Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.
Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:
-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.
Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa.
Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.
Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:
-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.
Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa.
No sinähän tietysti sanoit, että kyllähän se pitää ehdottomasti kilpiin saada.
Jos itselle ei ole hirveästi väliä sillä, mitä rekisteriotteessa lukee, kannattaisi varmaan hommata ns. kanta-autoksi Subaru ja sitten vaihtaa siihen ysikakkosesta kaikki Saab-spesifit osat.
Saab 9-2x:än pitäisi nyt saada kilpiin vaikka COC ei ole jos vain on ollut esim. Ruotsissa rekisteröitynä.
Tämähän perustuu EU:n päätökseen jolla mm. Ruotsissa onnistuttiin saamaan rekisteriin NG 9-5 farkku joka oli Saksassa ensirekisteröity.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"