien päätettävä ja kaikkia ei voi miellyttää. Epävirallisessa tapahtumassa järjestäjät päättävät minkä vuotiset ja malliset kutsutaan ja sillä selvä. Virallisessa tapahtumassa päätöksentekoon osallistuu hallitus enemmässä tai vähemmässä määrin. Asioista keskusteltakoon silti ja se on vain hyväksyttävä. On uskallettava ottaa vastuu päätöksistään.

Olen samaa mieltä. Enkä missään nimessä halua vaientaa keskustelua, jos se pysyy asialinjoilla.

Otan lähes täyden vastuun WST-formaatista, ja 100% vastuun tähänastisesta CSM-hässäkästä. Valitettavasti klubin hallitus on antanut jo usean vuoden ajan WST-järjestelyporukalle (nykyään "Wanhojen Saabien Ystävät") vapaat kädet hoitaa homma kuten parhaaksi katsoo. Klubin hallitukselle voi silti antaa palautetta WST:n osalta, jos tuntuu ettei meitä "vanhoja jarruja kiinnosta turhat natinat".

Olen itse kokonaan vastuussa parin vuoden takaisesta mallirajojen "tiukentamisesta" (WST:n osalta), joka oli oikeastaan vain alkuperäisen idean täsmennys muutaman vuoden rönsyilyn jälkeen. Kyseinen satkujen ja tonnareiden TILANPUUTTEESTA JOHTUVA "näyttelyalueelta" pois jättäminen aiheutti loogisesti sosiaalisen tilauksen jonkinlaisen korvaavan toiminnan järjestämiselle. Tämän ajatuksen markkinoimiseksi kehittelin "tuotteen" Classic Saab Meet. Uskoin, että tällä tavoin kikkailemalla WST:n pienimuotoisuuden varmistaminen voi luoda jotain uutta ja positiivista myös 90/99/900/9000 -malliston arvostukselle. Imagon vahvistamista, itsetunnon kohottamista jne, sitä samaa boostia mitä WST on toivottavasti saanut aikaan wanhempien wehkeiden kunnostamisen ja säilymisen saralla.

Jälkiviisautta: Mihin olis tänä vuonna mahdutettu alkupään satkut ja tonnarit, ehkä parikymmentä autoa lisää nykyiseen täyttöön..?

Tapahtumanjärjestämisestä olen viime vuosina oppinut sen, että demokratia ei (valitettavasti) toimi. Kokonaisuus on pyrittävä saamaan hallintaan, eikä se onnistu moneltakaan tiimiltä. Voi olla että diktatuurin takia on hankala kerätä talkooporukkaa. Onhan se vähän mälsää kun joku komentelee, vaikkei se oo ees
sun äiskä tai iskä. Aika monelle kun kaiken tarttee olla kivaa ja hauskaa silleen. Onneksi on vielä löytynyt MIEHIÄ talkoilemaan parkkijärjestelyihin.

Kuten wesku teki aikanaan (hallituksen jäsenenä) päätöksensä muinaisesta kyltittömyydestä, minä olen tehnyt Classic Saabien osalta (diktaattorin oikeuksin) omat päätökseni joista minut muistetaan - toiset hyvällä, toiset pahalla. Kaikkien miellyttämiseen ei meikäläisen resurssit riitä, ei missään suhteessa.
Tässä vaihtoedot, teille kaikille yhteisesti ja hyväntahtoisesti yksinkertaistaen:

1. Take it
2. Leave it

Tätä linjaa todennäköisesti jatkan, kunnes joku muu ottaa homman hoitaakseen.

terv. jt

P.S.
Pahoittelen, että en ole osallistunut keskusteluun aiemmin. Olen ollut Helatorstaista lähtien reissussa, ja on ollut kovasti muuta tekemistä kuin netissä jauhaminen.
Olisi ehkä jääneet nuo hieman turhat syyttelyt ja henkilökohtaisuudet vähemmälle. Kiitos kuitenkin tuesta kaikille :)
jt
"vanha pieru"

Viesti Kirjoittaja jt »

wesku kirjoitti: En taaskaan ymmärrä mitä rakentavaa on siinä että ylistetään tekijöitä asiassa kuin asiassa ja yritetään vähätellä asiaan liittyvää keskustelua.
Kyllä se ylistäminen sikäli rakentaa, että jos hommista ei rahallista korvausta saa (vaan sen sijaan menettää työ- ja vapaa-aikaa, puhelinkuluja jne.jne) niin pienet kehut voivat auttaa jatkamaan. Tuskin noita tapahtumanjärjestäjiä jonoksi asti on uusia tulossa...? Vanhat järjestävät ja tekevät vanhasta tottumuksesta ja omaa tyhmyyttään... ja ehkä joskus vähän nuorempia yllyttääkseenkin ;)

wesku kirjoitti: Toivottavaa on että tapahtuman tai minkä vaan toiminnan järjestämisessä olisi huomioitu mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Kuka toivoo? Kenen mielipiteitä? Miksi pitäisi huomioida? Lukeeko se klubin säännöissä?
Vaikka lukisikin, ei koske "itsenäistä" Classic Saab Meet'iä. Sorry.

Kuten aiemminkin tässä topicissa on todettu, kaikkien miellyttäminen on mahdotonta. Toiselle kun kumarrat, toiselle pyllistät. Koska nyt puheena olevat tapaamiset ovat paljolti omasta aloitteestani johtuen olemassa, en totta vie rupea pyllistelemään niille harrastesuuntauksille joille itse olen omistautunut. Vaikka siinä sitten perskarvat kärventyisivätkin. Parempi sekin kuin tulla kivitetyksi kuupan pyöränpulteilla ;)

terv. jt

edit: korjasin typoja...
Viimeksi muokannut jt, To Touko 20, 2010 07:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin