ruotsin hinnoista yms
ruotsin hinnoista yms
oon vähän noita alustavasti noita airoja katellu ruottin maalta..
mutta miten on tuleeko kauheasti halvemmaksi sieltä päin tuonti?
ainakin valikoima on "vähän" laajempi kun suomessa
mites nuo hinnat esim blocket.se eli voiko karkeasti pyöristää että esim 60000 kruunua NOIN. 6000e?
sitten mitäs tuo "miltal" meinaa... esim 24000? onko yksi nolla poissa pelistä vai maileja vai mitä hittoa?
muutenkin voisi joku vähän infota millasia kuluja tosta hausta tulee muuta kun verot ja lennot/laiva takaisin.. kiitos..
mutta miten on tuleeko kauheasti halvemmaksi sieltä päin tuonti?
ainakin valikoima on "vähän" laajempi kun suomessa
mites nuo hinnat esim blocket.se eli voiko karkeasti pyöristää että esim 60000 kruunua NOIN. 6000e?
sitten mitäs tuo "miltal" meinaa... esim 24000? onko yksi nolla poissa pelistä vai maileja vai mitä hittoa?
muutenkin voisi joku vähän infota millasia kuluja tosta hausta tulee muuta kun verot ja lennot/laiva takaisin.. kiitos..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
http://www.silja.com/fi/routesAndTrips/ ... lyBird.htm jotain vinkkejä hinnoista laivalla ja lennot esim tampereelta tukholmaan alkaen 89euroa. Ja tuossa on muunnin jolla saat tarkan eurohinnan.. http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Re: ruotsin hinnoista yms
Joo,se on niin että nolla jää pois noilta ruotsalaisilta,eli 24000mil on 240000kmnorther7 kirjoitti:
sitten mitäs tuo "miltal" meinaa... esim 24000? onko yksi nolla poissa pelistä vai maileja vai mitä hittoa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
Kaapataas tämäkin threadi.
Sen verran hiljaista töissä, että on voinut kehitellä pienessä päässä kaikenlaista pöljää -->
Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?
Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..
Mutta että noin periaatteessa..onnistuisko? Nii, ja lieneekö mahdollista pitää Ruotsin kilvissä, vaikka kotiosoite olisikin Suomessa. Kaikkea se verojen kiertäminen pistääkin ajattelemaan.
Sen verran hiljaista töissä, että on voinut kehitellä pienessä päässä kaikenlaista pöljää -->
Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?
Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..
Mutta että noin periaatteessa..onnistuisko? Nii, ja lieneekö mahdollista pitää Ruotsin kilvissä, vaikka kotiosoite olisikin Suomessa. Kaikkea se verojen kiertäminen pistääkin ajattelemaan.
Lyhyesti ja ytimekkäästi: ei onnistu. Tai onnistuu niin kauan, kunnes jäät kiinni, minkä täällä kateellisten naapurien maassa ei luulisi kauaa kestävän. Kotiosoitteen pitää olla ulkomailla, jotta edes sen rajallisen määrän päiviä vuodessa ulkomaisilla kilvillä olevalla autolla saa Suomessa ajaa.Tonppa kirjoitti:Kaapataas tämäkin threadi.
Sen verran hiljaista töissä, että on voinut kehitellä pienessä päässä kaikenlaista pöljää -->
Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?
Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..
Mutta että noin periaatteessa..onnistuisko? Nii, ja lieneekö mahdollista pitää Ruotsin kilvissä, vaikka kotiosoite olisikin Suomessa. Kaikkea se verojen kiertäminen pistääkin ajattelemaan.
Työsuhdeautoiluun ulkoimaisessa kilvissä olevalla autolla on nyt tulossa jotain fiilausta pykäliin, mikä mahdollistaa ko. auton käytön työtehtävissä myös Suomen puolella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Joo näin vähän arvelinkin, kiitos tiedosta.
Eli pitäisi 'muuttaa' Ruotsiin, ja silloinkin vain saisi rajallisesti ajopäiviä. Jos tullin sivuja oikein tulkitsin, pitäisi tuosta kotipaikan (oikeasti) olemisesta ulkomailla olla jonkinmoista todistusaineistoa myös olemassa, jotta voisi Suomessa huoletta jonkin verran ulkomaankilvissä olevalla autolla ajella. Ja taisipa tuo ajopäivien määräkin olla joku suht pieni, puoli vuotta tms..
Eli pitäisi 'muuttaa' Ruotsiin, ja silloinkin vain saisi rajallisesti ajopäiviä. Jos tullin sivuja oikein tulkitsin, pitäisi tuosta kotipaikan (oikeasti) olemisesta ulkomailla olla jonkinmoista todistusaineistoa myös olemassa, jotta voisi Suomessa huoletta jonkin verran ulkomaankilvissä olevalla autolla ajella. Ja taisipa tuo ajopäivien määräkin olla joku suht pieni, puoli vuotta tms..
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Hallitus esittää lisäksi, että verottoman auton käyttömahdollisuuksia maan rajan ylittävässä työskentelyssä laajennettaisiin. Suomessa vakinaisesti asuva henkilö, jonka työnantajalla on kiinteä toimipaikka muussa valtiossa kuin Suomessa, saisi käyttää siellä rekisteröityä työnantajan tarjoamaa työsuhdeautoa Suomessa väliaikaisesti veroa suorittamatta. Käyttö katsottaisiin väliaikaiseksi, jos käyttöä on kunkin 12 kuukauden aikana vähemmän Suomessa kuin ulkomailla. Aika laskettaisiin päivinä. Sama mahdollisuus kuin työsuhteessa olevalla rajatyöntekijällä olisi myös Suomessa vakituisesti asuvalla ammatinharjoittajalla, joka on sijoittautunut ulkomaille tai tarjoaa siellä palvelujaan.tsaarela kirjoitti:Työsuhdeautoiluun ulkoimaisessa kilvissä olevalla autolla on nyt tulossa jotain fiilausta pykäliin, mikä mahdollistaa ko. auton käytön työtehtävissä myös Suomen puolella.Tonppa kirjoitti:Koska asun suht lähellä Ruotsin rajaa, niin mitkä kaikki estää ostamasta autoa Ruotsista, ja pitämästä sitä Ruotsin rekisterissä?
Jonkin verran tuttuja suomalaisia on Ruotsissa töissä, jotka kuitenkin asuvat Suomessa ja joiden autot on kuitenkin Ruotsin kilvissä. Ilmeisesti rajoitettu määrä ajopäiviä, jolloin autolla saa Suomessa ajaa. Ja eikös sitä autoa pidä käytellä Ruotsissa aina vähän päästä..
Lisää täältä
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Loka 04, 2004 09:35
- Paikkakunta: Kemi
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Yllä kuvatulla tavalla pääsee kyllä ratsiasta läpi. Mutta ei se ajo-oikeutta anna. Jos todellinen asuinpaikka paljastuu esim. onnettomuuden tutkinnassa, niin verot pamahtavat maksuun korotusten kera.
Nimimerkillä: "Ruotsalainen ajokortti kymmenen vuotta taskussa"
Nimimerkillä: "Ruotsalainen ajokortti kymmenen vuotta taskussa"
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
laitetaampa lisää kysymyksiä... on alkanut tekeen mieli og900 viistokeulasta aeroa ja tuntuu ettei niitä suomen maalta oikeen löydy myynnistä onko jollain kokemuksia ruotsista auton hankinnasta? eli lähinnä onko suomessa mitään firmoja jotka hommais auton länsi naapurista samaan malliin kuin saksasta? tai yleensäki onko mitään tietoa aerojen hinnoista ruotsin puolella? tai jotain suomen/englannin (toinen kotimainen ei oikeen taivu) kielistä sivustoo mistä pystyis etsiin vaihtoehtoja?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tässä on valmis hakulinkki http://www.blocket.se/li?q=900+aero&ca= ... e=&gb=&fu=jakaraik kirjoitti:laitetaampa lisää kysymyksiä... on alkanut tekeen mieli og900 viistokeulasta aeroa ja tuntuu ettei niitä suomen maalta oikeen löydy myynnistä onko jollain kokemuksia ruotsista auton hankinnasta? eli lähinnä onko suomessa mitään firmoja jotka hommais auton länsi naapurista samaan malliin kuin saksasta? tai yleensäki onko mitään tietoa aerojen hinnoista ruotsin puolella? tai jotain suomen/englannin (toinen kotimainen ei oikeen taivu) kielistä sivustoo mistä pystyis etsiin vaihtoehtoja?
Sitten toinen paikka josta olen nuo kaksi aeroani bongannu http://forum.saabturboclub.com/viewforum.php?f=21
Yksi firma joka näyttää ruotsista tuovan http://www.rfcimports.com/
Itse olen hakenu nuo, toisaalta tuo ruotsinpuhuminen sujuu monasti paremmin kuin suomeksi.
Yleinen pyyntihinta viistokeula aerosta tuntuu olevan 20tkr perusyksilöstä.
Paremmin varustellut ja hitsausvapaat sanoisin 30tkr.
Joskus jostain priimayksilöistä nähnyt 40tkr pyyntejä.
Toinen ääripää on sitten luokassamme 10tkr jolloin ei tarvi odottaa että auto on katsastettu edes.
Toisaalta jos hitsaaminen sujuu ja tekniikkapuolen vianetstintä onnistuu niin voi olla hyvä ostos.
Jos löytyy epäilyttävän halpa 89vm. odoardoharmaa aero niin yleensä kyseessä on T8 special
Halutuin malli voisi sanoa että 88vuoden alkupään mallit koska niissä uudemmat jarrut ja kuitenkin ei vähäpäästöisiä.
Mutta kunnon puolesta tietenkin niin uusi kuin mahdollista mutta harvemmin näkee myytävänä jotain 90 tai 91vm aeroja.
Verojen määrästä voin sanoa että 88vm 260t ajetusta 300e.
Saatanpa tuosta omasta keväällä luopua
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
kiitoksia linkeistä! eipä ne sitten kovis hinnois pyöri, verokin kuulostaa oikeen hyvältä hankkiminen menee ittellä ens kesän lopuille, kunhan alkaa kesäloma ja pääsee taas välis töihin mutta olis ihan hyvä alkaa vähän perehtyyn niitten hintoihin, onko aero sitte jo vm.89 eteenpäin vähäpäästöseks merkitty oikeen otteeseen? mieluusti sais kyllä olla ihan aito t16 aero, vaikka jos oikeen hyväkuntonen t8 special löytyy niin ei sekään hullumpi vaihtoehto olis eikä oikeen jaksa enää niitä hitsaushommia kauheesti, on ihan tarpeeksi saanu kaikkia lahoja hitsailla
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 22:55
Alkoi tuo aeron hankkiminen ruotsista houkutella ihan tosissaan. Jos autoveroa paukahtaa noin kohtuullisesti, aeron hankkiminen menee Bmw 325 cabrioletin edelle, jollaisen tuomista saksasta olen funtsaillut. Aero tulee pari tonnia halvemmaksi ja pellin alla on hönkää saman verran. Ja onhan Saabissa aitoa karvalakkikapinan henkeä.
Pitääs ruveta haistelemaan ilmaa, joka tapauksessa kesäksi on karvalakkimallin 900 turbo olemassa.
Pitääs ruveta haistelemaan ilmaa, joka tapauksessa kesäksi on karvalakkimallin 900 turbo olemassa.
-tosimies nostaa selällä-