Lopulta Saksan Saabi pääsi katsastukseen. Pohjustuksena olin kysynyt aiemmin syksyllä Ruskosta (sauk), että ei tarvita vaatimuksenmukaisuustodistusta. Halvemman (silti h...vtin) kalliin hinnan toivossa menin Limingantullissa olevalle testi- ja tarkastusasemalle. Pyysin varmistaa, että vm-todistusta ei tarvita. Kaveri katseli ja huomasi, että sakemanni oli jotain päästöjen kohdalle korjaillut rekisteriotteeseen. Ei onnistunut tuolla, pitäisi olla lisätodistus päästöistä.
Sitten menin Heinäpään Sauk:n pisteeseen. Ei tarvita todistuksia, auto suoraan sisään, puhtaat paperit kehujen kera. Hintaa vaan kertyi niin 152 €, törkeää Kyllä tuo byrokratia silti pistää vaan mietityttämään, miten yksinkertainen homma voi olla toisaalla vaikeaa ja toisaalla ei
Nooh, n. kaksi ja puoli vuotta sitten rekisteröintikatsastus oli muistaakseni 120€ pääkaupunkiseudulla, eli aika linjassa mennään. Niin, ja päälle tuli sitten veronmaksun jälkeen vielä konttorilla maksettavaksi kilvet, oisko ollu parikymppiä... Tuolle rekisteröintikatsastuksen hinnalle ei ole mitään perusteita, tismalleen samat asiat katsotaan kuin vuosikatsastuksessa, ja parin minuutin paperihommat päälle. Kunnon ryöstöä. Itselläni kävi vielä niin "hyvä" tuuri, että tuo rekisteröintikatsastus sattui pari viikkoa liian aikaiseen ajankohtaan, että olisi käynyt myös saman vuoden vuosikatsastuksesta. Sain siis n. neljän kuukauden päästä tulla vielä vuosikatsastukseen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tornion katsastus Oy:llä "vain" 100e rekisteröintikatsastus. Pakokaasutesti 10e, uusintanäytöt ensimmäisen kuukauden ajan ilmaset. Selvästi paras tarjous tuo oli muihin verrattuna kun vähän soittelin ympäriinsä ... olisi Oulustakin kannattanut jo käydä tuolla... itte kävin Rollosta asti. Pääsihän samalla ajelemaan uudella menopelilläkin