99 piirrettiin jo 60-luvun alkupuolella ja tehtiin alunperin kromipuskurisena. Näitä kiiltäviä herkkuja ei ole turhan montaa säästynytwesku kirjoitti:Onhan siinä tapauksessa 90 ja OG900 myös eräänlaisia rajatapauksia.jt kirjoitti: Classicit eroavat Wanhoista lähinnä muotoilunsa puolesta. WST:n on tarkoitus olla myös visuaalinen elämys, jolloin muotoilun puolesta on helppo vetää raja 40-luvun puolella perusmuotonsa saaneen kuupan ja 70-luvulla muotoillun, modernin satkun välille. 99 jää tässä näkökulmassa eräänlaiseksi rajatapaukseksi.
Olisiko ajateltavissa pitää vain yksi yli 20-vuotiaiden tapahtuma jossa olisi eri aikakaudet ryhmitelty eri paikkoihin ?
60-luvun fiiliksineen itseoikeutettua WST-kalustoa.
Satku taas on 70-luvun lopun tuote, mutta modernina autona miellettävissä enemmän 80-90 luvulle. 90 on kumipuskuriensa ja peränsä takia leimallisesti 80-lukua. Kyllä juuri tähän jää sellainen Rautatiemuseon puiston levyinen kuilu, joka puoltaa nykyistä käytäntöä.
Jos tarkkoja oltaisiin, raja voitaisiin 99:n kohdalla vetää kromi- ja kumipuskurin väliin. Niin paljon se massiivinen huuli auton olemusta muuttaa.
Poikkeuksena huulisyndroomasta on tietysti kuuppa/viippa, joiden muotoilu on pomminkestävää
terv. jt
P.S. Toi Alastaron linkki ei tunnu toimivan?