Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Myin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?
Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-
Onko auton tuominen helpompaa Virosta? Siellä ei kylläkään tunnu olevan samanlaista valikoimaa kuin Ruotsissa (saab, volvo)!?!
Kerrothan vastauksessasi onko kyseessä empiirinen tieto. Kiitos!
Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-
Onko auton tuominen helpompaa Virosta? Siellä ei kylläkään tunnu olevan samanlaista valikoimaa kuin Ruotsissa (saab, volvo)!?!
Kerrothan vastauksessasi onko kyseessä empiirinen tieto. Kiitos!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Virosta onnistuu auton tuonti päiväreissuna helposti. Laivamatkoihin kului syyskuussa 2012 102€. Jalkamiehenä aamulla Tallinnaan ja autopaikan + Saabin kera illalla takas ja käyttöönottoilmoituksen leimaus satamassa
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tietenkin pitää tinkiä ja tänäpäivänä se onnistuu aika hyvin, koska on ostajan markkinat.Raser kirjoitti:Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?
Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-
Onko auton tuominen helpompaa Virosta? Siellä ei kylläkään tunnu olevan samanlaista valikoimaa kuin Ruotsissa (saab, volvo)!?!
Kerrothan vastauksessasi onko kyseessä empiirinen tieto. Kiitos!
Autoja on mistä valita ja vertailla, varsinkin juuri 9-5 ja S80. S80 täysin kuollut markkinoilla, kuten ranskalaiset ja italialaiset autot.
Ruotsissa osalla autokauppiallla, melkein täysseisaus autokaupoissa ja varastot täynnä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kiitos vastauksesta!!!viggen kirjoitti:Tietenkin pitää tinkiä ja tänäpäivänä se onnistuu aika hyvin, koska on ostajan markkinat.Raser kirjoitti:Pystyykö Ruotsin hinnoista tinkimään autokaupassa / yksityiseltä tai siis onko se tapana siellä?
Eli siis jos hintaluokka on muutoinkin edullinen, noin 3000 - 5000 euroa esim? (bytbil, blocket) Hakusessa jokin Saab 9-5 2.3t vm. 03- tai volvo S80 2.4t vm. 00-
Autoja on mistä valita ja vertailla, varsinkin juuri 9-5 ja S80. S80 täysin kuollut markkinoilla, kuten ranskalaiset ja italialaiset autot.
Ruotsissa osalla autokauppiallla, melkein täysseisaus autokaupoissa ja varastot täynnä.
Ruotsissa ostajan markkinat? Miksi...?
Suomessahan on pulaa käytetyistä autoista (siis ainakin niistä uudemmista vähän ajetuista joista on aina pulaa) ja hinnat tapissa.
En lähde saab-foorumilla enempää kommentoimaan tuota S80:n "kuollutta markkina-asemaa" ainakin Suomessa se on äärimmäisen haluttu kärry vaikka puoli miljoonaa ajettuna.
Saab 9-5 voisi kyllä olla hyvä jatkumo yli 20 vuoden tonnaritaipaleelle, ei tulisi ainakaan vieroitusoireita..., toimiiko Ruotsissa luotettavia välittäjiä jotka toisivat auton Tukholman satamaan kohtuullisella korvauksella???
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Löytyy kyllä välittäjä pientä korvausta vastaan, itsekkin katsellut 9-3 aeroa joten jos hankintamatka tulee niin kyytiin mahtuu kyllä.. pistele YV'tä jos esim. gävlen seudulta pistää silmään jotain "kaunista"Kiitos vastauksesta!!!
Ruotsissa ostajan markkinat? Miksi...?
Suomessahan on pulaa käytetyistä autoista (siis ainakin niistä uudemmista vähän ajetuista joista on aina pulaa) ja hinnat tapissa.
En lähde saab-foorumilla enempää kommentoimaan tuota S80:n "kuollutta markkina-asemaa" ainakin Suomessa se on äärimmäisen haluttu kärry vaikka puoli miljoonaa ajettuna.
Saab 9-5 voisi kyllä olla hyvä jatkumo yli 20 vuoden tonnaritaipaleelle, ei tulisi ainakaan vieroitusoireita..., toimiiko Ruotsissa luotettavia välittäjiä jotka toisivat auton Tukholman satamaan kohtuullisella korvauksella???
-to beer or not two beer- (Shakesbeer)
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
saab 9-5 wagon vm2000
suzuki hayabusa 1441cc k4
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kovin hiljaista tuntui ruotsissa autoliikkeissä olevan ja röyhkeästi tarjoten hinta putoaa jopa yli 20%. Monet autot seisoivat kesärenkaillaan liikkeissä, vaikka tukholman seudullakin on jo monta kuukautta menty talvirenkailla. Kuten sanottua, ostajan markkinat ja suomeenkin tuolta kannattaa tuoda, vaikka kruunun kurssi ei kovin edullinen suomalaiselle juuri nyt olekaan.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Miten tämä kannattavuusasia nyt oikein menee...?Tobbana kirjoitti: Kuten sanottua, ostajan markkinat ja suomeenkin tuolta kannattaa tuoda, vaikka kruunun kurssi ei kovin edullinen suomalaiselle juuri nyt olekaan.
-Sami
Ruotsissa on varmasti moninkertaisesti Suomea paremmat valikoimat käytettyjä autoja, etenkin Volvoa ja Saabia. Eli valikoiman puolesta kannattaa ostaa Ruotsista.
Mutta ostohinnan (+ matkat, rekisteröinnit, katsastukset, mitä lie muuta?) päälle tulee sitten se autovero. Tehtyjä autokohtaisia veropäätöksiä näkyy Trafin sivuilta, mutta noin keskimäärin, niin tuleeko auton loppuhinnaksi vähemmän vai yhtä paljon mitä vastaavan kotteron osto Suomesta tulisi maksamaan?
Ja tarkoitan tässä nyt näitä edullisemman pään autoja, eli jotka Ruotsissa maksaisivat noin 3000 - 5000 euroa ja vastaavasti Suomessa ehkä 5000 - 8000 euroa.
Edelleen Saab 9-5 Aero tai 2.3t kiinnostaisi tai sitten Volvo S80 joku bensaturboversio.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kyllä se melkein on niinkuin Tobbanakin sanoi, että markkinat ovat kallistumassa siihen suuntaan jotta voidaan kutsua ostajan markkinaksi ja tää koskee melkein mitä hyvänsä merkkiä, autot eivät paljoa liikkeistä vähene.
Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
Linkki nettiautoon: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5192108
Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
Linkki nettiautoon: http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5192108
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu, mutta Suomessahan noihin ruotsin hintoihin tulee noin 2500-4000 euroa autoveroa päälle, eli hinnat eivät ole Suomen ja Ruotsin välillä suoraan vertailukelpoisia???core2 kirjoitti: Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Niin siisRaser kirjoitti: ...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu,
huohotusvammanen my98 vs my04
286 tkm vs 139 tkm
yms
Kai tohon eroon mahtuu X euroa autoveroa?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Noi vertailut kantsii tehä niin, että laskee esim. Ruotsin hinnan päälle arvioidut hakukustannukset, rekisteröintikustannukset ja verot. Sitten kun saa ton summan selville, niin voi katella huvikseen, että mitä Suomesta irtoaa samalla rahalla. Yleensä siinä kohtaa tuleekin mieleen, että miks ostais Suomesta paljon ajetun ja huonosti varustellun yksilön, kun samalla rahalla saakin ulkomailta yllättäen vähän ajetun ja hyvin varustellun yksilön, kunhan on valmis näkemään hiukan vaivaa asian eteen.Raser kirjoitti:...hmmm, ehkä mä vaan en (taas) tajuu, mutta Suomessahan noihin ruotsin hintoihin tulee noin 2500-4000 euroa autoveroa päälle, eli hinnat eivät ole Suomen ja Ruotsin välillä suoraan vertailukelpoisia???core2 kirjoitti: Olin tänään mukana myymässä 2004 ARC 2,3T 220 heppasta 9-5:sta km 139000, 39300 kruunun hintaan se tekee noin 4300 euroa. Otin ja vertasin nettiautossa myytävään 286 000 km kulkeneeseen MY98 9-5 2,3 automaattiin.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Kaveri joka osti pirssin kertoi, että noin 1800 euroa tulee veroa siihen MY04:seen ja tosiaan olihan siinä swedun pirssissä yli puolet vähemmän kilsoja taulussa eli 147 000 kilsaa vähemmän. Sitä en kyllä itse tiedä pitääkö tuo noin 1800 euroa veroa paikkansa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tuolta katsellaan autolle tullin mukainen pyynti-/myyntihinta -> http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/
Tuolta voi katsella laskurilla melko hyvän arvion veron määrästä -> http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri3.php
Päästöt tai painon etsiköön kukin tavallaan. Ruotsalaisissa ilmoituksissa nuo on aika hyvin ilmoitettu. Myös tuolta niitä voi katsella auton rekisterinumeron perusteella -> https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Nuo kaksi ensimmäistä linkkiä toimii myös muualta tuotujen autojen kanssa.
-Sami
Tuolta voi katsella laskurilla melko hyvän arvion veron määrästä -> http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verolaskuri3.php
Päästöt tai painon etsiköön kukin tavallaan. Ruotsalaisissa ilmoituksissa nuo on aika hyvin ilmoitettu. Myös tuolta niitä voi katsella auton rekisterinumeron perusteella -> https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Nuo kaksi ensimmäistä linkkiä toimii myös muualta tuotujen autojen kanssa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
core2 kirjoitti:Kaveri joka osti pirssin kertoi, että noin 1800 euroa tulee veroa siihen MY04:seen ja tosiaan olihan siinä swedun pirssissä yli puolet vähemmän kilsoja taulussa eli 147 000 kilsaa vähemmän. Sitä en kyllä itse tiedä pitääkö tuo noin 1800 euroa veroa paikkansa.
Ei taida oikein pitää paikkaansa tuo 1800 €.
Vaikea laskea tarkkaa veroa kun ei tiedä tarkemmin ostetun auton speksejä.
laskin pikaisesti veron ko: autolle olettaen että;
rek. 15.5.2004
220 hv sedan automaattina
ajettu 140 tkm
suomi arvo noin 8000 € ja siitä menee automaatilla noin 40 % veroa = 3200 € jos ilmoittaa kilometrit oikein manuaalina verot tippuu noin 4 %
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"