Kolaroimattomuus ja aidot kilometrit

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Kolaroimattomuus ja aidot kilometrit

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei!

Nyt on sellainen tilanne, että ostan Saksasta käytetyn auton. Olen tutkaillut netistä lähiseudulla olevia kiinnostavia vaihtoautoja ja seuraavaksi alan ottaa yhteyksiä myyjiin. Olen järkeillyt omassa päässäni niin, että tulen vaatimaan myyjiltä autojen kolaroimattomuuden ja kilometrilukeman aitouden paperille allekirjoitettuna, esim. kauppakirjaan. Onko se normaali menettely? Olen hankkimassa alle 100tkm ajettua 2002-mallin autoa ja kuvittelisin että tällaiseen autoon sellaiset paperit saisi vielä tehtyä. Eikös tuollaisissa autoissa kuluttajasuojakin pitäisi olla aika hyvä aina? Golfiini, jonka tuotin Saksasta sai ainakin vuoden Saksan sisäisen takuun.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nuo kolaroimattomuusa ja kilsat on standardikauppakirjassa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

yleensä

Viesti Kirjoittaja mestari »

siellä autojobbarit risteysalueella, miehet jotka puhuvat saksaa korostuksella eivät niitä varmaan tee, eikä yksityinenkään jos ei ole ensimmäinen omistaja.
ne sutataan kauppa vaiheessa ylite. mutta sullahan on aikaa siinä vaatia ja kyttäillä sopivaa jos kerran asut siellä.Ottaa tietysti vähän viitseliäisyyttä ja aikaa et sattuu sopiva kohdalle.
Mutta kannattaako ostaa nyt firmoista kun se mvstr nousi vuoden alusta 3 prossaa.
Yksityisillä on tietysti parempi tuntuma omaan ajokkiinsa kuin liikkeellä ja liikkeltä toisaalta saa sen takuun.... mene ja tiedä mutta kerro veikkonen sit mistä ostit ja mitä maksoi..
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Joo, se on paha mennä arvioimaan, mikä sen liikkeen antaman takuun arvo sitten on. Kun nyt olen netin kautta etsinyt kriteereitä vastaavaa autoa niin aika vähän niitä vaan on. Kyllähän niitä sitten löytyy jos viitsii lähteä kauas hakemaan, mutta se kans tulee aika kalliiksi. Deutsche Bahnin liput eivät ole mitään halpoja ja vesiperän takia ei viitsisi maksaa kovin paljoa. Toinen juttu on se, että itseä ei huvittais kanniskella isoa käteisnippua autokaupoilla mutta se taitaa olla maan tapa.
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Ostin auton saksalaisten pyörittämästä käytettyjen autojen liikkeestä (olivat erikoistuneet paljon parempaan kalustoon kuin ulkomaalaistaustaiset) Münchenistä, mutta en ottanut siihen takuuvakuutusta, koska se maksaa (taisi olla ainakin 200€) ja auto on niin vähän ajettu ja siisti, että en usko takuuta tarvitsevani, varsinkin kun se on voimassa vain Saksassa ja tulen auton kanssa Suomeen jo Maaliskuussa. Hinnasta sain tingittyä 300€ (tasarahaan) ja autoliike laitatti auton alustan kuntoon, koska kuulin sieltä koeajolla kolinaa. Siitä tulikin liikkeelle yli 200€:n kustannukset. Liike hoiti myös byrokatian. Sanoisin, että kielitaitoiselle autokaupan teko ei ole mikään ongelma, mutta ummikkona/huonolla englannilla autosta on paljon vaikeampi saada tietoa ja kaupanteko varmasti muutenkin olisi tuskaista.
Vastaa Viestiin