Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Myin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Raser »

Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?

Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-

Onko auton tuominen helpompaa Virosta? Siellä ei kylläkään tunnu olevan samanlaista valikoimaa kuin Ruotsissa (saab, volvo)!?!

Kerrothan vastauksessasi onko kyseessä empiirinen tieto. Kiitos!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja karg »

Virosta onnistuu auton tuonti päiväreissuna helposti. Laivamatkoihin kului syyskuussa 2012 102€. Jalkamiehenä aamulla Tallinnaan ja autopaikan + Saabin kera illalla takas ja käyttöönottoilmoituksen leimaus satamassa
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3127
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja viggen »

Raser kirjoitti:Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?

Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-

Onko auton tuominen helpompaa Virosta? Siellä ei kylläkään tunnu olevan samanlaista valikoimaa kuin Ruotsissa (saab, volvo)!?!
Kerrothan vastauksessasi onko kyseessä empiirinen tieto. Kiitos!
Tietenkin pitää tinkiä ja tänäpäivänä se onnistuu aika hyvin, koska on ostajan markkinat.
Autoja on mistä valita ja vertailla, varsinkin juuri 9-5 ja S80. S80 täysin kuollut markkinoilla, kuten ranskalaiset ja italialaiset autot.
Ruotsissa osalla autokauppiallla, melkein täysseisaus autokaupoissa ja varastot täynnä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Raser »

viggen kirjoitti:
Raser kirjoitti:Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?

Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-
Tietenkin pitää tinkiä ja tänäpäivänä se onnistuu aika hyvin, koska on ostajan markkinat.
Autoja on mistä valita ja vertailla, varsinkin juuri 9-5 ja S80. S80 täysin kuollut markkinoilla, kuten ranskalaiset ja italialaiset autot.
Ruotsissa osalla autokauppiallla, melkein täysseisaus autokaupoissa ja varastot täynnä.
Kiitos vastauksesta!!!

Ruotsissa ostajan markkinat? Miksi...?

Suomessahan on pulaa käytetyistä autoista (siis ainakin niistä uudemmista vähän ajetuista joista on aina pulaa) ja hinnat tapissa.

En lähde saab-foorumilla enempää kommentoimaan tuota S80:n "kuollutta markkina-asemaa" ainakin Suomessa se on äärimmäisen haluttu kärry vaikka puoli miljoonaa ajettuna.

Saab 9-5 voisi kyllä olla hyvä jatkumo yli 20 vuoden tonnaritaipaleelle, ei tulisi ainakaan vieroitusoireita..., toimiiko Ruotsissa luotettavia välittäjiä jotka toisivat auton Tukholman satamaan kohtuullisella korvauksella???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Busse
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 04:19
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Busse »

Kiitos vastauksesta!!!

Ruotsissa ostajan markkinat? Miksi...?

Suomessahan on pulaa käytetyistä autoista (siis ainakin niistä uudemmista vähän ajetuista joista on aina pulaa) ja hinnat tapissa.

En lähde saab-foorumilla enempää kommentoimaan tuota S80:n "kuollutta markkina-asemaa" ainakin Suomessa se on äärimmäisen haluttu kärry vaikka puoli miljoonaa ajettuna.

Saab 9-5 voisi kyllä olla hyvä jatkumo yli 20 vuoden tonnaritaipaleelle, ei tulisi ainakaan vieroitusoireita..., toimiiko Ruotsissa luotettavia välittäjiä jotka toisivat auton Tukholman satamaan kohtuullisella korvauksella???
Löytyy kyllä välittäjä pientä korvausta vastaan, itsekkin katsellut 9-3 aeroa joten jos hankintamatka tulee niin kyytiin mahtuu kyllä.. pistele YV'tä jos esim. gävlen seudulta pistää silmään jotain "kaunista" :)
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kovin hiljaista tuntui ruotsissa autoliikkeissä olevan ja röyhkeästi tarjoten hinta putoaa jopa yli 20%. Monet autot seisoivat kesärenkaillaan liikkeissä, vaikka tukholman seudullakin on jo monta kuukautta menty talvirenkailla. Kuten sanottua, ostajan markkinat ja suomeenkin tuolta kannattaa tuoda, vaikka kruunun kurssi ei kovin edullinen suomalaiselle juuri nyt olekaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Raser »

Tobbana kirjoitti: Kuten sanottua, ostajan markkinat ja suomeenkin tuolta kannattaa tuoda, vaikka kruunun kurssi ei kovin edullinen suomalaiselle juuri nyt olekaan.

-Sami
Miten tämä kannattavuusasia nyt oikein menee...?

Ruotsissa on varmasti moninkertaisesti Suomea paremmat valikoimat käytettyjä autoja, etenkin Volvoa ja Saabia. Eli valikoiman puolesta kannattaa ostaa Ruotsista.

Mutta ostohinnan (+ matkat, rekisteröinnit, katsastukset, mitä lie muuta?) päälle tulee sitten se autovero. Tehtyjä autokohtaisia veropäätöksiä näkyy Trafin sivuilta, mutta noin keskimäärin, niin tuleeko auton loppuhinnaksi vähemmän vai yhtä paljon mitä vastaavan kotteron osto Suomesta tulisi maksamaan?

Ja tarkoitan tässä nyt näitä edullisemman pään autoja, eli jotka Ruotsissa maksaisivat noin 3000 - 5000 euroa ja vastaavasti Suomessa ehkä 5000 - 8000 euroa.

Edelleen Saab 9-5 Aero tai 2.3t kiinnostaisi tai sitten Volvo S80 joku bensaturboversio.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kyllä se melkein on niinkuin Tobbanakin sanoi, että markkinat ovat kallistumassa siihen suuntaan jotta voidaan kutsua ostajan markkinaksi ja tää koskee melkein mitä hyvänsä merkkiä, autot eivät paljoa liikkeistä vähene.

Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
Linkki nettiautoon: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5192108
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Raser »

core2 kirjoitti: Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu, mutta Suomessahan noihin ruotsin hintoihin tulee noin 2500-4000 euroa autoveroa päälle, eli hinnat eivät ole Suomen ja Ruotsin välillä suoraan vertailukelpoisia???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Raser kirjoitti: ...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu,
Niin siis

huohotusvammanen my98 vs my04
286 tkm vs 139 tkm

yms

Kai tohon eroon mahtuu X euroa autoveroa? :D
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja karg »

Raser kirjoitti:
core2 kirjoitti: Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu, mutta Suomessahan noihin ruotsin hintoihin tulee noin 2500-4000 euroa autoveroa päälle, eli hinnat eivät ole Suomen ja Ruotsin välillä suoraan vertailukelpoisia???
Noi vertailut kantsii tehä niin, että laskee esim. Ruotsin hinnan päälle arvioidut hakukustannukset, rekisteröintikustannukset ja verot. Sitten kun saa ton summan selville, niin voi katella huvikseen, että mitä Suomesta irtoaa samalla rahalla. Yleensä siinä kohtaa tuleekin mieleen, että miks ostais Suomesta paljon ajetun ja huonosti varustellun yksilön, kun samalla rahalla saakin ulkomailta yllättäen vähän ajetun ja hyvin varustellun yksilön, kunhan on valmis näkemään hiukan vaivaa asian eteen. :)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kaveri joka osti pirssin kertoi, että noin 1800 euroa tulee veroa siihen MY04:seen ja tosiaan olihan siinä swedun pirssissä yli puolet vähemmän kilsoja taulussa eli 147 000 kilsaa vähemmän. Sitä en kyllä itse tiedä pitääkö tuo noin 1800 euroa veroa paikkansa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tuolta katsellaan autolle tullin mukainen pyynti-/myyntihinta -> http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/

Tuolta voi katsella laskurilla melko hyvän arvion veron määrästä -> http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri3.php

Päästöt tai painon etsiköön kukin tavallaan. Ruotsalaisissa ilmoituksissa nuo on aika hyvin ilmoitettu. Myös tuolta niitä voi katsella auton rekisterinumeron perusteella -> https://www21.vv.se/fordonsfraga/

Nuo kaksi ensimmäistä linkkiä toimii myös muualta tuotujen autojen kanssa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen

Viesti Kirjoittaja valtteri »

core2 kirjoitti:Kaveri joka osti pirssin kertoi, että noin 1800 euroa tulee veroa siihen MY04:seen ja tosiaan olihan siinä swedun pirssissä yli puolet vähemmän kilsoja taulussa eli 147 000 kilsaa vähemmän. Sitä en kyllä itse tiedä pitääkö tuo noin 1800 euroa veroa paikkansa.

Ei taida oikein pitää paikkaansa tuo 1800 €.

Vaikea laskea tarkkaa veroa kun ei tiedä tarkemmin ostetun auton speksejä.

laskin pikaisesti veron ko: autolle olettaen että;

rek. 15.5.2004
220 hv sedan automaattina
ajettu 140 tkm

suomi arvo noin 8000 € ja siitä menee automaatilla noin 40 % veroa = 3200 € jos ilmoittaa kilometrit oikein 8) manuaalina verot tippuu noin 4 %
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Vastaa Viestiin