![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
lappeeseen kiihdyttämään
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h.. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
180 -alkuisia veikkaisin lpt 9-3:lle.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Heheh.. okei
Joo tosiaan vakio ng900 kelas mittariin tasan 200km/h huimilla 185hp tehoilla..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Joo tosiaan vakio ng900 kelas mittariin tasan 200km/h huimilla 185hp tehoilla..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Olis ollut kans hieno päästä kokeileen mitä toi oma 9-5 olis kelannu tolla suoralla, mutta kun ei saa softaa toimiin ni jäi ainakin tän syksyn osalta haaveeks. Hienosti näyttää muiden projekteissa olevan menohaluja.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kovia suorituksia
eilta!
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?juhokare kirjoitti:Kovia suorituksiaeilta!
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Hehe.Hook kirjoitti:
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h.![]()
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Aika hyvin tuo 242!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heiluajuhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: lappeeseen kiihdyttämään
kyllähän se eräskin herra laski 248 tutkaan Kiikalassa nelonen pesäs ja vieläpä pienemmillä fillareilla kuin mitä kokul oli tuos 242 vedos allajuhokare kirjoitti:
Aika hyvin tuo 242!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Siis aiiika hyvin.
Itse en ole koskaan saanut tuollaisia nopeuksia entisellä Saabballa. Lähinnä jotain 230 kmh maksimillaan ja sekin viitosella + toimiva stage 1. Ottaen huomioon tämän, noin 250 nopeus nelosella (jos pitää paikkansa) on kova. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viimeksi muokannut juhokare, Pe Loka 03, 2008 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta.Juusokas kirjoitti:Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heiluajuhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa..juhokare kirjoitti: Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Näin itsekin ajattelin.Hook kirjoitti:
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa..![]()
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kova tulos, kova tulos! Itseltäni tuo ei onnistunut. Tyydyin vain sitkeyskiihtyvyyksiin.
Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242.Vitosta ei 1km matkalla kannata yrittää survoa 9-3 vakiolaatikolla ellei tehoja ole reilusti yli 500hp..
![]()
http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Hook kirjoitti:Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h..
Hyvin veikattu, 9-5 2.0t aut. mittarin mukaan maksimi tasamaalla 195. Ja ei olisi kiihtynyt enää, sen verran oli matkaa tarjolla....
Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Jos mietitään tuloslistan ylemmästä päästä alkaen tilannetta, niin tavallista tehokkaampia OG-satkuja (ja miksei myös tekniikanvaihto tupliksia) jarruttaa sulake nimeltä vaihdelaatikko. Muussa tapauksessa uskoisin, että "huippunopeuskilpailuissa" näkyisi esimerkiksi 250 loppunopeuksia saavuttavia og-satkuja/tupliksia. Vaikka aerodynamiikka ei satkuissa ja tupliksissa paras mahdollinen olekaan suurempia nopeuksia varten, niin perusrakenteeltaan satkun B202 kestäisi takuulla suuriakin teholukemia. Moottorin/vaihdelaatikon alkuperäinen sijainti valitettavasti tekee myös kestävämmän laatikon siirtämisen muista autoista hankalan.e0000333 kirjoitti:Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit![]()
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Toisaalta myäs tehohaitarissa 200-300 hp liikkuvia satkuja ei ole näkynyt Lappeenrannan taikka Joensuun kaltaisissa tapahtumissa. Sinällään harmi mutta jospa ensi kesä korjaisi tilanteen.