valtteri kirjoitti: Toisaalta jos on aikaa olla ruotsissa 4-5 arkipäivää kun myyjä tekee rekisteristäpoiston viennin perusteella niin sitten ihan ok.
Tapoja on todella monia joten jokainen tosiaan tekee kuten haluaa.
Mistä sä tän kaiken paska höpinän löydät? Vesa tuli tiistai iltapäivällä oli yön meillä ja keskiviikkoaamuna 07:10 laivalla Turkuun, Turussa keskiviikkoiltana, jos tuosta saat 4-5 arkipäivää niin jopa olet tavallinen taikuri.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
valtteri kirjoitti: Ylläolevaa ei voi tehdä jos ruotsalainen myyjä on pelokas myymään autoa suomeen (( aika moni on )
Höpö höpö......
Tuo ohje on vanha .....
kilvistä ei transportstyrelsen ole ollut enää kiinnostunut yli vuoteen.
No ei se ihme ole jos myyjä on pelokas kun syötät heille sitä helvetin vanhaa tyyliä.
Ja ohje on vanha sanot, no on se kohta vuoden vanha siis täyttää vuoden 1 syyskuuta 2011
Kilvistä sanot etteivät he ole kiinnostuneita, silti he kirjoittavat näin Fordonets registreringsskyltar ska alltid bifogas.
Kumpaa tässä nyt sit on uskottava vajaan vuoden vanhoja sääntöjä tai Vaasan Viisasta Valtteria? Taidan pistää mukaan pari kuvaa näistä valtterin v*tun vanhoista säännöistäkin, jotta muutkin näkevät ne. Sit vielä tämän helpommaksi ei enää tarvitse tulla auton osto.
Nyt meni jo vastaus henkilökohtaisuuksiin kuten tavallisestikin ko.henkilön kohdalta ihan outlet tyyliä.
Luojan kiitos että olet joskus ruotsiin muuttanut pysy ihmeessä siellä.
ps. montako autoa olet suomeen tuonu ??? ääntä löytyy.... mutta kokemusta
Jios auto poistetaan virallisesti transportstyrelsen ohjeen mukaan niin heidän ilmoituksen mukaan siinä menee 4-5 päivää kun viimeksi sitä kyseltiin ( hyvä jos on tullut uusi systeemi ... mutta miksi Vesa ei saanut org osa 2:sta ??
4. myyjältä tulee rekisteriotteen 1 osa auton mukana ja ainakin kopio alkuun kakkosesta. Itse pyysin lähettämään kakkosen tullilapun saatuaan.
Itse lopetan tähän että en päädy banniin kirjoittamalla kuin sinä
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Valtteri on oikeassa. Suomen viranomaiset ilmoittavat Ruotsiin Transportstyrelselle, että auto on tuotu ja rekisteröity Suomessa, jonka jälkeen auto poistetaan Ruotsin rekisteristä.
Ei myyjällä ole mitään hätää hänhän on saanut maksun autosta ja voi poistaa auton liikenteestä (avställä fordon), siksi aikaa kun tiedot tulee Suomesta Transportstyrelselle.
Tämä on oma kokemus, joten se toimii.
Rattoisaa Juhannusta Saabisteille!
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Mitä tästä vääntämään enempää. Minun osaltani DEL2 asia on järjestyksessä, joten siitäkään ei tarvitse olla huolissaan. Auto on maassa verotus pistetty alulle ja ostaja tyytyväinen myös käsittääkseni hieman arkeillaan olleen myyjänkin olo OK ja sehän riittää meille asianosaisille.
Väärin sammutettu tulipalo aivan selvästi, mutta hieno reissu ja uutta kokemusta rikkaampana kotona.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mitä tästä vääntämään enempää. Minun osaltani DEL2 asia on järjestyksessä, joten siitäkään ei tarvitse olla huolissaan. Auto on maassa verotus pistetty alulle ja ostaja tyytyväinen myös käsittääkseni hieman arkeillaan olleen myyjänkin olo OK ja sehän riittää meille asianosaisille.
Väärin sammutettu tulipalo aivan selvästi, mutta hieno reissu ja uutta kokemusta rikkaampana kotona.
Kysymys asiaan liittyen ??? Saitko rekisterikatsastettua del2:sen kopiolla ???
Itselle on aina ilmoitettu että pitää olla org. rek.otteet ja että trafi vaatti ne itselle arkistoon, ja tuo vaatimus on ollut ehdoton.
Vielä kaikille jotka miettivät tuontia..... vaikka kilville teette mitä vaan niin maksettuanne auton on kummankin rek.oteen mukaan saaminen pidettävä vaatimuksena sillä silloin te omistatte auton (( samaan tapaan kuin toimitaan suomessakin )).
Hyvää jussia myös omasta puolesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
valtteri kirjoitti:
Kysymys asiaan liittyen ??? Saitko rekisterikatsastettua del2:sen kopiolla ???
Itselle on aina ilmoitettu että pitää olla org. rek.otteet ja että trafi vaatti ne itselle arkistoon, ja tuo vaatimus on ollut ehdoton.
Hyvää jussia myös omasta puolesta.
En ole ehtinyt vielä siihen vaiheeseen, kun vasta juuri keskiviikon puolella sain auton kotiin. Juhannuksen jälkeen aletaan syventyä asiaan, mutta se kakkososa-asia on kunnossa ja alkuperäinenkin hallussa. Kopiot menivät verolappujen yms. joukossa Tampereen tulliin verotuskäsittelyyn.
Erittäin mukavaa jussia myös täältä Keski-Suomesta
Lippu liehumaan ja sauna lämpiämään
viggen kirjoitti:Suomen viranomaiset ilmoittavat Ruotsiin Transportstyrelselle, että auto on tuotu ja rekisteröity Suomessa, jonka jälkeen auto poistetaan Ruotsin rekisteristä.
Rattoisaa Juhannusta Saabisteille!
Hienoa että tuo on saatu toimimaan länsinaapurinkin kanssa
Nyt vain toivotaan että Ruotsalaiset opettelevat käymään kansainvälistä kauppaa
Ja Hyvää Juhannuksen jatkoa täältäkin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
DEL2:n kopio kelpaa, jos on alkuperäiset nimmarit.
Tosin meillä on alkuperäinen otteen osa2 ja siinä nimmarit, eli no problems.
Aloitellaan rekisteröintikatsastusta. Veropäätöstä odotellaan, oli unohtunut mittarilukema pois, joten pikkuisen venyy.
Vesa Pohjalainen kirjoitti:DEL2:n kopio kelpaa, jos on alkuperäiset nimmarit.Tosin meillä on alkuperäinen otteen osa2 ja siinä nimmarit, eli no problems.
Aloitellaan rekisteröintikatsastusta. Veropäätöstä odotellaan, oli unohtunut mittarilukema pois, joten pikkuisen venyy.
Onko tuo tieto trafista vai kats.konttorilta ?? on vaan hyvä kertoa kats.konttorilla että soittakaa trafiin jos ette usko.
Helpottaa auton ostamista epäileviltä ruotsalaisilta jotka pelkää vaikka mitä kun suomi-poika on ostajana.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
viggen kirjoitti:Suomen viranomaiset ilmoittavat Ruotsiin Transportstyrelselle, että auto on tuotu ja rekisteröity Suomessa, jonka jälkeen auto poistetaan Ruotsin rekisteristä.
Rattoisaa Juhannusta Saabisteille!
Hienoa että tuo on saatu toimimaan länsinaapurinkin kanssa
Nyt vain toivotaan että Ruotsalaiset opettelevat käymään kansainvälistä kauppaa
Ja Hyvää Juhannuksen jatkoa täältäkin.
Viranomaisten puolesta toimii nykyään aika hyvin. Sitten taas sellainen asia, että merkkiliikkeet eivät voi myydä kuinka paljon tahansa nk. omia autoja ulkomaille.
Alkaa kuulua nurinaa jos myydään toisten markkinaalueelle, vaikka eletäänkin vapaa markkinointi yhteiskunnassa ja ollaan EU sopimusten piirissä. Esim. ruotsalaiset eivät millään meinaa uskoa, että suomeen tuotaessa autosta joutuu maksaamaan tuontiveroa.
Kysyvät vaan, että eikö Suomi olekkaan EU maa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.