Verkkosten potkijaiset 7.5. (kuvia)

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Verkkosten potkijaiset 7.5. (kuvia)

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Verkkosten ihan omat renkaanpotkijaiset järjestettiin 7.5. yksityisalueella Keski-Suomessa.

Tässä muutamia kuvia.

http://ralli.verkkonen.net/kuvat/miika/ ... index.html

Onko Saabismi periytyvää vai tarttuvaa?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
McWerkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 16:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McWerkko »

Haluan tähän väliin painottaa, ettei tapahtumassa otsikon vastaisesti potkittu yhtään Verkkosta.
Renkaita potkittiin sitäkin enemmän, kun tuo Nooppakin oli ekaa kertaa näytillä...
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

huh ja huokaus. eli verkkoset pysyivät koskemattomina, ja autojen renkaita potkittiin niiden vaatimalla tavalla :)

kertokaas lisää tuosta 80 vuosimallin nätistä gls tuplaysistä, kenen, historia, kunto, tulevaisuuden strategia auton statuksen suhteen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

lucaf kirjoitti:huh ja huokaus. eli verkkoset pysyivät koskemattomina, ja autojen renkaita potkittiin niiden vaatimalla tavalla :)

kertokaas lisää tuosta 80 vuosimallin nätistä gls tuplaysistä, kenen, historia, kunto, tulevaisuuden strategia auton statuksen suhteen?
Auto on ollut tätini omistuksessa noin vuodesta -84 (ihan tarkkaan en muista). Käyttäautona se oli aina vuoteen 2000 asti, jonka jälkeen siitä palautettiin kilvet ja se on ollut mökkiautona . Meillä on omaa tietä noin 2km. Auto on pelleiltään kohtuullisessa kunnossa, jotain ruostetta löytyy. Kone, vaihteisto ja tekniikka muutenkin on erinomaisessa kunnossa. Auto on ylimaalattu joskus 90 vuoden tienoilla.

Auto oli minulla kahteen kertaan lainassa muutaman kuukauden, vuosina 94 ja 95. Kulki rauhallisesti ajettuna alle 7 litraa sadalle (tosi rauhallista ajoa...). Pirteä kaksikurkkuinen peli. Toki nyt monen vuoden mökkiautona olon jälkeen jarrut alkaa olla jäykät ja niin edelleen. Autossa ei ole (roikkuvaa) kattoverhoilua. Nytkin lähti taas talven seisonnan jälkeen nätisti käyntiin kun akun nosti paikalleen.

Eli auton strategia on jatkaa mökkiautona nuoremman polven harjoituskappaleena ja tartuttamassa Saabismia eteenpäin. Periaatteessa tekevälle olisi helppo projekti entisöidä, ei sillä ole mitenkään rallia ajettu vaan siirrytty joen toiselta apuolelta toiselle tarveajoa. Muutama lista sekä kattoverhoilu sekä vähän herkistämistä ja peltiä niin avot.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

voi vitsit, lieneekö suomen hienoin mökkiauto! pölykapseleita myöten vimosen päälle näköinen ei uskoisi että siinä ei ole kilpiä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

lucaf kirjoitti:voi vitsit, lieneekö suomen hienoin mökkiauto! pölykapseleita myöten vimosen päälle näköinen ei uskoisi että siinä ei ole kilpiä.
Näinhän se taitaa olla.

Mutta on siinä kilvet: keulassa on joku vanha itäsaksalainen ja takana joku vanha jenkkikilpi :wink:

Joo, sen verran kertoo nuorison suhtautumisesta tähän mökkiautoon, että syksyllä viimeiseksi vielä ottivat ja vahasivat!
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

meverkko kirjoitti: että syksyllä viimeiseksi vielä ottivat ja vahasivat!
oikea meininki! juuri noin se pitää mennäkin! jos mulla olisi oma piha, haalisin luultavasti siihen muutaman "odottaa entisöintiä" projektin, ja varmasti pitäisin ne puhtaina, vahattuina ja siisteinä vaikka niiden tekninen status sitten olisikin jäissä. vanha 99 on mitä hienoin pihakoriste. jos se toimii myös mökkiautona, niin aivan loistavaa. ei veroja, ei vakuutuksia, mainio harrastuskohde!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
McWerkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 16:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McWerkko »

Niin ja sen verran tuosta vielä, että kahta kaasutinta en ole tuossa koskaan nähnyt, ilmeisesti poistettu ennenkuin auto tuli tädille.
Kumma kun tuo silti tuntuu pirteämmälle, kuin isän tuplaysi.
Siis eikös tuossa GLs:ssä kuitenkin pitäisi nimenomaan olla tuplakaasarit?
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

McWerkko kirjoitti:Niin ja sen verran tuosta vielä, että kahta kaasutinta en ole tuossa koskaan nähnyt, ilmeisesti poistettu ennenkuin auto tuli tädille.
Kumma kun tuo silti tuntuu pirteämmälle, kuin isän tuplaysi.
Siis eikös tuossa GLs:ssä kuitenkin pitäisi nimenomaan olla tuplakaasarit?
Aivan totta. Näinhän tämä on nyt kun oikein asiaa ajattelen. Minähän kaiken lisäksi puhuin virheellisesti kaksikurkkuisesta... :oops:

Auto tuntui alusta alkaen pirteämmältä kuin isän -84 ysiysi, joten uskoin tietysti että siinä on se tekniikka mitä ohjekirja kertoo. Onhan tästä joskus keskusteltu (siis meidän perheen piirissä), mutta nyt olin jo unohtanut koko jutun tuosta tekniikasta.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

onkohan se vaan niin, että vanhojen autojen suorituskyvyissä voi olla suuriakin heittoja juuri liittyen miten pienet kokonaisuudet on kunnossa.

hyvintoimivan ja huonostitoimivan moottorin erossa ehkä yli kymmenenkin hevosvoimaa, ja sen varjossa tuplakaasareiden tuoma 8 hevosvoiman merkitys voi muuttua lähes näkymättömäksi, (tai sitten hyvintoimivaa yksikaasarista voi luulla kaksikaasariseksi).

mulla esim punaisen ja sinisen kasinelosen suorituskyvyissä on selkeä ero vaik sama tekniikka.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

lucaf kirjoitti:onkohan se vaan niin, että vanhojen autojen suorituskyvyissä voi olla suuriakin heittoja juuri liittyen miten pienet kokonaisuudet on kunnossa.

hyvintoimivan ja huonostitoimivan moottorin erossa ehkä yli kymmenenkin hevosvoimaa, ja sen varjossa tuplakaasareiden tuoma 8 hevosvoiman merkitys voi muuttua lähes näkymättömäksi, (tai sitten hyvintoimivaa yksikaasarista voi luulla kaksikaasariseksi).

mulla esim punaisen ja sinisen kasinelosen suorituskyvyissä on selkeä ero vaik sama tekniikka.
Ja vielä lisää hämää tämän auton suorituskyvyssä se, että olen sillä kepittänyt tätini 900 GLi:n (118hv) moottoritielle kiihdytettäessä. Ja vieläpä reilusti. On toki 900 5d painavampi, mutta siinä _pitäisi_ olla 18hv enemmän...
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

meverkko kirjoitti: Ja vielä lisää hämää tämän auton suorituskyvyssä se, että olen sillä kepittänyt tätini 900 GLi:n (118hv) moottoritielle kiihdytettäessä. Ja vieläpä reilusti. On toki 900 5d painavampi, mutta siinä _pitäisi_ olla 18hv enemmän...
isänikin meinasi kepittää 100 heppaisella tuplaysilläni minut, kun itse olin isäni 900 GLi:n ratissa... ja faijan käytössä oli vielä se heikompi niistä tuplayseistäni.

omat kokemukseni k-jet saabeista on sellaisia, että ne vastaa kaasuun nopeammin, ja ehkä vääntöä löytyy enemmän, mutta kiihdytysominaisuuksissa ei selkeätä eroa kaasutinkoneeseen. siis minä koen asian niin.

toisaalta myös kuljettajan ajotapojen eroavaisuudet on jo monen hevosvoiman "arvoiset", hmm...olenko mä tosiaan surkeampi kiihdyttäjä kun isäni... :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

lucaf kirjoitti:
meverkko kirjoitti: Ja vielä lisää hämää tämän auton suorituskyvyssä se, että olen sillä kepittänyt tätini 900 GLi:n (118hv) moottoritielle kiihdytettäessä. Ja vieläpä reilusti. On toki 900 5d painavampi, mutta siinä _pitäisi_ olla 18hv enemmän...
isänikin meinasi kepittää 100 heppaisella tuplaysilläni minut, kun itse olin isäni 900 GLi:n ratissa... ja faijan käytössä oli vielä se heikompi niistä tuplayseistäni.

omat kokemukseni k-jet saabeista on sellaisia, että ne vastaa kaasuun nopeammin, ja ehkä vääntöä löytyy enemmän, mutta kiihdytysominaisuuksissa ei selkeätä eroa kaasutinkoneeseen. siis minä koen asian niin.

toisaalta myös kuljettajan ajotapojen eroavaisuudet on jo monen hevosvoiman "arvoiset", hmm...olenko mä tosiaan surkeampi kiihdyttäjä kun isäni... :oops:
Nyt kun noin sanoin...

Eilen ajoin ekaa kertaa 8v ruiskusaabilla kun toin "kotiin" tuon varaosayksilön. Se tosiaan vastaa kaasuun mukavasti ilman viivettä ja vääntöä löytyy eli pitää hyvin vauhdin mäessä. Mutta ohituksissa kiihtyvyys ei vastannut sitä mitä muun tehotuntuman perusteella olisin odottanut. Ihan mukavasti se silti kulki.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin