Historic rally Virossa
Lähetetty: Su Helmi 24, 2008 14:13
Terve klubilaiset!
Kun budjetti oli allekirjoittaneella näin vuoden alussa pikkuisen miinuksellä
niin päätin lähteä Nokian sijaista vähän lähempänä asuinpaikkani järjestettävälle
''Vanhojen autojen talvirallylle'' tuplikseni kanssa. Kartanlukijan löytäminen ei ollut mikään ongelma-poikani Kristjan, joka on ollut Suomessakin mukana-oli heti valmis lähtemään...
Kuten sitten startissa huomatiin-olivat jotkut nähneet kovaa vaivaa autonsa laittamisessa esiintymiskuntoon. Hyvällä huumorilla ja sopivalla rekvisiitalla on tiedysti oma paikka tämmöisessa tapahtumassa.
Itse ajattelin, että ainakin startissa auton pitäis olla puhdas. Niin etsiinkin perjantaina töitten jälkeen pesupaikka Tallinnassa ja onnistuihan se. Vaikka kaverit näytti vankilakundeilta, niin auto tuli puhtaaksi
Pakollinen tarra takaikkunassa(http://www.saabclub.fi) ajattelin lähteä matkaan seuraavana aamuna. Elikkä tavallaan myös Suomen Saabklubi oli edustettuna
No Saabin lippu oli kyllä korkeella yhden toisen kaverin laitettua kovasti ruotsinkielisiä tarroja kuupansa kylkeen. Ja oli muutenkin kaveri nähnyt vaivaa-kuten kuvista huomatte.
http://pilt.delfi.ee/my_album/59139/
Valitettavasti itse otin kuvia vaan kilpailun alussa.. oli se auto kyllä katsomisen arvoinen yöllä kilpailun lopussakin. Se antoi hyvän käsityksen siitä, millaisilla teillä
mentiin.
Kun kartturi(ja minä myös) ei ennen ollut nuotteja lukenut, niin tuli heti alussa hämminkiä. No myöhhemin selvis, että mentiin ihan oikein, mutta kun tie meni niin kapeaksi ja näytti loppuvan jonkun omakotitalon pihalle, niin käännytin takaisiin ja ihmetteltiin, että mihin sitä nyt sitten. No ei oltu kyllä ainoat.
Allekirjoittanut tiedusti Pohjolan Liikenteessä tilausajoja linjaautolla ajaneena-olis pidanyt hoksata, että jos siellä on polkupyärällä mentävä rata, niin kyllä sinne voi lähettää myös linjaauton, puhumattakaan 99-stä.
No lopulta päätettiin ajaa lounaspaikalle ja yrittää sitten toisella päivän osuudella paremmin. Ja silloin se sujuikin jo. Mutta tiet, missä mentiin...
Voi voi kuraa lensi ja välillä tuli ajatus, että kestääkö tekniikka. Mutta ei näin ''uudenkarheella'' tupliksella(vm 82, mittariin tuli kilpailun aikana 105 000 km) ollut huolta. Iskunvaimentimet joutui kyllä koville ja huomasin, että jos vaimennuspuolella on jo pikkuisen väsymista, niin iskupuoli on kyllä kunnossa
ja vaikka kartturi väitti, että nuoteissa sanotaan:älkää ajaako lujaa, niin kun katsoin peilin ja näin sieltä vanhan venäläisen kuormaauton ZIL-in kasvot, joka Moskovalaisen tapaan ajoi ilman mitään valoja-niin tuli neuvostoaika mieleen ja kaasu painui alemmas
Iltahämärässa ohitettiin Volvo, jolla oli bensa loppunut, mutta Saabilla olis päästy Tallinaankin takaisiin. No kartturia rauhoitaaksen tankkasin pikkuisen Keilassa..
Oli siinä kyllä mukana harvinaisiakin autoja-kuten se kuvissa näkyvä lokkiovilla Bricklin-niitä on vaan 1500 jäljellä-kanadalaismiljonäärin rakentama automalli..
Saapikantaa oli edustettuna kahdella 96-lla ja kahdella 99-llä.
Ja yhtä hulluja ne vanhan tekniikkan harrastajat ovat täällä kun Suomessakin-jotkut olivat nimittäin liikkellä sivuvaunullisillä moottoripyörilläkin
Että semmoista-toivottavasti oli hauskaa lukemista
Kun budjetti oli allekirjoittaneella näin vuoden alussa pikkuisen miinuksellä

niin päätin lähteä Nokian sijaista vähän lähempänä asuinpaikkani järjestettävälle
''Vanhojen autojen talvirallylle'' tuplikseni kanssa. Kartanlukijan löytäminen ei ollut mikään ongelma-poikani Kristjan, joka on ollut Suomessakin mukana-oli heti valmis lähtemään...
Kuten sitten startissa huomatiin-olivat jotkut nähneet kovaa vaivaa autonsa laittamisessa esiintymiskuntoon. Hyvällä huumorilla ja sopivalla rekvisiitalla on tiedysti oma paikka tämmöisessa tapahtumassa.
Itse ajattelin, että ainakin startissa auton pitäis olla puhdas. Niin etsiinkin perjantaina töitten jälkeen pesupaikka Tallinnassa ja onnistuihan se. Vaikka kaverit näytti vankilakundeilta, niin auto tuli puhtaaksi

Pakollinen tarra takaikkunassa(http://www.saabclub.fi) ajattelin lähteä matkaan seuraavana aamuna. Elikkä tavallaan myös Suomen Saabklubi oli edustettuna

No Saabin lippu oli kyllä korkeella yhden toisen kaverin laitettua kovasti ruotsinkielisiä tarroja kuupansa kylkeen. Ja oli muutenkin kaveri nähnyt vaivaa-kuten kuvista huomatte.
http://pilt.delfi.ee/my_album/59139/
Valitettavasti itse otin kuvia vaan kilpailun alussa.. oli se auto kyllä katsomisen arvoinen yöllä kilpailun lopussakin. Se antoi hyvän käsityksen siitä, millaisilla teillä
mentiin.
Kun kartturi(ja minä myös) ei ennen ollut nuotteja lukenut, niin tuli heti alussa hämminkiä. No myöhhemin selvis, että mentiin ihan oikein, mutta kun tie meni niin kapeaksi ja näytti loppuvan jonkun omakotitalon pihalle, niin käännytin takaisiin ja ihmetteltiin, että mihin sitä nyt sitten. No ei oltu kyllä ainoat.
Allekirjoittanut tiedusti Pohjolan Liikenteessä tilausajoja linjaautolla ajaneena-olis pidanyt hoksata, että jos siellä on polkupyärällä mentävä rata, niin kyllä sinne voi lähettää myös linjaauton, puhumattakaan 99-stä.
No lopulta päätettiin ajaa lounaspaikalle ja yrittää sitten toisella päivän osuudella paremmin. Ja silloin se sujuikin jo. Mutta tiet, missä mentiin...
Voi voi kuraa lensi ja välillä tuli ajatus, että kestääkö tekniikka. Mutta ei näin ''uudenkarheella'' tupliksella(vm 82, mittariin tuli kilpailun aikana 105 000 km) ollut huolta. Iskunvaimentimet joutui kyllä koville ja huomasin, että jos vaimennuspuolella on jo pikkuisen väsymista, niin iskupuoli on kyllä kunnossa

ja vaikka kartturi väitti, että nuoteissa sanotaan:älkää ajaako lujaa, niin kun katsoin peilin ja näin sieltä vanhan venäläisen kuormaauton ZIL-in kasvot, joka Moskovalaisen tapaan ajoi ilman mitään valoja-niin tuli neuvostoaika mieleen ja kaasu painui alemmas

Iltahämärässa ohitettiin Volvo, jolla oli bensa loppunut, mutta Saabilla olis päästy Tallinaankin takaisiin. No kartturia rauhoitaaksen tankkasin pikkuisen Keilassa..
Oli siinä kyllä mukana harvinaisiakin autoja-kuten se kuvissa näkyvä lokkiovilla Bricklin-niitä on vaan 1500 jäljellä-kanadalaismiljonäärin rakentama automalli..
Saapikantaa oli edustettuna kahdella 96-lla ja kahdella 99-llä.
Ja yhtä hulluja ne vanhan tekniikkan harrastajat ovat täällä kun Suomessakin-jotkut olivat nimittäin liikkellä sivuvaunullisillä moottoripyörilläkin
Että semmoista-toivottavasti oli hauskaa lukemista
