Koitin hakea Tullin Mahti systeemistä (Joka on ihan syvältä) veropäätöksiä 1998-2000 vuosimallien 9-3 cabrioleteille, mutta enpä onnistunut sellaisia löytämään. Saako noita tietoja jostain muualtakin vai eikö kukaan ole tuonu tuollaista cabriolettia Suomeen? Vai enkö vain osaa käyttää systeemiä
Itsellä alkoi vaan poltella sellaisen tuominen Saksasta tai Ruotsista.
Toisaalta jos tiedät mitä ne maksavat Suomessa niin kato siitä joku n. kolmannes, niin ollaan aika lähellä. Ton hintaluokan autoissa on varmaan ihan tarpeeksi sektorissa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vuosi sitten tuotu signaturen Cabbe 90 tkm mittarissa aiheutti vajaan 6keuron laskelman veroina, veronveroina ja veronveronveroina vanhan laskukaavan mukaan, co2 pohjainen laskutapa olisi leikannut jonkun satasen pois.
Sitten vielä huomioidaan arvonlasku suurikulutuksisten autojen arvonalennuksen vuoksi viimeisen kalenterivuoden aikana niin taitaisi päästä tänään heti tonnia halvemmalla, ellei enemmänkin. Vertailukohtia ei liikaa ole suomessa myynnissä joten jos varaudut johonkin 3-5 keur verobudjettiin vuosimallista ja kilometreistä riippuen niin ei voi olla kaukana.
Suosittelen kiertämään turkkilaisten häkit kaukaa Saksanmaalle jos suuntaat. Itse löysin omani päivän etukäteen suunnitellulla kiertoajelulla Hampurin ympäristössä %&%#& Seatilla, vieläkin selkä kivistelee. 6-7 kohdetta ehdin katsoa & koeajaa joka oli riittävä määrä päätöstä varten.
Post Scriptum: turbo sen olla pitää ja kun pitäydyt T5:ssa niin huoltohistorian epämääräisyydet tuntuu vähemmän voitelujärjestelmän heikkouksissa (vrt. T7 hoohotusongelmat). Ihan sama onko LPT vai FPT, tarvittavat tehot löytyy helposti molempiin kotikonstein, pääasia että hinta/laatusuhde asettuu omaan haarukkaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Kiitoksia vinkeistä. Löysin ottoautosta yhden päätöksen, jossa 1999 vuosimallin autosta oli mennyt veroa 3300e. Vero varmaan tulee olemaan juu tuossa mainitussa 3000-5000 e luokassa riippuen varustelusta ja ajomäärästä.
Tarkoitus olis tehdä kuten Vesa että kiertää useita autoja katsomassa vuokra-autolla samalla reissulla ja ostaa parhain. Meinasin ostaa kenties auton nyt syksyllä ja verottaa auton vasta keväällä, kun ei cabriolla ole ajoa talvella.
jos varusteet lisää veron määrää nii eikuin mukaan iso kasa peite nappuloita ja katkaisijat irti autosta = ei oo varusteita sit kotosalla kaikki paikoilleen
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
jusa_71 kirjoitti:jos varusteet lisää veron määrää nii eikuin mukaan iso kasa peite nappuloita ja katkaisijat irti autosta = ei oo varusteita sit kotosalla kaikki paikoilleen
Toi on tietysti yksi ratkaisu
Tyhmä juttu kun Tullin ei tarvitse perustella että paljonko varusteet vaikuttaa auton hintaan. EU:sta tuodusta autosta voisi ne ihan vapaasti ottaa poiskin ennen tuomista ja sen jälkeen laittaa takaisin. Muuta tavaraahan saa tuoda ilman tullia EU alueelta paitsi autoja rekisteriin.