lappeeseen kiihdyttämään

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Suppari »

CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.
Mutta on vähän eriluokkaa muuten ominaisuuksiltaan.
Oliko nuo m5:t e39 vai uudempaa mallia?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

samoin hinnoiltaan eriluokkaa...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Make5 »

suppari; uudempi femma kävi ilmeisesti kerran ja e39 kävi ainakin kahdesti.
#2633
Tomaatti9000
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Juusokas kirjoitti:samoin hinnoiltaan eriluokkaa...
Niin,e39 m5 noin 20-25 ke, ysikolmosen saa kymppiin kunnollisen?Siihen kympillä tai yli osaa jos muualla teettää.Eikä silti ominaisuudet lähelläkään tuota. Tuollaista yli 400hv saabia en ole ajanut,vakioita kyllä muutamaa,mutta noita m5:sia useampaa sekä vakioita että putkiviritteisiä.Se moottorin luonne..
Erikäyttöönhän ne on tehty eikä tietenkään voi verrata,mutta jos tuo 20-25ke olisi käytettävissä,niin valinta olisi aika selvä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Onhan ne puimurit nyt raakasti heikompia esityksiä kuin saabit! 8O
Aki Peltola #1132
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Niillä muilla ominaisuuksilla ei nyt juuri tuossa "kisassa" ole tuon taivaallista merkitystä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Eei.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Suppari kirjoitti:Eei.
Mukavaa, että ollaan asiasta samaa mieltä. Asiaa sivuten: noille oikeasti nopeille autoillehan Saab ei ole koskaan markkinoista kilpailevaa mallia valmistanut.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen. :(

EDIT: Ja olipahan suht uskomaton se hayabusan 367kmh, ei näe ihan joka päivä tuollaisia lukemia.
Ettei ollut Trionic, joka iski peliin?...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Make5 kirjoitti:Nostettava kyllä lakkia tuolle tonnarille ja niille parille viggenille jotka olivat paikalle vaivautuneet :) täytyypä katsella saisiko päivällä otettuja kuvia&videoita jonnekin esillekin.
Itse näin vain yhden keltaisen Viggenin? Minkäs värinen se toinen oli?

Itse revin nopeimman Trionic rajoitteisen nopeuden 269km/h vielä 2 litraisella.. Vielä tossa on kirimistä kärkeen. :evil:

.. PS. Mullakin tää on perheen parempi käyttöauto, jolla tulee 35-40t vuodessa :mrgreen:.. joten Isompaa hyrrää vaan kehiin siellä savuavassa 9-5 GT17 pelissä. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hook kirjoitti:
Make5 kirjoitti:Nostettava kyllä lakkia tuolle tonnarille ja niille parille viggenille jotka olivat paikalle vaivautuneet :) täytyypä katsella saisiko päivällä otettuja kuvia&videoita jonnekin esillekin.
Itse näin vain yhden keltaisen Viggenin? Minkäs värinen se toinen oli?
Oli siellä toinen viggeni paikalla omani lisäksi (3d sininen), tosin ei suoralla käynyt ajamassa. Oman "kyytiin" pääsee tämän linkin takaa
http://www.stcf.net/viggen/lpr082.wmv
#1730
500whp.net member
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Suppari kirjoitti:Niin,e39 m5 noin 20-25 ke, ysikolmosen saa kymppiin kunnollisen?Siihen kympillä tai yli osaa jos muualla teettää.Eikä silti ominaisuudet lähelläkään tuota. Tuollaista yli 400hv saabia en ole ajanut,vakioita kyllä muutamaa,mutta noita m5:sia useampaa sekä vakioita että putkiviritteisiä.Se moottorin luonne..
Erikäyttöönhän ne on tehty eikä tietenkään voi verrata,mutta jos tuo 20-25ke olisi käytettävissä,niin valinta olisi aika selvä.
Taitaa noi t5 kolkkiaihiot pyöriä jossain 6000-7000 luokassa. Jos itte rakentaa niin ei siihen 400hv:n paremmalle puolelle tosiaankaan mene mitään kymppiä, alustoineen alta 5000. Toisaalta ei ole mulla hajuakaan paljonkos maksaa kun tuota m5:sta virittää, esim. 500+ tasolle? Tämä ihan puhdasta hintaspekua.

Oikeessa oot, ihan eri käyttöön ne on tehty. Toinen on tavis perheauto ja toinen jotain muuta.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.

Hyvimpä ne näyttää vakiona kulkevan ilman viriastetta jolla tuplataan tai enemmän tehot :wink:
Saab 900 2.0t Cab -97
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Mutta luinko oikein tuota tuloslistaa? Pelkkiä saappaitahan siellä kärjessä näyttäs olevan :D

Jessus noi teidän autot kulkee :twisted:
Saab 900 2.0t Cab -97
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Harrimatias kirjoitti:Mutta luinko oikein tuota tuloslistaa? Pelkkiä saappaitahan siellä kärjessä näyttäs olevan :D

Jessus noi teidän autot kulkee :twisted:
Myötätuuli...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin