Tere
Onko kokemusta miten tulli kohtelee 9000 saabbeja
olis alle 100000 km ajettu -92 9000 cd 2.3i
ja sitten esim -97 9000cde jossa 210000 km
niin kummassakohan on kovemmat verot
eli vaikuttaako vähän ajettu paljon veroon ??
Vanhempi vähän ajettu vai uudempi enempi ajettu...verot
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vanha vähän ajettu tulee "halvemmaksi", kun mainitset, että todelliset kilometrit ei ole tiedossa (eli ei kannata mennä aukotonta huoltokirjaa heiluttelemaan virkailijalle...). Silloin tulli käyttää laskennallista kilometrimäärää, olisko se ollu joku 18-19000 km vuodessa (eli vuoden -92 auton laskennallinen km-lukema 18000x13=234000km). Jos on uusi paljon ajettu, pitää käsittääkseni jotenkin todistaa ajetut kilometrit (huoltokirja, katsastushistoria tms.). Tuo kilometrien mukaan tehty vähennys on kyllä aika marginaalinen...Pääpaino taitaa olla vuosimallilla, eli takuulla on tuossa vanhemmassa pienemmät verot.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos autolla on ajettu enemmän kun 18tkm vuosi niin tarttet huoltokirjan todisteeksi että sillä tosiaan on ajettu niin paljon ja saat pienemmät verot. Jos on ajettu todella vähän niin ei tartte mitään todistella koska pienillä kilometreillä voi verottaa kovemmin, pitäs olla joku todiste että mittaria on ruuvattu jos meinais saada veroja alas, edes siihen 18tkm/vuosi.SaabAri kirjoitti:Tere
Mikä ratkaisee sen että ajokilometrit lasketaan eikä niitä oteta autosta ?
riittääkö se kun ei näytä huoltokirjaa ??