Tasapaino akseli kirjoitti:Ilmiselvää kusetusta tai sitten asemalla ei ole tarpeeksi kokemusta mitä todistuksia autosta tarvitaan.. BigJ vois ottaa asiaan kantaa kun on alan miehiä.
BigJ ottaa kantaa vähän myöhässä ( 3kk. ilman nettiä. Kiitos Elisa )
Jos autolla on koko ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntä, ei jarrusta tarvita mitään erillistä dokumenttiä. Jos hyväksyntä on se löytyy tyyppikilvestä ja on esim. muotoa e1*98/14*0053*03.
Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.
No joo mutta tyyppi(valmistajan)kilpi on pakollinen -93 alkaen
peinu kirjoitti:Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.
No joo mutta tyyppi(valmistajan)kilpi on pakollinen -93 alkaen
On pakollinen tai ei, mutta vaatimuksenmukaisuus selviää saapista ilmankin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Melkein samaa mielivaltaa katsastuksessa on vallalla kuin tullillakin tuontiautojen kohtelussa.... .... ainakin joissakin kats.kontoreissa.
Jotenkin odottaisi kontoreilta palvelualttiutta eikä vain rahastusta ja Ake:n pykälien orjallista noudattamista vaikka esim.tarkan tyypin saa helposti esille useissa eurooppalaisissa autoissa.
Todellinen kilpailu puuttuu alalta, yli 50 e vuosikatsastuksesta on liikaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Kävin herttoniemen katsastuskonttorilla rekisteröintikatsastuksessa, vaati jarruista samaisen paperin...pystyivät tilaamaan sen faxilla saksasta...noh asiasta mitään tietämättömänä sitten ostin sen katsastuskonttorilta hintaan 100 euroa, joka sekin oli kuulemma heidän puolestaan ihan hyväntekeväisyyttä kun ei sadastan eurosta jää heille juuri mitään katetta.
Törkeää rahastustahan tuo on ja jäi asiointi siinä konttorissa viimeiseksi...
normi9000i kirjoitti:Kävin herttoniemen katsastuskonttorilla rekisteröintikatsastuksessa, vaati jarruista samaisen paperin...pystyivät tilaamaan sen faxilla saksasta...noh asiasta mitään tietämättömänä sitten ostin sen katsastuskonttorilta hintaan 100 euroa, joka sekin oli kuulemma heidän puolestaan ihan hyväntekeväisyyttä kun ei sadastan eurosta jää heille juuri mitään katetta.
Törkeää rahastustahan tuo on ja jäi asiointi siinä konttorissa viimeiseksi...
Olisit käyny hakemassa laakkoselta tuon 1,2 euron tarran ja lyönyt konehuoneeseen kuten mitä aikanaan tein.
Paljon halvempi ja toimiva vaihtoehto.
Olen myös kuullut että Herttoniemen katsastuskonttuuri on aika syvältä. Ameriikanautoja harrastavat poijjaat ainakin kiertää kyseistä paikkaa kaukaa ja syystä...
Palataanpa aiheeseen uudestaan.. Juuri viikonloppuna hain tuollaisen vm-96 ng900 2,0T ruottista ja eilen konttorilla käyneenä vaativat hommaamaan TUV lapun muistaakseni päästöjen/melun ja jarrujen takia ? Pellin alta löytyy tuo kyseinen tarra mistä edellisellä sivullakin on kuva. Mitä kaikkea tuo tarra pitää sisällään ? Kertokee tyhmälle.. Jos tuosta selviäsi vielä jotenkin muuten kuin ostamalla sitä saatanan kallista paperi lappua joka jää konttorille muistoksi käynnistäni ?
jP__ kirjoitti:Palataanpa aiheeseen uudestaan.. Juuri viikonloppuna hain tuollaisen vm-96 ng900 2,0T ruottista ja eilen konttorilla käyneenä vaativat hommaamaan TUV lapun muistaakseni päästöjen/melun ja jarrujen takia ? Pellin alta löytyy tuo kyseinen tarra mistä edellisellä sivullakin on kuva. Mitä kaikkea tuo tarra pitää sisällään ? Kertokee tyhmälle.. Jos tuosta selviäsi vielä jotenkin muuten kuin ostamalla sitä saatanan kallista paperi lappua joka jää konttorille muistoksi käynnistäni ?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
On 3-ovinen.. Liekkö tuohon mitään keinoja ??
Remppaa tuntuu pukkaavan sverige pojkkarnan vehkeeseen prkl.. Kansi menee pöydälle ja muutakin kivaa.. Kassellaan nyt samalla kiikuttaisiko turbon "huollatettavaksi" eli viritettäväksi... Pitäisi tulla sen jälkeen mielekkäämpi ajeltava
En mene takuuseen tosta hyv.numerosta mutta kun kats.inssi syöttää ton koneelle niin voitte tarkistaa pitääkö tiedot paikkaansa auton tyyppikilven kanssa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tyyppikilvellä tarkoitat varmaan pellin alla etureunassa olevaa lätkää ?
Tässä lätkässähän pitäisi E merkinnän kohdalla olla jokin numeroa sarja mutta omassa autossani ei kyseisellä paikalla ole mitään ?? Hmm tämä on vähän ihmeellistä touhua.. Katsellaan jos muukaan ei auta niin kai se kallis lappu on vaan ostettava..
jP__ kirjoitti:Tyyppikilvellä tarkoitat varmaan pellin alla etureunassa olevaa lätkää ?
Tässä lätkässähän pitäisi E merkinnän kohdalla olla jokin numeroa sarja mutta omassa autossani ei kyseisellä paikalla ole mitään ?? Hmm tämä on vähän ihmeellistä touhua.. Katsellaan jos muukaan ei auta niin kai se kallis lappu on vaan ostettava..
Joo sitä mä tarkoitan ja siinä E:n kohdalla pitäisi olla E4*95/54*0012*02
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"