^^ Nuo on tärkeitä asioita tietää, mutta 2/3 voi toisaalta olla ihan luonnollisia "hämäryyksiä" kaupanteossa ja siinä vaiheessa, kun auto siirtyy edelliseltä "oikealta" omistajalta jobbarille tai autoliikkelle. Auto voi silti olla oikeinkin hyvä, mutta:
Jos sillä ei todella ole e-hyväksyntänumeroa, niin siitä tulee Suomeen tuodessa merkittävä lisäkustannus: autoa kohdellaan samoin, kuin vaikkapa jenkkituontia, ja joudut tod. näk. hakemaan/ostamaan sille vastaavuustodistuksen TÜViltä. TÜVin palvelu on kyllä ensiluokkaista, eikä homma ole kummoinenkaan, mutta muutaman lisäsatasen siihen saa hyvin palamaan. Lisäksi saattaa käydä niin, että autolle ilmoitettu CO2-päästö ei kelpaa Suomessa viranomaiselle, kun ei ole e-hyväksyntää. Näinollen vuotuisen käyttömaksun määräytymisperusteeksi lasketaan omapainon perusteella laskettu kulutus --> CO2-päästö, joka on korkeampi ja siten vuotuinen maksu kalliimpi, kuin identtisellä verrokilla, josta e-koodi löytyy.
Edelleen: jos kyseessä on hyvä yksilö niin se voi hyvinkin olla kaiken arvoinen. Ja sitäpaitsi se e-hyväksyntänumero saattaa lopulta löytyäkin, mutta Ruotsissa liikkuu paljon Saabeja joista se puuttuu. Siellä ne onnistuu rekisteröidä kai ihan normaalisti, mutta ei suinkaan täällä vaikka samaa EU:ta ollaankin.
Edelleenkään en halua pelotella. Itse selvisin kaikesta yllämainitusta hengissä ja autokin on sen arvoinen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)