Vaatimuksenmukaisuustodistus pitää tullin mukaan olla vuosimallista 2001 eteenpäin (vanhemmissakin sanoivat sen olevan tarpeellinen).
Mistä kyseisen paperin sitten saa ja onko se siis vielä jokin erilainen todistus kuin se, jonka saa vägvärketin-palvelusta tulostettua ( https://www21.vv.se/fordonsfraga/ )?
Firon
Vaatimuksenmukaisuustodistus
Re: Vaatimuksenmukaisuustodistus
Jos auton tyyppikilvessä on E-hyväksyntäkoodi, et tarvitse mitään papereita.
Käytännössä maahan ei kannata tuoda autoa missä tuota koodia ei ole, pääsee paljon helpommalla.
Eikä sitä sitäpaitsi edes tulli tarvitse, sen tarvitsee (HALUAA) AKE autoa rekisteröitäessä.
Käytännössä maahan ei kannata tuoda autoa missä tuota koodia ei ole, pääsee paljon helpommalla.
Eikä sitä sitäpaitsi edes tulli tarvitse, sen tarvitsee (HALUAA) AKE autoa rekisteröitäessä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Vaatimuksenmukaisuustodistus
Kiitos. Hieman on heikoissa kantimissa tämä homma tullissa sitten. Eilen soitin tullin sivuilta löytyvään "autontuonti" neuvontaan ja sanoivat että pitää olla moinen paperi Paperi onkin siis plakaatti konepellin alla.MacTurbo kirjoitti: Eikä sitä sitäpaitsi edes tulli tarvitse, sen tarvitsee (HALUAA) AKE autoa rekisteröitäessä.
Firon
#1899
Re: Vaatimuksenmukaisuustodistus
Tämä vaatimuksenmukaisuuspaperi on sellainen paperi joka aiheuttaa aivan turhaa meteliä lähinnä siitä syystä että osa katsastusviranomaisista lukee ohjeita kuin "piru raamattua".
Se mitä tarvitaan katsastuksessa auton yksilöimiseen on:
Merkki
Malli
Alustanumero
Ja
se "taivaallinen" numero koodi
EEG-tyyppihyväksyntänumero: esim. E4*98/14*0012*10
ja Variant xxxx
ja Version xxxxx
näillä tiedoilla ASIALLINEN JA AMMATTITAITOINEN katsastusviranomainen saa kaikki tiedot autosta selville JOS HALUAA.
Uudemmissa autoissa niin saksan kuin ruotsinkin rek.papereissa nuo selviää.
Vanhemmissa autoissa riittää yleensä nuo tyyppikilvessä olevat tiedot sillä silloin ei autoja tyyppihyväksytty
Se mitä tarvitaan katsastuksessa auton yksilöimiseen on:
Merkki
Malli
Alustanumero
Ja
se "taivaallinen" numero koodi
EEG-tyyppihyväksyntänumero: esim. E4*98/14*0012*10
ja Variant xxxx
ja Version xxxxx
näillä tiedoilla ASIALLINEN JA AMMATTITAITOINEN katsastusviranomainen saa kaikki tiedot autosta selville JOS HALUAA.
Uudemmissa autoissa niin saksan kuin ruotsinkin rek.papereissa nuo selviää.
Vanhemmissa autoissa riittää yleensä nuo tyyppikilvessä olevat tiedot sillä silloin ei autoja tyyppihyväksytty
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"