Olisi yksi kärry kiikarissa, mutta sen saaminen Suomeen vielä työn alla...löytyykö ketään joka olisi Saksasta tulossa koukullisella autolla?
Tietysti pitää ensin selvittää, että sen saa kilpiin Suomessa, koska ilmeisesti tuolla maailmalla myyjät eivät automaattisesti ymmärrä antaa mukaan kaikkia papereita millä kärryn saa kilpiin täällä pohjolassa.
Riippuu ihan siitä millaista etsii. Itselläni lähinnä haussa kuomullisen Respo telikärryn kaveriksi, joku 750kg kokonaispainon perävaunu. Isompaankin mulla kortti riittää, mutta sitten tulee talvirenkaat/katsastus velvollisuus.
Tietysti merkki valikoima on Euroopassa laaja (mobile.de mistä itse kärryä katsonut), mutta Suomeen ei ainakaan nämä muutamat maahantuojat tuo lainkaan "laatumerkkien" 750kg kokonaispainon kärryjä vaan ainoastaan jarrullisia isompia kärryjä, joissa varmasti parempi kate.
Onko noi kaikki niittaamalla tehtyjä kärryjä? Silloin Ei kiitos.
Kuten sanoin yksikään linkin kärryistä ei ole sellainen mitä olen itse katsonut. Mutta esim. Eduard:in 750 kg kokonaispainon kärryjä en ole yhtään nähnyt Suomessa myynnissä. Ja niittaamalla tehtyä en itsekään ostaisi.
Mitenkäs Tekno-Trailerit ja JT-Trailerit? Lähtöhinta haetulle kokoluokalle kummassakin merkissä tonnin luokkaa... Noissa kokonaispaino 825 kg, mutta eikös katsastusvelvollisuus seuraa jarrullisuutta pikemmin kuin 750 kg painoa?
Edit. Näköjään Juncarkin on 825 kg, eli tämä ei liene ongelma.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22