Ei ajokuntoisen auton kuljetusmahdollisuudet?

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Ei ajokuntoisen auton kuljetusmahdollisuudet?

Viesti Kirjoittaja Sami »

Eli tämmöinen kiinnostaisi:

http://www.blocket.se/vi/7372597.htm?ca=11_s

Tarkoittaisi trailerireissua tuonne ja vähän olisi harkinnassa.. Tuonne voisi mennä ja nostaa auto trailerille sen kummemmin sitä katsomatta..

Toisaalta onko olemassa mahiksia käyttää kuljetusfirmaa ja mitähän maksaisi moisen kuljetuttaminen suomeen? Ei oikein olisi aikaa lähteä ruotsinmaalle ajelemaan..

Tässä meidän taloyhtiön pihassa on jollain yritteliäällä käynnissä jonkunlainen autojobbaus ja iso autonkuljetusrekka käy aina poimimassa autoja kyytiin. Ilmeisesti venäjälle menossa noi autot. Siitä tuli mieleen, että onko vastaavia systeemeitä ruotsista suomeen mahis käyttää? Rekassa on aina jokunen auto valmiiksi kyydissä, kun tulee kerran viikossa tuohon meidän kujalle poimimaan naapurin autoja kyytiin..
Citroen C5, OG900t16
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Itsekin noteerasin tuon aeron, taatusti rahoille vastinetta ;)
Suosittelen toimimaan samantien, oikeastaan on ihme ettei ole jo mennyt. Eli ensin koetat vain saada myyjän suostumaan myymään auton sinulle, kuljetus on sitten pienempi ongelma.
Ehkä hakisin itse vastaavassa tilanteessa moisen kaunottaren trailerilla, ihan mielenkiintoinen viikonloppureissu jossei vaan ole tälläistä lumimyräkkää kuin nyt on.
Mutta jossei ole mahdollisuutta hakea itse niin kysäisepä kuljetusyhtiöistä, minulle on Beweshipin kautta tullut aikanaan moottoripyöriä, luulisin että autojenkin kuljetus onnistuisi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Täytyy pistää taas harkintaan. Kesä olis kyllä parempaa aikaa tämmöiselle:) Noita vanhempia aeroja on tosin tullut useampi 5000-9000kr ja joka kerralla on ollut kovat lähtöhalut hakemaan..

Yksi 85:n oli jo melkein ostettuna ja sovittiin, että myyjä ajaa se tukholmaan mua vastaan, mutta vähän ennen reissua myyjä soitti, ettei auto ollut mennyt katsastuksesta läpi ja hän ei uskalla sitä ajaa. Pikasuunnitelmia virittelin auton hakemiseksi sieltä hinaamalla, mutta johonki sekin sitten hyytyi. Hintaluokka oli muutamaa sataa euroa enään siinä vaiheessa, joten auto olisi lähtenyt sieltä pelkkien valokuvien perusteella..

No, kolme vuotta ostosuunnitelmia ja sitä rataa.. Ehkäpä kohta pääsee tuumasta toimeen..
Citroen C5, OG900t16
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ei ajokuntoisen auton kuljetusmahdollisuudet?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Sami kirjoitti:Eli tämmöinen kiinnostaisi:

http://www.blocket.se/vi/7372597.htm?ca=11_s

Tarkoittaisi trailerireissua tuonne ja vähän olisi harkinnassa.. Tuonne voisi mennä ja nostaa auto trailerille sen kummemmin sitä katsomatta..

Toisaalta onko olemassa mahiksia käyttää kuljetusfirmaa ja mitähän maksaisi moisen kuljetuttaminen suomeen? Ei oikein olisi aikaa lähteä ruotsinmaalle ajelemaan..

Tässä meidän taloyhtiön pihassa on jollain yritteliäällä käynnissä jonkunlainen autojobbaus ja iso autonkuljetusrekka käy aina poimimassa autoja kyytiin. Ilmeisesti venäjälle menossa noi autot. Siitä tuli mieleen, että onko vastaavia systeemeitä ruotsista suomeen mahis käyttää? Rekassa on aina jokunen auto valmiiksi kyydissä, kun tulee kerran viikossa tuohon meidän kujalle poimimaan naapurin autoja kyytiin..
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn että missä päin Ruotsia tuo on?:D
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=36044
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Hässleholmissa etelä ruotsissa. Olikohan göteborgista jotain satakilsaa sinne?

Kiitoksia linkistä. Vähän tuli jo itsekin selviteltyä, että auton kuljetukselle tulisi kohtalaisesti hintaa. Pitäisi itse käydä tai saada joku kaveri käymään korvausta vastaan..

Oisko täällä kiinnostuneita hakemaan tuon meikäläiselle tai itselleen? Korvausta vastaan tietysti, jos meikäläiselle tulisi..
Citroen C5, OG900t16
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sami kirjoitti:Hässleholmissa etelä ruotsissa. Olikohan göteborgista jotain satakilsaa sinne?

Kiitoksia linkistä. Vähän tuli jo itsekin selviteltyä, että auton kuljetukselle tulisi kohtalaisesti hintaa. Pitäisi itse käydä tai saada joku kaveri käymään korvausta vastaan..

Oisko täällä kiinnostuneita hakemaan tuon meikäläiselle tai itselleen? Korvausta vastaan tietysti, jos meikäläiselle tulisi..
Sori, ei ole vetokoukkua eikä vaadittavaa vapaa-aikaa, joten en voi auttaa. Tuollaisen hintaluokan autolle tulee kyllä kohtuuttomat kustannukset kuljetusyhtiön kautta eli trailerikyyti taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto.
Itse toin ex-aeroni (og) Riminiltä trailerilla kun auto ei ollut ostettaessa ajokuntoinen, ja tulihan siitäkin kovat kustannukset, tosin ainakaan silloin en löytänyt kuljetusfirmaa joka olisi edes suostunut hoitamaan moisen toimittamisen kotimaahan.

Entäs sitten nuo autopurkaamot jotka hakevat Saabeja Ruotsista, ainakin Hernesmaan Auto & Osalle tulee jatkuvasti Saabeja länsinaapurista, mahtaisikohan heidän tai jonkin vastaavan tahon kautta onnistua Saabisi kuljetus?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

täytyy vielä selvittää mahdollinen isomman auton ja trailerin vuokraamisesta aiheutuvat kustannukset.

Ajokortti riittää kaikkien liikenteessä ajettavien kulkuneuvojen ja yhdistelmien ajamiseen pommi ja myrkkykuljetuksia lukuunottamatta, joten sekään ei ole ongelma.

900:lla en oikein talvella uskalla lähteä vetämään samanpainoista kärryä. (voiko 900:lla muuten vetää lain mukaan traileria, jossa on toinen 900? Ei ole nyt rekisteriotetta käsillä, josta voisi katsoa..)

Jos löydän isomman auton vuokralle, niin voisi harkita viikonloppureissua ruotsinmaalle. Jos jollain on vinkkejä, että mistä etsisi tai mahdollisesti vuokrata isompaa autoa peileineen, niin vinkit on tervetulleita!
Citroen C5, OG900t16
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

Jos itse hakee niin kannattaa huomioida laiva- yöpymis. ym. kustannukset. Tulee yllättävän kalliiksi..

Ilmoituksen perusteella autossa on vissiin huono kytkin eikä ole katsastettu?

Itse tein viimeksi niin että tuotin auton ihan tavallisen kuljetusliikkeen kautta. Kustannuksia tuli yhteensä 600 euroa kotikaupunkiin ajettuna (Kristianstad-Kokkola). Ainoa kriteeri tuossa on että auto ajetaan rampilta kyytiin tai läheltä löytyy/vuokrataan nosturi/trukki jolla nostetaan kyytiin. Ramppeja nyt löytyy vähän sieltä sun täältä..
Itse käytin Ahola transportia http://www.aholatransport.fi . Palvelun tasossa olisi vähän petraamista, mutta ehjänä tuli perille. http://www.ptsintertrans.fi on vähän kalliimpi , mutta varmaan toimiva

Toinen vaihtoehto voisi olla että hommaa autolle kyydityksen kapellskäriin jonkin paikallisen toimijan puolesta. Kapellskäristä sitten laivalla suomeen ja noutaa itse auton satamasta. Vuosi sitten Silja cargo olisi maksanut reilu 150 euroa. Säästöä ehkä vähän edelliseen vaihtoehtoon verrattuna mutta paljon työläämpi.
#961
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Samppo kirjoitti:Jos itse hakee niin kannattaa huomioida laiva- yöpymis. ym. kustannukset. Tulee yllättävän kalliiksi..

Ilmoituksen perusteella autossa on vissiin huono kytkin eikä ole katsastettu?

Itse tein viimeksi niin että tuotin auton ihan tavallisen kuljetusliikkeen kautta. Kustannuksia tuli yhteensä 600 euroa kotikaupunkiin ajettuna (Kristianstad-Kokkola). Ainoa kriteeri tuossa on että auto ajetaan rampilta kyytiin tai läheltä löytyy/vuokrataan nosturi/trukki jolla nostetaan kyytiin. Ramppeja nyt löytyy vähän sieltä sun täältä..
Itse käytin Ahola transportia http://www.aholatransport.fi . Palvelun tasossa olisi vähän petraamista, mutta ehjänä tuli perille. http://www.ptsintertrans.fi on vähän kalliimpi , mutta varmaan toimiva

Toinen vaihtoehto voisi olla että hommaa autolle kyydityksen kapellskäriin jonkin paikallisen toimijan puolesta. Kapellskäristä sitten laivalla suomeen ja noutaa itse auton satamasta. Vuosi sitten Silja cargo olisi maksanut reilu 150 euroa. Säästöä ehkä vähän edelliseen vaihtoehtoon verrattuna mutta paljon työläämpi.
Hinta on eri autolle joka ei kulje omin voimin ja useat firmat eivät edes ota sellaista kuljetukseen.

nm. kokemusta on
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Samppo
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: La Loka 18, 2003 13:50
Paikkakunta: Alaveteli

Viesti Kirjoittaja Samppo »

V-M: hyvin mahdollista. ilmoituksessa annetaan kyllä ymmärtää että autolla pystyy ajamaan, joten aattelin heittää pari vaihtoehtoa jotka ei välttämättä vaadi muuta kuin että autolla pääsee edes vähän matkaa
#961
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

No, kerkisin soitellakin tuolle ja ilmeisesti oli jo kyselijöitä kotimaasta, joten ei niin innolla suhtautunut suomalaisen kyselyyn... No ymmärtäähän sen jos omalle kohdalle ajattelee (jos tulis seuraavanlainen soitto):

-Tere, mina olla sergei täältä uralin takaa terve. Voisin osta sinu auto, mutta pääsen hakee sitä trailerilla täältä mongoliasta vasta ensiviikonloppuna:) Sinä pida autoa varattuna...? :)

Varmaan vaatii myyjältä vähän asennetta ihmetellä ostotarjouksia suomesta varsinkin vanhemman auton kohdalla..

Noh, vielä noita tulee.. Mitä kauemmin kartuttaa kassaa, niin sitä helpommin se löytyy eikä välttämättä tarvitse tuota halvinta olla etsimässä.
Citroen C5, OG900t16
Vastaa Viestiin