Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Itellä kulki og satku paremmin mitä olin kuvitellut, 228km/h kerkesi ladata, kierroksia oli tasan 6tonnia ja ahtoja 1.1bar. Vielä tuntu kyllä, että kiihtyisi pidemmällekkin kun gps:ään jäi 230 huippuja.
Ensi vuoden hallin nopeusmittaukseen asetetaan tavoite yli 250km/h, kun vaihtuu ahdin ja rajoittaja 7 tonnin yläpuolelle :)
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
SMRacing
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 09:08

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SMRacing »

Onnittelut hienosta tuloksesta! :D Minkälainen oli ajettavuus tossa vauhdissa? Sanoinkin että LÄHES 230kmh voi ottaa tuolla, enkä näköjään väärässä ollut... nopeampi kuin esim. e34 m5 maililla, että ei huonosti ruuvatulta pappasaabilta! Aerodynamiikkahan tossa ei todellakaan ole niin huono mitä moni luulee, siitä ~0,35 ilmanvastuskertoimen paikkaansa pitävyydestä ei tietoa, mutta otsapinta-ala äkkiä veikattuna on pystystä tuulilasista huolimatta pieni verrattuna moniin nykyautoihin, kapeahan se on ja matala keulasta.

Erittäin kova tulos, varsinkin jos oletettu moottoriteho on n. 250hp.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1

Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
SMRacing
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 09:08

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja SMRacing »

Jontse kirjoitti:Eipä se stage1 pitäisi tuosta juuri kovempaa kulkeakkaan tuolla matkalla.
0-200km/h >35s(?) :D ei kuulosta ripeältä, mutta normaalia se kait sitten on stage1 kamoilla. Tämä oletuksena, että veto kestää n.40s ko. vehkeillä. 100-200km/h kestää siis luultavasti lähemmäs puoli minuuttia.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1

Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja NGpower »

SMRacing kirjoitti:Onnittelut hienosta tuloksesta! :D Minkälainen oli ajettavuus tossa vauhdissa? Sanoinkin että LÄHES 230kmh voi ottaa tuolla, enkä näköjään väärässä ollut... nopeampi kuin esim. e34 m5 maililla, että ei huonosti ruuvatulta pappasaabilta! Aerodynamiikkahan tossa ei todellakaan ole niin huono mitä moni luulee, siitä ~0,35 ilmanvastuskertoimen paikkaansa pitävyydestä ei tietoa, mutta otsapinta-ala äkkiä veikattuna on pystystä tuulilasista huolimatta pieni verrattuna moniin nykyautoihin, kapeahan se on ja matala keulasta.

Erittäin kova tulos, varsinkin jos oletettu moottoriteho on n. 250hp.
Onhan se myönnettävä ettei tuo kiitorata liian leveältä tunnu yli 200 vauhdissa, kun pyöränkulmat vähän heittää ja reipas sivutuuli riepoo

Kyllähän tuota tehoa saattaa olla jopa yli 250hp kun ahtoja kuitenkin 1.1 normaalilla huipputeho alueella, kunnon cooleri, putkisto ja e85 polttoaineena. Vieläkään ei oikeastaan tunnu, että turbo rupeaisi ahdistamaan kun vetää vielä nelosella rajoittajalle kohtuu kivuttomasti, en sit tiiä voi siellä pakopaineita olla joka tapauksessa vähän liikaa.
3/4 garretti tulee varmaan seuraavaksi eli jää kaikki :D
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Speedparty lähestyy taas kovaa vauhtia. Saadankos tänä vuonna ensimmäinen 300km/h rajapyykin ylittävä Saab? Onko kellään kutinaa asiasta?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
suoabbi
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 23:34

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja suoabbi »

Itse kävin silpaisemassa suoran, 14.5 1/4 maili ja 230 km/h oli maililla vauhtia...
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Tarkoitin speedpartyissa.

Vuodelta 2009 parhaat Saabien tulokset:
5 Saab 9-3 2.0T Espoo 297 x x 297
6 Saab 9000 CS Turbo 297 x x 297

Sen jälkeen ei ole Saabilla noin kovaa päästy Joensuussa. Ei noissakaan tuloksissa silti häpeämisen aihetta ole :mrgreen:
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
suoabbi
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2012 23:34

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja suoabbi »

Niin siis itse kävin nyt 7.6 ajamassa lappeen kentällä tuon vedon...
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 773E »

Ens lauantaina ois Hallin lentokentällä mailikarkelot taas. Löytyykö saapeja murtamaan Corvette ja Supra -rivistö?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba90 »

En tiedä siitä murtamisesta mutta tarkotus ois lähteä ajamaan mikäli tänään saadaan auto siihen kuntoon
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: Ilmailupäivä 24.8.2013, Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja 773E »

Corvette 364km/h ja toimintasavut lopussa pihalle. Harmi homma että hajos (onneksi ei ilmeisesti kovin pahasti kuitenkaan), mutta hieno uus ennätys pamahti tauluun siitä huolimatta.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Vastaa Viestiin