Siirtokilvet

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Siirtokilvet

Viesti Kirjoittaja wesku »

Olisko tietoa miten siirtokilpiasiat toimii tällä hetkellä, kiinnostavia maita esim. Ranska, Belgia, Hollanti, Saksa, Ruotsi
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

Siirtokilvet Suomessa vai ko. maissa?
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

manneri kirjoitti:Siirtokilvet Suomessa vai ko. maissa?
Ko.maasta ostetun ajaminen Suomeen muiden EU-maiden läpi kiinnostaa.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Ainakin paikallisella tuontiautojen hankkijalla on kaikissa EU:maissa voimassa olevat siirtokilvet.. En tiedä saaneeko yksityiseen käyttöön.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Saksasta ostetuilla punapäätyisillä eu-kilvillä saa ajaa kaikkialla euroopassa PAITSI SUOMESSA :evil:


siis mikä olikaan se euroopan unionin mallimaa = SUOMI.

siis mikä olikaan se euroopan unionin kehitysmaa autoasioissa = SUOMI.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

vielä samasta asiasta.. jos haen saksasta sekä auton että vaunun ja ajan ne tanskan ja ruotsin kautta suomeen niin otan vain saksasta molempiin nuo punapäätyiset "siirtokilvet" ja suomen rajalle tultaessa ajan(ko) suoraan tulliin auton ja vaunun kanssa ja lyön paperit(rekisteri otteet ja kauppakirjat molemmista)tiskille ja sanon että nämä tulisivat suomen kilpiin..kuulostaa liian yksinkertaiselta...mistä muuten saksasta saa nuo "siirtokilvet"?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Mitenköhän asia on Ruotsin suhteen, harkitsen hakevani Ruotsista kilvettömän auton, joka pitäisi ajaa Suomeen. Suomen puolella homma hoitunee siirtokilvillä, mutta miten Ruotsissa ajelu?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

vielä pari lisäkysymystä vaikka näihinkin varmaan jostain olisi löytynyt vastaukset. eli kaupanteon yhteydessä minulle jää kauppakirjan lisäksi mitä käteeen(rekisteri ote varmaankin mutta tuleeko se kokonaisena? onko tuolla saksassa edes kaksi osainen niin kuin meillä että ilmoitus osa on erikseen?
ja jos on niin tarvinko sitä? )
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Jokke A kirjoitti:Mitenköhän asia on Ruotsin suhteen, harkitsen hakevani Ruotsista kilvettömän auton, joka pitäisi ajaa Suomeen. Suomen puolella homma hoitunee siirtokilvillä, mutta miten Ruotsissa ajelu?
Ei kilvettömällä autolla saa ajaa Ruattissa sen enempää kuin Suamessakaan. :wink: ...Ruattin kilpien hankkimisesta on ollut täällä juttua. Hakua kehiin... muistaakseni aikaa vievä prosessi, eli ei päivässä parissa onnistu. Liikkeestä ostettaessa lienee onnistuisi nopeastikin. Yksityiseltä ostettaessa olisi helpointa hänen kilvillään ajaa rajalle. On sitten tuo aiempi omistaja kuskina tai sinä...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
saabsuomesta
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 12:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja saabsuomesta »

Itse toin pari viikkoa sitten 9-3t (vm 01) Saksasta. Ensimmäistä kertaa olin reissussa ja ei hommassa mitään erityisen vaikeaa ollut. Kasko on hyvä olla voimassa ostohetkestä eteenpäin. Suurin haaste taitaa nyt olla tuon käyttäjätunnuksen ristiriitaisuuden kanssa... :oops:


Täältä löytyy hyvä kooste (linkkeineen) Saksasta tuonnista: http://www.sompsa.fi ("Auto Saksasta linkit" ja "Ohjeita autonhakumatkalle")
Vastaa Viestiin