lappeeseen kiihdyttämään

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Harrimatias kirjoitti:
CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.

Hyvimpä ne näyttää vakiona kulkevan ilman viriastetta jolla tuplataan tai enemmän tehot :wink:
Huonosti en noiden aatelisten väittänytkään kulkevan.

Edittiä:
Liittyen löyhästi alkuperäiseen otsikkoon olen henkilökohtaisesti hyvin pettynyt "mennään radalle kokeilemaan!!" tai "0-100 km/h mennään x.x s!!" -kommenttien puuttumisesta. Olen elänyt siinä käsityksessä, että nettiketti velvoittaa ottamaan nämä tärkeät aiheet esille silloin kun keskustellaan aatelissuvun oikeasti nopeista autoista.
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Hook kirjoitti:
Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen. :(

EDIT: Ja olipahan suht uskomaton se hayabusan 367kmh, ei näe ihan joka päivä tuollaisia lukemia.
Ettei ollut Trionic, joka iski peliin?...
Hmm, onhan se kaiketi mahdollista, en niin hyvin tiedä kuinka tuo trionikki säätää, ihmetystä (ja kovaa harmitusta) se kuitenkin aiheutti kun aiemmin muualla testanneena kelaa 220-230kmh välille mukavasti (jonka takia odottelinkin tuolle välille nopeutta tuollakin).

Luuletko että olisi alkanut naulaamaan ja trionic sen takia olisi pudottanut paineet?
#2633
Tomaatti9000
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos auto toimii nyt taas, niin trionic siellä "suojelee" konetta.

Virisofta?
Muuta rautaa muutettu?

Nollista lähtö kuumentaa aina enemmän imuilmaa, kun motarivauhdista pieni reipas polkaisu.
Ensisijaisesti, jos T5 nakuttaa, niin puottaa sytkää, jos ei riitä ja tulee useampi naku, niin rikastaa vielä soppaa. Jos ei sekään riitä, niin puottaa vielä ahtoja. Automaatissa oli vielä jotain hauskaa lisäturvaa, jos imulämmöt 50c+..... :roll:
Loggeria kehiin. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen. :(
Tutulta kuulostaa. Nelosen spoolissa ahdot jää peruspaineelle eikä nouse sieltä.
Nakuhan se siellä. Yksinkertaisena lääkkeenä voi kokeilla V-powerin tankaamista tai sitten softa uusiks ja sytkää pois. Tämä ilmiö tuntuu olevan vielä jonkin verran tuurista kii. Sama setti voi toimia kaverilla ok mutta toisessa identtisessä yksilössä ei. Yksilöitä nuo moottorit kun kuitenkin ovat. Jos autossa on N:lla alkavan ruotsalaisen viripuljun softa niin on hyvin todennäköistä että syttyä on liikaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4572
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Hook kirjoitti:Automaatissa oli vielä jotain hauskaa lisäturvaa, jos imulämmöt 50c+..... :roll:
Loggeria kehiin. :mrgreen:
Lisä"turvat" disabloitu :mrgreen: ja imulämmöt 70c+ vakioIC:llä. Vaan eipä nakuttanut, paitsi kotimatkan cruising speedillä 2800 rpm/-0.2 bar :lol:
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
typo
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 09:33

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja typo »

Hienosti tehty pojat (ja tytöt)! Saatiinpa duunikaverin epäilys Saabin kulkemisesta muutettua kertalaakista, kun ei sen ~400-heppainen Cosworth Sierra pärjännyt alkuunkaan ("Autot nopeuden mukaan järjestettynä" sijalla 7). :D

Tänään tuli kommenttina: "veti ne saapit kyl v*tun kovaa, ei olis uskonut" :D

.pi.
9000 CSE 2.0T Jubilee
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja rotisko »

CC Aero kirjoitti:http://www.liy.fi/autot_nopeus.pdf

Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.
tuota samaa katselin ja ihmettelin. kolmen vaiko neljän kärki oli perhesaabbeja, joku viggen oli kärjessä autoluokassa ja sitten listaa alaspäin katsellessa arvelin ettei siellä enää voi olla muita kuin perhefarmareita tai maastoautoja ja pakuja, niin siellähän ne hurjat perhesportit nökötti jossain aika vaatimattomilla sijoilla. ei silti, kovaa nekin meni.

prätkäpuolella taas turbotettu bussi veti kesän pohjat 367 kmt ja eräs faitteri eli lähes naku zx12r kawasaki ahdettuna veti hurjat lukemat 318 kmt. aika uskomatonta menoa.

niin millaisia tehoja on tuollaisessa 287 kulkevassa henkilöautossa?
onko mitattuja tehoja? vetäviltä pyöriltä?

saabbi on nyt kiinnostanut muutenkin autona ja on niitä joskus ollutkin, mutta nyt se vasta kiinnostaakin.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Taitaa noi M5, AMG E55, yms olla 400-550hp pelejä, mutta noitten kulkua rasittaa jonkun verran painavemmat korit, nelivedot sekä aerodynamiikkakin jossain tapauksissa.
Nuo em. seikat selittänee osittain saabin kohtuullisen kulun pienemmilläkin tehoilla. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Mä olin siellä -03 e39 M5:lla kiihyttelemässä. 400hp vakiona ja tähän on vaihdettu kelleners cat-back putkisto, joka tuskin mitään tehoa sen kummemmin lisää. Äänet on kohtalaiset kyllä.

Täytyy entisenä saabistina antaa kaikki respecti Saabeille. Mulla otti nopeudenrajotin 5-vaihteella kiinni muutama sata metriä ennen tutkaa, tulos 253kmh. Toisella vedolla heitin sitten huvikseen kutosen silmään ja tulos oli tasan 250kmh. Pitää varmaan käydä jossain ohjelmoimassa rajotin pois ens kesää varten. Tuskin se tolla matkalla kuitenkaan paljoa enempää edes ehtis mennä... Vartti oli sitten aika huono 14.290. Auto on ollut mulla vasta viikon, joten ei noi lähdöt vielä kovin hyvin ole hallussa...

Niin ja M5:llä oli hintaa karvan alle 50k€, joten kyllä niistä saabeista sais siihen rahaan jo varmaan toista tuhatta hevosta irti ;D
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Xedo »

Mutta mahtuihan sinne yks hidaskin saabi joukkoon eli mun pommi,paras 234 km/h ja vartti aikaan 13.804 :oops:
Saab 9000 Aero -93
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Keichi, sininen m39 ja ajelitte sen mustan rs4 kanssa peräkkäin pari vetoa?

Xedo; noh noh, kyllähän nuo jo ihan hyvät luvut on :) Mikä stage päällä?
#2633
Tomaatti9000
vayne
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 12:12

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja vayne »

Jaa että aatelisia oli ajossa :lol: no TÄSSÄ vissin yksi sellainen kanssa omasta takaa :wink:

Pääasiallinen rassini näissä tapauksissa kun on nyt kankia odottelemassa, niin ajamaan piti päästä sitten perherassilla. Tässä kun on kaikki ne kivat rajoitukset kyseistä tapahtumaa varten eli 1780 kg massaa, neliveto, 19" pallot jne :oops:

Mutta kyllä tolla nyt matkaa ajaa.
Viimeksi muokannut vayne, Ma Syys 29, 2008 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
405 MI 16 turbo
Audi S4 Avant -00
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Sininen kyllä, mutta se oli toinen vähän vanhempi M5 joka Rs4:n kanssa ajeli.
Se sai pari kilsaa paremman vauhdin... Mulla on 19" breytonit alla ja sillä oli 18" vakiot. Mahtaisko se vaikuttaa hieman kiihtyvyyteen...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja 900i »

Paljonko vakio manuaali 150hv 9-3lpt mahdollisesti kulkee tuolla suoralla? Vai oliko kellään niin pieniä tehoja.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

900i kirjoitti:Paljonko vakio manuaali 150hv 9-3lpt mahdollisesti kulkee tuolla suoralla? Vai oliko kellään niin pieniä tehoja.
Äkkiseltään voisin veikata, että lukemat jäävät pyörimään 200km/h paikkeille.
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vastaa Viestiin