Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hyvät oli ratapäivät, kiitos järkkäreille!

Mutta sentään jotain totuuden siementä nähtiin myös Like_A_Gloven teksteistä toteutuvan radalla.

Pääsuoralla, radan nopeimmassa kohdassa nuori kuski ajoi kaiteeseen -> auto pysähdyksiin KESKELLE pääsuoraa ja molemmat ihmiset pois autosta tarkistamaan vaurioita. Tossa ois ollu ainekset isompaankin onnettomuuteen.

Pidetäänhän sitten jatkossa järki päässä ja kun tulee niitä onnettomuuksia niin mennään radan reunaan tai pysytään edes siellä autossa kunnes rata on liputettu tyhjäksi.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

jt kirjoitti:
like_a_glove kirjoitti:Suomen suurin merkkikerho ja radalla 15wee Esko-Juhaneita ilman korttia ja peltoautoilla!! Mahtavaa!
Herra voi tulla sitten ensi kerralla varikolla ihan naamatusten valittamaan, sillai niinkun miehet tekee - jos tiedät. Ettei tarvitse hankkia neidin ja perästäpäin-länkyttäjän mainetta täällä foorumilla.

Tässä visio ensi vuodeksi: Jospa saisit korokkeen jalkojesi alle siihen heti melumittauksen jälkeen, ryhtyisit tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Peltoautot käännyttäisit suuressa viisaudessasi takaisin varikolle, mielellään suoraan romurekan kyytiin. Kiiltävät projektit ja puunatut käyttöautot sallisit rataa kiertämään, tosin kuitenkin varrellisen peilin kanssa tarkistaen, ettei vaan yhtäkään heinänkortta ole tarttunut pellolta alustaan.

like_a_glove kirjoitti: En ikinä menis omalla projektillani saatika käyttöautolla noitten sekaan!
Todella hieno periaate, pidä toi. Saadaan me suvaitsevammat ajaa rauhassa ja pitää hauskaa. Ja anteeksi nyt vaan, mutta helvettiäkö asia edes sulle kuuluu jos et kerran ole edes jäsen?


terv. jt
ex-peltoautoilija, nyx huoltohenkilö
onnistuu...tosin, sanoin asioista ennen tapahtumaa...en perästäpäin...ota länkytyksenä jos tykkäät, teillä siltikin mun mielestä väärä tapa turvallisuuden kannalta hoitaa tota hommaa, varsinkin jos ajatus maailma on tota mitä ootte viesteissänne antaneet ymmärtää...

vitustako sä tiedät millasia autoja/kuljettajia sinne päästäisin? :wink: (yleensä katsastuksen kautta radalle)(kuljettajille ohjaaja kokous: edes perus lippumerkit, rata käyttäytyminen jne.)

ja aion tosiaan pitää...mä meen radalle ottaamaan vehkeistä kaiken irti...en väistelemään nappuloita tai vaareja tai kattelemaan nopeusmittaria...nämä kaikki edelliset voi ja joutuu tehdä ihan liikenteessä jokapäivä. :lol:

ja kai se asia mulle kuuluu jos olin tulossa klubiin liittymään ja radalle ajamaan? (onneksi satuin lukemaan tän topicin ennen lähtöä)

muistakaa, viritys on kiellettyä ja suurin sallittu nopeus on 120 km/h! :wink:

menkää nyt oikeesti itteenne...TEKÖ suvaitsevaisia??? :lol: ...tekopyhää porukkaa. (ei kaikki klubilaiset)

kun yrittää turvallisuus asioista keskustella (värikkäästi) saa vaan paskaa niskaan ja sanotaan että ei ole toivottu liittymään klubiin...oikeen klubi/harrastaja henkeä! Hieno Kerho <3

paras :saab: foorumi!
Viimeksi muokannut like_a_glove, Su Syys 22, 2013 03:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

f-19 kirjoitti: Kuka puhui peltoautoista? Eikä ne 15w eskojuhanit ole yleensä harmiksi vaan ajavat aikaa reippaasti ja hyvin mitä olen nähnyt ainakin. Jos nuoret jannut on rataa ajamassa niin yleensä ovat olleet lajin harrastajia tosiaan, ajavat paremmin kuin ensikertalaiset.

Kuten tässäkin tapauksessa näkyy; peilihin tarvitse katsoa radalla! En haluaisi ajaa sinun edessä tai takana radalla jos meinaat keskittyä sekä edessä että takana kulkeviin autoihin. Jossain peilit jopa teipataan umpeen rata-ajon ajaksi juuri ettei lähdetä panikoimaan takaa tulevia. PIDETÄÄN VAAN HUOLI NIISTÄ OMISTA JÄRKEVISTÄ AJOLINJOISTA EIKÄ POUKKOILLA JA VÄISTELLÄ KAIKKIA. 15w terotanelitkin tietää tämän kyllä jos vanhemmat ovat radalle päästäneet.

Kerran olen nähnyt kun klubin ratapäivillä on törhitty, ja se oli kortillinen kuski joka oman 7v projektinsa ajoi kaiteeseen.

Joo ei kannatakaan liitty klubiin :-D ja parempi näköjään pysyä muutenkin poissa radalta jos noin jännittää? :)
minä puhuin peltoautoista.

ja jos tälläkin kertaa ainoan vaaratilanteen aiheutti kaiteeseen ajanut juniori...niin kumpiko meistä oli lähempänä totuutta?

Ja totta vitussa peileihin tarvitsee/saa katsoa ja pitää katsoa! jotta tietää mitä juurikin edessä JA TAKANA tapahtuu! kokemattomille ja aloittelijoille on turvallisempaa ajaa peilehin katsomatta jolloin voi vaan keskittyä ajamiseen...tällöin heille oltava ehdottomasti oma ajovuoro!

senkö takia kaikissa kilpa-autoissa on peilit ETTEI niihin SAA katsoa?

osoitappa mulle tapahtuma tms missä peilit teipataan umpeen!?!?

edelleen, rata-ajo ei jännitä, n.15 vuotta sitä tehneenä jonka jälkeen kouluttanu junioreita joista osa ajaa tälläkin hetkellä maailmalla kilpaa.

voi helvetti mikä ruudinkeksijä...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

http://www.youtube.com/watch?v=zq_3ny_A ... e=youtu.be

Heiluvaa videota eiliseltä löytyy tuolta.


Tähän Esko-Juhani hommaan. Tarkoittaako se ikä aina sitä ettei se auto pysy lapasessa? Uskon että nämä 13-15v jampoista saa sen auton pidettyä ihan yhtälailla siellä radalla hanskassa kun joku joku vanhempi jolla ollut kortti monta vuotta.

Vähän huono esimerkki, mutta ajatelkaapa esim. Rovanperän Kallea. Ikää 13V ja ajanut muutaman vuoden, voittaa isänsä Viron rallissa ja isä ajanut...20 vuotta?

Ei tietysti itsekään ole hyvä sanoa 17v:nä mutta tuompahan mielipiteeni esille.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

like_a_glove kirjoitti:..kun yrittää turvallisuus asioista keskustella (värikkäästi) saa vaan paskaa niskaan ja sanotaan että ei ole toivottu liittymään klubiin...oikeen klubi/harrastaja henkeä!
Asioita voi esittää monella tapaa!!! Nyt kun siellä tuli piipahdettua, niin kyllähän sieltä muutamia asioita jäi mieleen. Ensi vuodeksi voisi pari keltastalippua ja liputtajaa laittaa ainakin pääsuoran alkuun tai kysyä radan pitäjältä valojärjestelmää, joka siellä on käytössä kisoissa ja virallisilla harkkapäivillä. Se on meinaan aika paha paikka, jos seuraavalla kerralla sattuukin auto olemaan pääsuoran mutkan jälkeen vähän keskemmällä ja toiset sysää täysiä pääsuoraa. Saattaa tulla vähän silmille. Sitten kun siellä on niitä samoja "peltoautoja" ja ratapäiväautoja, niin eiks niihin kannattais laittaa edes jonkinmoiset turvakaaret. Jokkiskaaret ei montaa sataa maksa.

Ja näin paikkakuntalaisena ja parin auton äänet vähän häirittemään, sillä ne ei varmasti mahtunu alle 95dB. Henkilökohtaisesti on aivan sama kuinka kovat äänet laitteista lähtee, mutta kun siellä on samantien joku oman elämänsä orastynkkynen mittailemassa taustamelua ja sen jälkeen avautumassa Hämeen Sanomien yleisönosastolla. Toi rata on aika herkkä ja avoin aihe edelleen täällä Hämptonissa.
#2277
mikaels
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Coltti kirjoitti:Hyvät oli ratapäivät, kiitos järkkäreille!
Pääsuoralla, radan nopeimmassa kohdassa nuori kuski ajoi kaiteeseen -> auto pysähdyksiin KESKELLE pääsuoraa ja molemmat ihmiset pois autosta tarkistamaan vaurioita. Tossa ois ollu ainekset isompaankin onnettomuuteen.
.
Saiko se keskellä tornimutkaa auton kaiteeseen? Nopeimmassa kohdassa tuskin millään saa autoa kaiteeseen. Toki siihen voi pysähtyä.

Tuollaisella kierroksella ajolinjat oltava suunnilleen kohdallaan.
https://www.youtube.com/watch?v=OUXkymHyZhk

Itse en ole ahvenistolla ajanut, mutta olen ollut kyydissä sellaista 1:26 vauhtia.

Omalla tonnarilla ei ole koskaan himottanut radalle. Jarruremonttia kun ei viitsi väkisin hankkia.
Millaisia kokemuskia muilla? Miten ne jarrut kestää? Kuinka monta kierrosta ajatte kerrallaan?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Käyttis tonnarilla tuli muutama,kierros ajettua.ei kelloa vastaan vain ja ainoastaan kokemuksen vuoksi ja nuo jarrut ei todellakaan kestänyt kuin 2-4 kierrosta kunnes lämpisivät ja rupes tuo teho loppuun.Aina löytyy järjestelyissä petrattavaa seuraavaa kertaa varten,muta kokonaisuudessa silti mielyttävä kokemus.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja jt »

[quote="like_a_glove"][quote="jt"][quote="like_a_glove"]Suomen suurin merkkikerho ja radalla 15wee Esko-Juhaneita ilman korttia ja peltoautoilla!! Mahtavaa![/quote]Herra voi tulla sitten ensi kerralla varikolla ihan naamatusten valittamaan, sillai niinkun miehet tekee - jos tiedät. Ettei tarvitse hankkia neidin ja perästäpäin-länkyttäjän mainetta täällä foorumilla.
Tässä visio ensi vuodeksi: Jospa saisit korokkeen jalkojesi alle siihen heti melumittauksen jälkeen, ryhtyisit tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Peltoautot käännyttäisit suuressa viisaudessasi takaisin varikolle, mielellään suoraan romurekan kyytiin. Kiiltävät projektit ja puunatut käyttöautot sallisit rataa kiertämään, tosin kuitenkin varrellisen peilin kanssa tarkistaen, ettei vaan yhtäkään heinänkortta ole tarttunut pellolta alustaan. [quote="like_a_glove"]
En ikinä menis omalla projektillani saatika käyttöautolla noitten sekaan![/quote]
Todella hieno periaate, pidä toi. Saadaan me suvaitsevammat ajaa rauhassa ja pitää hauskaa. Ja anteeksi nyt vaan, mutta helvettiäkö asia edes sulle kuuluu jos et kerran ole edes jäsen?[/quote][/quote]

onnistuu...tosin, sanoin asioista ennen tapahtumaa...en perästäpäin...ota länkytyksenä jos tykkäät, teillä siltikin mun mielestä väärä tapa turvallisuuden kannalta hoitaa tota hommaa, varsinkin jos ajatus maailma on tota mitä ootte viesteissänne antaneet ymmärtää...
-------------
Tässä topicissa ei näkynyt kommenttiasi asiasta. En voi tietää muista kannanotoistasi. Ja avauksesi tyyli oli erittäin haastava, sanoisinko jopa ikävä. Pahoitteluni että lähdin mukaan paskanheittoon. Nimittäin - Jos haluaa saada asiansa esille, kannattaa sitä "väriä" vähän vähentää ainakin ensimmäisessä kommentissa.

vitustako sä tiedät millasia autoja/kuljettajia sinne päästäisin? :wink:
----------------
En nyt ihan siltä pohjalta, mutta päättelin aiemmista pulautuksistasi.


(yleensä katsastuksen kautta radalle)(kuljettajille ohjaaja kokous: edes perus lippumerkit, rata käyttäytyminen jne.)

-------------
Hyvä ajatus, ja tiedossa ovat. Nämä evästykset lienevät olleet käytössä aikasemmissa ratatapahtumissa (syyskokouksen yhteydessä), en tiedä miksei nyt ollut. Vai oliko? (Tultiin vähän myöhässä paikalle)



ja aion tosiaan pitää...mä meen radalle ottaamaan vehkeistä kaiken irti...en väistelemään nappuloita tai vaareja tai kattelemaan nopeusmittaria...nämä kaikki edelliset voi ja joutuu tehdä ihan liikenteessä jokapäivä. :lol:
--------------
Saab-klubi ei olekaan pelkästään rata-ajokerho. Kaikkia pitää miellyttää.
Siksipä siellä on kaksi luokkaa, hitaammille ja nopeammille, vaihtuvat puolen tunnin välein. Taisin itsekin ehdottaa tuota käytäntöä jo kymmenisen vuotta sitten.
Kaipa nykyään voitais pitää tarkempi raja kahden luokan välillä, nopeuserot kun tuntuvat nousseen aika lailla. Ehkä jopa tuo jonkun jo heittämä junioriluokka kolmanneksi?



ja kai se asia mulle kuuluu jos olin tulossa klubiin liittymään ja radalle ajamaan? (onneksi satuin lukemaan tän topicin ennen lähtöä)
---------------
Sori, kommenttisi vaikutti nopeasti luettuna "ei ikinä" -tyyppiseltä.



muistakaa, viritys on kiellettyä ja suurin sallittu nopeus on 120 km/h! :wink:
---------------
Kuten sanoin, nopeudet alkavat olla ongelmallisen suuria - ainakin turvatoimiin verrattuina.



menkää nyt oikeesti itteenne...TEKÖ suvaitsevaisia??? :lol: ...tekopyhää porukkaa. (ei kaikki klubilaiset)
---------------
Mun mielestä on suvaitsevaista että rata-ajoon pääsevät tutustuaan muutkin jäsenmaksun maksaneet, kuin ne joilla on ammattitason ajokalustoa käytettävissään.
Sitä paitsi - monille tekee hyvää päästä tyydyttämään vauhdin nälkää silloin tällöin, ettei tarvitse tieliikenteessä paineita purkaa.



kun yrittää turvallisuus asioista keskustella (värikkäästi) saa vaan paskaa niskaan ja sanotaan että ei ole toivottu liittymään klubiin...oikeen klubi/harrastaja henkeä! Hieno Kerho <3
----------------
En ole ketään estämässä liittymästä. Jäsenasiat eivät enää kuulu minulle millään muotoa. Minut voit laskea pois kerhon syntilistalta, en ole jäsen.
Sitä "väriä" voi tosiaan vähentää, jos haluaa kommenttien vaikuttavan enemmän keskustelulta kuin tahalliselta ärsyttämiseltä.

...

Olin mukana roudarina 4 kk vaille kortti-ikäiselle pojalleni. Meillä oli ajokkina kaverin omistuksessa oleva, vakiomoottorinen "peltoauto", jolla ajettiin enimmäkseen hitaammassa luokassa. Lupaani ei kysytty, enkä ollut edes tietoinen että pojat ovat radalla 900M:llä. Molemmilla on toki kymmeniä/satoja ajotunteja sekä jäältä että asvaltilta, joten tuskin siellä aikuista olisi tarvittu neuvomassa. Sattumalta juuri minun poikani spinnasi (lainakalustolla) pääsuoran kaarteessa, keulan pyyhkäistessä pyörähdyksen loppuvaiheessa kaiteeseen. Toistaiseksi on vielä epäselvää, oliko muuta syytä kuin se tavallainen, eli liian suuri tilannenopeus vieraalla autolla.

Kalustotappiot lienevät korvattavissa, vaikka kyseessä olikin pala suomalaista autohistoriaa. Tämä ei liene tämän enempää julkinen asia.

Toisaalta voidaan olla tyytyväisiä, ettei pyörähdys tapahtunut tieliikenteessä. Ehkä jotain jäi takaraivoon tuosta kokemuksesta.

Ehkä tämän polemiikin ja varsinkin sen sävyn perusteella on jatkossa parasta jättää tulematta asvalttiradoille puutteellisella kalustolla ja vähäisellä kokemuksella.
Alan sitä paitsi olla liian vanha tähän.


terv. jt
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja arto »

Ajoin muuten sen spinnanneen vaaleanpunaisen perässä. Mulla oli vauhtia noin 120-140km/h siinä kohti. Perä näytti lähtevän irti tiestä syystä tai toisesta ja pyörähti kaiteeseen.
773E
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Joulu 06, 2012 03:01

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja 773E »

like_a_glove kirjoitti: ...
Janoamme viisautesi mettä, oi suuri mestari!
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Tähän kaiken kiukuttelun väliin kaikesta huolimatta kiitokset järjestäjille, itsellä oli varsin hauskaa radalla vaikka päivä päättyi liian aikasin pienen jarruongelman takia.

Siihen liittyen, sattuiko kenellekkään kuviin / videolle kipinäsuihkua joka kuulemma tuli mun etujarruista. Hopeinen 3d og9-3 siis kyseessä :)
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kivaa oli, ratakin alkoi kuivumaan iltapäivää kohden ja alkoi jälleen pitoja olemaan.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
VesaLindeman
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 20:01
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja VesaLindeman »

Ahveniston ratapäivä on pidetty ja kuta kuinkin samaan tapaan kuin parikymmentä aiempaakin. Varsinaista kuljettajakokousta ei pidetty, eikä ole pidetty todellisuudessa koskaan aiemminkaan. Kevyt puhuttelu aiempien vuosien syyskokouksen yhteydessä on pidetty, nyt ei ollut radalla syyskokousta. Ohjeita jaettiin entiseen tapaan kirjallisesti.
Tapahtumia voidaan järjestää monella tavalla, yksi on tämä klubin perinteinen matalan osallistumiskynnyksen tapa. Totta kai voimme järjestää myös tapahtuman, jossa vaaditaan esim. hyväksytyt kaaret autossa, ratalisenssi kuskilta jne. Sellainen järjestetään vain kerran, koska klubista löytyy tällaista kalustoa ja kuljettajia vain kourallinen.
Autojen heikkoa tasoa siellä peltoautoksi haukutussa luokassa en ole havainnut ongelmaksi, koska ne radalle talutetut ovat kuitenkin selvästi ratatarkoitukseensa rakennettuja ja yksikään niistä ei tullut ainakiin minun porttivuoron (5 h) aikana narun jatkona tai ulosajovaurioiden takia nilkuttaen radalta. Itse asiassa ainoa ulosajovaurio tapahtui tapahtuman ainoalle oikealle rata-autolle, jossa kaikki on rakennettu oikeita ratakilpailuja varten, toki 1980-luvun puolella.
Nopeuseroja on aina radalla, kalustosta ja kuskista riippuvia, mutta kieltämättä Turbojen virittäminen ja perustehojen nousu tuovat lisää nopeuseromahdollisuuksia. Tätä asiaa voidaan pohtia seuraavien tapahtumien luokkajakoja harkittaessa. On kuitenkin lisättävä, että nopea auto ei tee nopeaa lopputulosta. Tämän todistivat ainakin tapahtumamme jälkeen radalle ilmestyneet herrasmiehet, jotka ylsivät tuoreella turbo-Porschellaan niinikin huimiin kierroaikoihin kuin 2 min 3s, joka on mm. 15 s hitaampi kuin olen itse joskus ajellut nykymittapuun mukaan melkein virittämättömällä ysikutosella ja nastattomilla talvirenkailla melkein 20 vuotta sitten. Taisivat herrat olla vain maisemia katselemassa.
Alaikäisiä kuskeja oli radalla muutama, joista kaikki minulla porttivahtina oli ilo tuntea entuudestaan aiemmilta ratapäiviltä. Joidenkin kanssa on on jopa tullut katseltua seniorina kartturin paikalta ajolinjoja vuosia sitten. Tuolloin nämä nuoret herrat ponnitelivat polkimiin yltääkseen! Ja ajosuoritukset olivat parempia kuin puolella meistä kortinhaltijoista.
Ratapäivien kehittämisestä keskutelen mielelläni kaikkien klubin jäsenten kanssa.
Vesa Lindeman, jäsennro 106
Klubin rahasto
Saabit:9000-rataprojektit 2kpl, 9000 Aero -96(stage 7+), 9-3 TTiD-12(KR)
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuohon samaan kohtaan tornin jälkeen on muutama muukin tömähtänyt kun auto on lähtenyt käsistä.

Onneksi oli laadukkaat ÄSSÄ-renkaat alla niin en raaskinut radalle lähteä ollenkaan.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5374
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ratapäivä Ahvenistolla 2013

Viesti Kirjoittaja VKe »

VesaLindeman kirjoitti:Tämän todistivat ainakin tapahtumamme jälkeen radalle ilmestyneet herrasmiehet, jotka ylsivät tuoreella turbo-Porschellaan niinikin huimiin kierroaikoihin kuin 2 min 3s, joka on mm. 15 s hitaampi kuin olen itse joskus ajellut nykymittapuun mukaan melkein virittämättömällä ysikutosella ja nastattomilla talvirenkailla melkein 20 vuotta sitten. Taisivat herrat olla vain maisemia katselemassa.
So...???

Terveisin,
VKe, klubin jäsen
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin