Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
JustAlt
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Loka 03, 2010 18:44

Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja JustAlt »

Moro!

Olen etsimässä automaattivaihteista NG 9-5, todennäköisimmin 2.0TiD . Ruotsin valikoimaa selatessa huomasin, että aika moni auto on ollut jo melko pitkään, esim. vuoden myynnissä. Voiko tästä päätellä jotain itse auton kunnosta, ovatko kaikki ostajaehdokkaat huomanneet jonkin vian, vai eikö kysyntää vain ole niin paljon? Esim. Bytbil.com sivulta ei taida nähdä onko auton hintaa laskettu, vai onko ollut myynnissä samalla hinnalla koko ajan.

Esim. tämä ollut myynnissä viime vuoden elokuusta:
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 7-14765913
Etupuskurissa taitaa olla aika paljon jotain kiveniskemää maalipinnassa, mutta muuten hyvät varusteet ja ajokilometrit hintaan nähden?

Ja tämä viime vuoden joulukuusta:
https://www.bytbil.com/vastra-gotalands ... 7-15117929

Luuletteko, esim. näissä voisi olla jotain piilevää vikaa joka karkottaa ostajat, vai onko tosiaan kyse vain alhaisesta kysynnästä? Muutenkin saa antaa kommenttia kyseisistä autoista, hinta-laatu-suhteesta yms.
Avatar
Soki
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja Soki »

Swedut on aika tarkkoja. Ostaa uuden ja pitää 10-15 vuotta. P@skaa on turha koittaa kauppaa, etes halavalla ei kelpaa niinkun suomi ja afrikka :lol:

Jos olisin ostamassa; isosta paikallisesta liikkeestä paikallisesti murtavan kanssa asioille…. Tai sitten luottaa omiin kykyihin.
Kesämenoon: Saab 9-3 cabrio 2.?T
Talvimenoon: Skoda Octavia stw 1.8T
Kaikkeen menoon: Jeep Cherokee 4.0 ”maastoutettu”
EX: Saab 9-5 2.3T stw, 5*vw, 3*skoda, 2*toijjota, 2* alfa, 1* ford, ja mitä niitä nyt on ollut…
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 2626
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja viggen »

Saabien hinta pysynyt samana viime vuosina tai noussut, NG 9-5 tarjontaa on kuitenkin aika paljon, niin pitäis pystyä tingata hintaa alaspäin. Odottavat vissiin, että tulee joku :saab: keräilijä ja maksaa mitä vaan. Volvon S80 suunnilleen samoissa hinnoissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB 220D E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5137
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja tturku »

Autohan on perkeleen hieno ja hyvä ajaa matkaa. Tiettyjen osien kanssa on sitten ajoittain vaikeuksia saada ja joitain ei saa ollenkaan uusina. Hinnat pysähtyivät noin 6-7 vuotta sitten näissä ja jopa hieman koholla. Itse hain 6 vuotta sitten yksityiseltä 90tkm ajetun Tid vectorin manuaalilla active ja jollain toisella paketilla, oli hudia, jne. Autosta maksoin silloin 129t kr. Hinnat käytännössä vieläkin samoja. Mittarissa vaan noin 100k enemmän ja ikä tuplaantunut. Mallista itsessään kannattaa lukea tuolta NG9-5 osiosta. Se miksi noi kiertää heikosti on juuri korkea hinta. Insigniat jotka melkein samoja autoja ovat huomattavasti halvempia.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06, Superb 2.0TDI DSG L&K -16, Volvo V60 D6 MY14
Ex:NG9-5 2.0Tid M6 Vector, NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid ja Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2634
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Autohan on itsessään hieno, ei siinä mitään, alkaa vaan tulla ikä vastaan, 10v diesel ei oikein sovellu käyttöautoksi Suomea (tai Ruotsia) päästä päähän ravaavalle kaupparatsulle ja sitten toisaalta vähän ajeleva ei myöskään halua ostaa dieseliä veron takia, ja vielä kun mainekin sotii dieseliä vastaan (Ruotsissa vielä paljon pahemmin kuin täällä), niin ei noille oikein ole ostajia, jos hinta ei ole todella kohdillaan, ja kummassakin esimerkin autossa on 3-4k liikaa hintaa näin autokauppaa harrastelevan Saabistin silmin, mutta tietysti hinta on silloin sopiva, kun ostaja on sen valmis maksamaan.

Yksi asia myös on, että NG ruostuu erittäin herkästi tietyistä paikoista, samanikäinen Volvo tai Bemari on yleisesti erittäin paljon siistimpi, varsinkin alustaltaan, kuin saman verran ajettu NG femma.
Ja meillä oli juuri myynnissä yksi NG9-5 (josta täälläkin oli puhetta), jossa takavalot oli menneet säröille pahasti, ja kävin läpi Ruotsin harrastelijat kuin kyselin purkaamoista Ruotsista Italian kautta Kreikkaan takavaloja, mutta niitä ei vaan irronnut mistään siinä parin viikon aikana kun niitä etsin, eli tietyt osat on todella kiven alla, vaikka olisi valmis maksamaankin.
Tomppa & MB E300de -19 & BMW 535i GT -10 & Passat Alltrack 2.0 TDI -16 & Volvo V70 2.5T -04 & Saab 9-3 1.9TiD Cab -10
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6877
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsin autojen pitkä(?) myyntiaika

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:
Ti Syys 21, 2021 09:08
Autohan on itsessään hieno, ei siinä mitään, alkaa vaan tulla ikä vastaan, 10v diesel ei oikein sovellu käyttöautoksi Suomea (tai Ruotsia) päästä päähän ravaavalle kaupparatsulle ja sitten toisaalta vähän ajeleva ei myöskään halua ostaa dieseliä veron takia, ja vielä kun mainekin sotii dieseliä vastaan (Ruotsissa vielä paljon pahemmin kuin täällä), niin ei noille oikein ole ostajia, jos hinta ei ole todella kohdillaan, ja kummassakin esimerkin autossa on 3-4k liikaa hintaa näin autokauppaa harrastelevan Saabistin silmin, mutta tietysti hinta on silloin sopiva, kun ostaja on sen valmis maksamaan.

Yksi asia myös on, että NG ruostuu erittäin herkästi tietyistä paikoista, samanikäinen Volvo tai Bemari on yleisesti erittäin paljon siistimpi, varsinkin alustaltaan, kuin saman verran ajettu NG femma.
Ja meillä oli juuri myynnissä yksi NG9-5 (josta täälläkin oli puhetta), jossa takavalot oli menneet säröille pahasti, ja kävin läpi Ruotsin harrastelijat kuin kyselin purkaamoista Ruotsista Italian kautta Kreikkaan takavaloja, mutta niitä ei vaan irronnut mistään siinä parin viikon aikana kun niitä etsin, eli tietyt osat on todella kiven alla, vaikka olisi valmis maksamaankin.
Jep. Minulle tuo NG9-5 diesel on vielä ihan järkiauto käyttöautoksi, kun ajoa tulee 20 000 - 25 000 km vuodessa.

Tuo takavaloistaan rikki mennyt NG9-5 ei taida oikein mennä kaupaksi valveutuneille Saabisteille. Joku tietämätön voi tietysti vahingossa ostaa sen ja yllättyä :roll:

Onhan meissä Saabisteissakin eräs kiinteistönvälittäjä, joka tietääkseni ajaa pelkästään Saabeilla. En tiedä onko meikäläisenkään ajot noilla allekirjoituksissa mainituilla autoilla järkeviä ja taloudellisia, mutta rakkaudesta lajiin :heart_eyes:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin