Auton vaihto olisi edessä, ja olen käynyt koeajamassa noin kahtakymmentä mallia. Tarkoituksena olisi tuoda Saksasta tai Ruotsista muutaman vuoden vanha
diesel-farkku.
Kaverin kehotuksesta kävin kokeilemassa myös 9-3:a sekä 9-5:ttä, ja tykästyin
niiden ajo-ominaisuuksiin, mukavuuteen sekä hiljaisuuteen. Saabeihin en aiemmin
ole perehtynyt, joten toivoisin tätä kautta vähän apua mielessä oleviin kysymyksiin. 9-3 farkku 1.9TiD:llä voisi olla passeli.
Monissa viesteissä on puhuttu sylinteriputkien vajoamisesta, mikä kuulostaa sangen ikävältä ongelmalta. Mitä moottoreita tämä ongelma koskee? Onko muita potentiaalisesti kalliita yleisiä vikoja?
Jos auton hakisi Saksasta, onkohan niissä vakiona penkinlämmitin? Entä moottorinlämmitin?
9-3 facelift tietääkseni vuonna 2004. Olisiko siis kaikki mallit 2004 eteenpäin ok?
Muuta mitä kannattaisi tietää?
Paljon kiitoksia etukäteen vastauksista. Säästätte tuntien surffausurakan.
9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...
Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...
kuinkas tuo 9-3 diisselien eberi homma? onko tullut kaikkiin vakiona?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...
Kiitos vastauksistasi!Mimmi kirjoitti: Tällä hetkellä kannattavampaa on hakea Saab Ruotsista heikon kruunun ja edeullisempien myyntihintojen vuoksi, hakukulutkin ovat pienemmät.
Tätä ovat monet muutkin sanoneet, mutta en ole itse tästä vielä vakuuttunut. www.bytbil.com ja www.mobile.de vertailun perusteella esim. 2006 9-3:ssa olisi muutaman tuhannen euron ero Saksan eduksi. Lisäksi Saksassa luonnollisesti paljon paremmat valikoimat.
Re: 9-3:n tuonti harkinnassa - peruskysymyksiä mallista...
Aiemmin Saksasta hakemassani 9-5 Aero Wagonissa oli vakiona sekä etu- että takapenkien lämmitys. Moottorinlämmitintä taasen ei ollut.tputkonen kirjoitti:Jos auton hakisi Saksasta, onkohan niissä vakiona penkinlämmitin? Entä moottorinlämmitin?