Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
mäkkäri
"Tuplakaasari"

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja mäkkäri » Pe Tammi 18, 2019 10:39

Hain auton Ruotsista. Rekisteripaperit tuli nyt jälkikäteen postissa mutta niihin ei oo täytetty mitään. Mitäs niihin pitäs täyttää ennen ku lähettää kopiot veroilmoitusta varten tai menee katsastuskonttorille tarjoon?
Del2 mun tiedot ja exporttiin ruksi?
Del1 ei tehdä mitään?

Sledge
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Sledge » Pe Tammi 18, 2019 12:38

Itse laitoin del 1 ja del 2 valokuvat veroilmon liitteeksi eikä mitään täytetty. Se riitti.

Kun hain auton noiden paperien printtiversiot eivät olleet vielä ehtineet myyjälle (tilasi Transportstyrelseniltä) joten myyjä meilasi mulle ne valokuvana joita ja käytin

Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi » Pe Tammi 18, 2019 14:32

Ihan kännykkäkuvana laittanut kummankin otteen etusivun liitteeksi ja en niitä takasivuja ole ilmoituksen liitteeksi laitellut, enkä siis täytellytkään.

Ainakin tähän mennessä on riittänyt..
Tomppa & Saab 9-5 TTID Aero -11 & Saab 9-3 2.8T Aero -08 & BMW 535d -11 & BMW 530d GT - 12 & MB S400L CDI - 01

Autoäiteelle
"Koeajolla"

Viesti Kirjoittaja Autoäiteelle » La Helmi 23, 2019 16:47

Hei, nyt kun eletään vuotta 2019, niin onko auton osto ruotsista helpottunut...? En ole ostanut itse autoja Suomessakaan, paitsi 18 vuotiaana Datsun 100a kaverilta ja sehän oli aikoinaan halvempi kun lapselle ostetut ekat Oran lastenvaunut. Jos joku asiantuntija jaksaa vielä auttaa Äiteetä niin olen hyvin kiitollinen. Auto on löytynyt, autoliike myyjänä. Miten maksaminen tapahtuu, kruunutko käsilaukkuun mukaan? Auto on muutaman vuoden ikäinen, pitäisikö teettää tarkastus auton kunnosta? Ja jos otan vakuutuksen suomesta niin sitten ne kilvet voi postittaa?

peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu » Ma Maalis 04, 2019 12:21

Autoäiteelle kirjoitti:
La Helmi 23, 2019 16:47
Hei, nyt kun eletään vuotta 2019, niin onko auton osto ruotsista helpottunut...? En ole ostanut itse autoja Suomessakaan, paitsi 18 vuotiaana Datsun 100a kaverilta ja sehän oli aikoinaan halvempi kun lapselle ostetut ekat Oran lastenvaunut. Jos joku asiantuntija jaksaa vielä auttaa Äiteetä niin olen hyvin kiitollinen. Auto on löytynyt, autoliike myyjänä. Miten maksaminen tapahtuu, kruunutko käsilaukkuun mukaan? Auto on muutaman vuoden ikäinen, pitäisikö teettää tarkastus auton kunnosta? Ja jos otan vakuutuksen suomesta niin sitten ne kilvet voi postittaa?
Kattelepas ensin muutama viimeisin sivu, mitä täällä on jutusteltu.
Maksaminenhan on sinun ja autoliikkeen välinen asia. Sovi heidän kanssaa.
Siirtokilvet suomesta, niin et tarvi ruotsin kilpiä ollenkaan.
Auton kuntoon ottaen kantaa, samalla lailla se kannattaa katsoa kuin suomalainenkin auto.

lukasepas huolella viimeisimmät juorut tästä ketjusta ja jos vielä jää kyseltävää, niin anna palaa
9-5 Aero TTiD -10/11, 9-3X 2.0T XWD, 9-3 2.0T Arc Cab Hirsch -05 (Aero conversion), 9-3 TTiD Vector Aero Look SC -08

Vastaa Viestiin