Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Itellä kulki og satku paremmin mitä olin kuvitellut, 228km/h kerkesi ladata, kierroksia oli tasan 6tonnia ja ahtoja 1.1bar. Vielä tuntu kyllä, että kiihtyisi pidemmällekkin kun gps:ään jäi 230 huippuja.
Ensi vuoden hallin nopeusmittaukseen asetetaan tavoite yli 250km/h, kun vaihtuu ahdin ja rajoittaja 7 tonnin yläpuolelle
Ensi vuoden hallin nopeusmittaukseen asetetaan tavoite yli 250km/h, kun vaihtuu ahdin ja rajoittaja 7 tonnin yläpuolelle
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Onnittelut hienosta tuloksesta! Minkälainen oli ajettavuus tossa vauhdissa? Sanoinkin että LÄHES 230kmh voi ottaa tuolla, enkä näköjään väärässä ollut... nopeampi kuin esim. e34 m5 maililla, että ei huonosti ruuvatulta pappasaabilta! Aerodynamiikkahan tossa ei todellakaan ole niin huono mitä moni luulee, siitä ~0,35 ilmanvastuskertoimen paikkaansa pitävyydestä ei tietoa, mutta otsapinta-ala äkkiä veikattuna on pystystä tuulilasista huolimatta pieni verrattuna moniin nykyautoihin, kapeahan se on ja matala keulasta.
Erittäin kova tulos, varsinkin jos oletettu moottoriteho on n. 250hp.
Erittäin kova tulos, varsinkin jos oletettu moottoriteho on n. 250hp.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
0-200km/h >35s(?) ei kuulosta ripeältä, mutta normaalia se kait sitten on stage1 kamoilla. Tämä oletuksena, että veto kestää n.40s ko. vehkeillä. 100-200km/h kestää siis luultavasti lähemmäs puoli minuuttia.Jontse kirjoitti:Eipä se stage1 pitäisi tuosta juuri kovempaa kulkeakkaan tuolla matkalla.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Onhan se myönnettävä ettei tuo kiitorata liian leveältä tunnu yli 200 vauhdissa, kun pyöränkulmat vähän heittää ja reipas sivutuuli riepooSMRacing kirjoitti:Onnittelut hienosta tuloksesta! Minkälainen oli ajettavuus tossa vauhdissa? Sanoinkin että LÄHES 230kmh voi ottaa tuolla, enkä näköjään väärässä ollut... nopeampi kuin esim. e34 m5 maililla, että ei huonosti ruuvatulta pappasaabilta! Aerodynamiikkahan tossa ei todellakaan ole niin huono mitä moni luulee, siitä ~0,35 ilmanvastuskertoimen paikkaansa pitävyydestä ei tietoa, mutta otsapinta-ala äkkiä veikattuna on pystystä tuulilasista huolimatta pieni verrattuna moniin nykyautoihin, kapeahan se on ja matala keulasta.
Erittäin kova tulos, varsinkin jos oletettu moottoriteho on n. 250hp.
Kyllähän tuota tehoa saattaa olla jopa yli 250hp kun ahtoja kuitenkin 1.1 normaalilla huipputeho alueella, kunnon cooleri, putkisto ja e85 polttoaineena. Vieläkään ei oikeastaan tunnu, että turbo rupeaisi ahdistamaan kun vetää vielä nelosella rajoittajalle kohtuu kivuttomasti, en sit tiiä voi siellä pakopaineita olla joka tapauksessa vähän liikaa.
3/4 garretti tulee varmaan seuraavaksi eli jää kaikki
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Speedparty lähestyy taas kovaa vauhtia. Saadankos tänä vuonna ensimmäinen 300km/h rajapyykin ylittävä Saab? Onko kellään kutinaa asiasta?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Ensimmäinen ? https://www.youtube.com/watch?v=qW-z__-OcOw
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Itse kävin silpaisemassa suoran, 14.5 1/4 maili ja 230 km/h oli maililla vauhtia...
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Tarkoitin speedpartyissa.
Vuodelta 2009 parhaat Saabien tulokset:
5 Saab 9-3 2.0T Espoo 297 x x 297
6 Saab 9000 CS Turbo 297 x x 297
Sen jälkeen ei ole Saabilla noin kovaa päästy Joensuussa. Ei noissakaan tuloksissa silti häpeämisen aihetta ole
Vuodelta 2009 parhaat Saabien tulokset:
5 Saab 9-3 2.0T Espoo 297 x x 297
6 Saab 9000 CS Turbo 297 x x 297
Sen jälkeen ei ole Saabilla noin kovaa päästy Joensuussa. Ei noissakaan tuloksissa silti häpeämisen aihetta ole
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Niin siis itse kävin nyt 7.6 ajamassa lappeen kentällä tuon vedon...
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Ens lauantaina ois Hallin lentokentällä mailikarkelot taas. Löytyykö saapeja murtamaan Corvette ja Supra -rivistö?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
En tiedä siitä murtamisesta mutta tarkotus ois lähteä ajamaan mikäli tänään saadaan auto siihen kuntoon
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta
Corvette 364km/h ja toimintasavut lopussa pihalle. Harmi homma että hajos (onneksi ei ilmeisesti kovin pahasti kuitenkaan), mutta hieno uus ennätys pamahti tauluun siitä huolimatta.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.