Takajouset vaan menevät lysyyn kun on simaa tarpeeksi kyydissä, tulin muutama vuosi sitten CS:llä Italiasta alppien yli kotiinpäin "kohtuutäydessä" simalastissa ja meinasi tonnari vaappua (kuski ei ollut "syönyt" kuormasta yhtään) jos ajoi yli 150km/h. Ei ole vakiojousilla mikään kuormakameli.tontur kirjoitti:Mittarilukema 181 tkm. Kaiken syynäämisen ja tutkimisen jälkeen vaikuttaisi pitävän paikkaansa. Huoltokirjakin on asianmukaisesti täytetty.ng900aero kirjoitti:Hieno Aero, onko tuolla ajettu paljonkin?
Aeroa itsekin koetin etsiä mutta maksoivat tuplasti saman kuin tavalliset CS(E):t enkä malttanut ostaa.
Olen autolle 2. omistaja.
Itsekin etsin Suomesta Aeroa ja varteenotettavia vaihtoehtoja oli myös täällä, mutta kallistuin kuitenkin lopulta Saksan maalle. Saipahan tehtyä samalla kesälomareissun sekä tuotua sitä "Saksan simaa" riitävästi
Kaikenkaikkiaan todella mukava kokemus ainakin tämän auton osalta.
9000 Saksasta *kuvat lisätty* ** VEROPÄÄTÖS TULI**
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
[[/quote] tosta takuusta vielä: mulla on omassa autossa "garantie pass" minkä ostin lisävakuuteena auton mukana, sen on myöntänyt
MPR Garantie - B . Riedl
Postfasch 1570
D-89244 Senden
Vakuutuksen voi valita kattamaan mitä erilaisempia auton komponentteja ihan omien varojen/pelkojen mukaan, ja hinta tietty määräytyy laajuuden mukaan. Mun vakuutuksen kesto on 12kk ja otin sen varmuuden vuoksi kun ei ollut maagisen kallis. Ja myyjä siitä mainitsi.Tota vakuutusta ainakin kannattaa kysästä jos epäilyttää yhtään.
Miten se vakuutus käytännössä toimii? -aka ma tieda. Kun ei oo mitää vielä menny rikki. Mutta jos menee,,,,,, ni sitten katsotaan mikä B. Riedelin putiikin innokkuus on suomipojan saappikorjausta kohtaan.
MPR Garantie - B . Riedl
Postfasch 1570
D-89244 Senden
Vakuutuksen voi valita kattamaan mitä erilaisempia auton komponentteja ihan omien varojen/pelkojen mukaan, ja hinta tietty määräytyy laajuuden mukaan. Mun vakuutuksen kesto on 12kk ja otin sen varmuuden vuoksi kun ei ollut maagisen kallis. Ja myyjä siitä mainitsi.Tota vakuutusta ainakin kannattaa kysästä jos epäilyttää yhtään.
Miten se vakuutus käytännössä toimii? -aka ma tieda. Kun ei oo mitää vielä menny rikki. Mutta jos menee,,,,,, ni sitten katsotaan mikä B. Riedelin putiikin innokkuus on suomipojan saappikorjausta kohtaan.
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Minusta kuulostaa aika asialliselta tuo päätös -98 mallin autosta, mitä olen katsellut kesäkuun tilastoja, jo perusmallisista tulee helposti enemmänkin (esim. 190tkm ajettu 1997 cse --> 4168e). Olen miettinyt, josko hankkisi "harrasteautoksi" 94-95 mallisen 9000 Aeron. Paljon lie mahtaisi veroa mätkähtää tuollaisesta?
Hankala sanoa, mutta luulisin tullin sivuilta löytyvän suuntaa antavia päätöksiä.Trooper_75 kirjoitti:Minusta kuulostaa aika asialliselta tuo päätös -98 mallin autosta, mitä olen katsellut kesäkuun tilastoja, jo perusmallisista tulee helposti enemmänkin (esim. 190tkm ajettu 1997 cse --> 4168e). Olen miettinyt, josko hankkisi "harrasteautoksi" 94-95 mallisen 9000 Aeron. Paljon lie mahtaisi veroa mätkähtää tuollaisesta?
Kannattaa soittaa sinne firmaan, joka määrittää tullille markkina-arvoja.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Mukavan edullista!tontur kirjoitti:Laitetaan vielä tänne, kun taisi mennä väärään paikkaan tuo ensimmäinen muokkaus.
Eli veroja tuli vähän vajaa 3800 €
On muuten linjassa omani kanssa, joka oli 3500e. Autohan oli tismalleen samanlainen.
Itse hieman yllätyin odotettua pienemmästä verosta..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Itsekin odotin hieman korkeampaa veroa, mutta sinulla on ollut tosi edullinen.hma kirjoitti:Mukavan edullista!tontur kirjoitti:Laitetaan vielä tänne, kun taisi mennä väärään paikkaan tuo ensimmäinen muokkaus.
Eli veroja tuli vähän vajaa 3800 €
On muuten linjassa omani kanssa, joka oli 3500e. Autohan oli tismalleen samanlainen.
Itse hieman yllätyin odotettua pienemmästä verosta..
Paljonko sinun autolla on ajettu? Oliko sinulla paljon vähennyksiä markkina-arvosta ja paljonko sinun autolle oli laskettu markkina-arvoa?
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Onkohan tulli/Greyhen muuttanut jotenkin viime kuukausina 9000 arvonmäärittelyä? Nimitttäin kun katselin heinäkuun veropäätöksiä, ne näyttävät korkeilta verrattuina näihin kahteen edellä mainittuun -98 malliseen, joissa on liikuttu 3500-3800 eurossa. Esim.
9000 aero -95 138tkm --> 4343e
9000 2.0t cse -95 122tkm --> 3290e
9000 cse -98 165tkm --> 4950e
9000 cse 2.3t 180tkm -97 --> 4199e
Minusta nämä päätökset eivät mitenkään ole linjassa tonturin ja hma:n päätöksien kanssa (eikös näissä ollut alle 200tkm lasissa), jotka ilmeisesti tulivat syyskuussa?
9000 aero -95 138tkm --> 4343e
9000 2.0t cse -95 122tkm --> 3290e
9000 cse -98 165tkm --> 4950e
9000 cse 2.3t 180tkm -97 --> 4199e
Minusta nämä päätökset eivät mitenkään ole linjassa tonturin ja hma:n päätöksien kanssa (eikös näissä ollut alle 200tkm lasissa), jotka ilmeisesti tulivat syyskuussa?
n. 220tkm oli veroilmoitushetkellä. Eli sikäli ihan linjassa sun 3800e:n kanssa. Ei ollut minkäänlaisia vähennyksiä.tontur kirjoitti: Itsekin odotin hieman korkeampaa veroa, mutta sinulla on ollut tosi edullinen.
Paljonko sinun autolla on ajettu? Oliko sinulla paljon vähennyksiä markkina-arvosta ja paljonko sinun autolle oli laskettu markkina-arvoa?
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Niin, samaan mietin itsekin. Toinen syy voi olla se, että meillä molemmilla on suomen markkinoilla harvinainen B234R-koneinen -98 Jubilee, joille ei käsittääkseni suoraan markkina-arvoa tietokannoista löytynyt -> pitkä 3kk odottelu ja tieteellisellä Stetson-Sleeve -menetelmällä määrätty hinta.Trooper_75 kirjoitti:Onkohan tulli/Greyhen muuttanut jotenkin viime kuukausina 9000 arvonmäärittelyä? Nimitttäin kun katselin heinäkuun veropäätöksiä, ne näyttävät korkeilta verrattuina näihin kahteen edellä mainittuun -98 malliseen, joissa on liikuttu 3500-3800 eurossa. Esim.
9000 aero -95 138tkm --> 4343e
9000 2.0t cse -95 122tkm --> 3290e
9000 cse -98 165tkm --> 4950e
9000 cse 2.3t 180tkm -97 --> 4199e
Minusta nämä päätökset eivät mitenkään ole linjassa tonturin ja hma:n päätöksien kanssa (eikös näissä ollut alle 200tkm lasissa), jotka ilmeisesti tulivat syyskuussa?
Omani markkina-arvoksi oli rykäisty tasan 10.000,00e, josta verot Jotain etua kaiketi siitä, että on "Aero", joka onkin kuitenkin "vain CSE"
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)