Sivu 2/4

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 14:40
Kirjoittaja Isolohko
Kurko kirjoitti:Tota minäkin mietin tuossa viime syksynä. ja jos olisin ollut vapaa ja saksankielitaitoinen niin nyt ajelisin jollain vm.95-97 aerolla. Mut piti tyytyä 97 jubileeseen suomesta, vaan saksan peli ei olisi saanut ikinä suolaa.

Ei vai?
Suomessa suolaa levitetään tiestölle n. 150 000 t / vuosi,
Saksassa n. 1 500 000 t / vuosi.

Siis määrällisesti 10x enemmän.
Kai sitä jossain on sielläkin?

Ihme myytti nuo Saksan suolattomat autot...

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 15:35
Kirjoittaja Sabo
Joo, suolataan siellä, mutta on vaan heti paljon paremmassa kunnossa saksan autot verrattuna suomen peleihin.

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 17:21
Kirjoittaja valtteri
Isolohko kirjoitti:
Kurko kirjoitti:Tota minäkin mietin tuossa viime syksynä. ja jos olisin ollut vapaa ja saksankielitaitoinen niin nyt ajelisin jollain vm.95-97 aerolla. Mut piti tyytyä 97 jubileeseen suomesta, vaan saksan peli ei olisi saanut ikinä suolaa.

Ei vai?
Suomessa suolaa levitetään tiestölle n. 150 000 t / vuosi,
Saksassa n. 1 500 000 t / vuosi.

Siis määrällisesti 10x enemmän.
Kai sitä jossain on sielläkin?

Ihme myytti nuo Saksan suolattomat autot...
Kahta vajaata 3 vuotiasta saabia rekisteröintikatsastamassa oleena voin todeta että kummallakin kerralla katsastusmies sanoi että voi kun suomen noin kolmevuotiaat autot olisivat pohjasta näin puhtaita ja uuttavastaavia niin ei meillä olisi mitään ruosteongelmia autoissa.
Esimerkiksi kaikki tarratkin olivat alustan osissa kiinni ja olivat luettavassa kunnossa.
Kyllä siellä varmaan suolataakin ehkä yhteensä 10 kertaa "talvessa" ja kuten mimmi sanoi tieverkon pituus on ehkä 100 kertainen ????? vai vielä enemmän.
Myytistä en tiedä mutta totuus on että jos saksantuonnin alle on kattonut niin "myytteihin" on uskomista.
Ihan olisi kiva tietää jos jollakin on ollut ongelmia ruosteen kanssa saksasta tuodun auton kanssa ja jos on ollut niin missäpäin saksaa auto on "majaillut".
Omat autot ovat etelä-saksasta ja niissä ei ollut edes likaa alla ja ensimmäisellä mökkimatkalla sain todeta että "autoni,tervetuloa rapa-ajelulle" suomen maahan.

Lähetetty: Pe Helmi 04, 2005 20:07
Kirjoittaja JouniCSE
Oma kiesi on viettänyt ensimmäiset 9 vuotta Dusseldorf-Hampuri suunnalla. Auton pohja oli likainen mutta se oli vaan pölyä, alta paljastu kirkas maali. Samoin kaikki kotelot uutta vastaavassa kunnossa. Heti ensimmäisenä pohjaan Dinitrol mömmöt ja koteloihin suojaus myös näitä Suomen ihania talvia varten.

Lähetetty: La Helmi 05, 2005 20:28
Kirjoittaja Isolohko
Heh, sainpahan näköjään "Käytetty auto Saksasta" -miehet takajaloilleen... :wink:

Eikun lisää vettä myllyyn:

Liikenne- ja viestintäministeriön sivuilta poimittua:

"Yleisiä eli nk. valtionteitä Suomessa on noin 78 000 kilometriä, mistä pääteitä eli joko valta- tai kantateitä on noin 13 300 kilometriä. Moottoriteitä Suomessa on yhteensä noin 600 km ja noin kaksi kolmasosaa yleisistä teistä on päällystettyjä."


Saksan vastaavat luvut oli vähän hakusalla, mutta jotain sentään löytyi:

"Saksassa teitä on 227 000 km, joista moottoriteitä 11 000 km."

Tuota Saksan lukua ei ollut tarkemmin eritelty, mutta pikkuteitä on sielläkin.

Lähetetty: La Helmi 05, 2005 22:16
Kirjoittaja Pekka Valtanen
Isolohko kirjoitti: Tuota Saksan lukua ei ollut tarkemmin eritelty, mutta pikkuteitä on sielläkin.
Mainittakoon vielä, että Saksasta ei juuri sorateitä löydä. Vaan lähes kaikki kinttupolutkin ovat päällystettyjä. Tämän kun lisää nastarenkaattomuuteen, niin pikku hiljaa alan ainakin minä uskomaan puheisiin saksantuontien virheettömistä pohjista.

Lähetetty: Su Helmi 06, 2005 02:22
Kirjoittaja valtteri
Isolohko kirjoitti:Heh, sainpahan näköjään "Käytetty auto Saksasta" -miehet takajaloilleen... :wink:

Eikun lisää vettä myllyyn:

Liikenne- ja viestintäministeriön sivuilta poimittua:

"Yleisiä eli nk. valtionteitä Suomessa on noin 78 000 kilometriä, mistä pääteitä eli joko valta- tai kantateitä on noin 13 300 kilometriä. Moottoriteitä Suomessa on yhteensä noin 600 km ja noin kaksi kolmasosaa yleisistä teistä on päällystettyjä."


Saksan vastaavat luvut oli vähän hakusalla, mutta jotain sentään löytyi:

"Saksassa teitä on 227 000 km, joista moottoriteitä 11 000 km."

Tuota Saksan lukua ei ollut tarkemmin eritelty, mutta pikkuteitä on sielläkin.
Ei tarvitse "kiivetä takajaloille" sillä ero auton pohjissa on niin suuri ettei sanotuksi saa :lol:

Lähetetty: Su Helmi 06, 2005 08:44
Kirjoittaja Jope
valtteri kirjoitti:Ei tarvitse "kiivetä takajaloille" sillä ero auton pohjissa on niin suuri ettei sanotuksi saa :lol:
Totta..

Ne parit saksasta uitetut tonnarit, joiden pohjaa olen itse päässyt tutkimaan olivat kyllä siistissä kunnossa. Eihän siellä ollut muuta, kuin ohut pölykerros.. :-)

Lähetetty: Su Helmi 06, 2005 09:55
Kirjoittaja 9000CD23T
Etelä saksasta tuo minunkin kärry tuotiin, ja itse pääsin välittömästi
pohjaa tiirailemaan...uskomatonta mutta ei ruostetta missään.
Ainoa pieni ruoste löytyi vararenkaan kotelosta, reiästä johon oli vetokoukku
pultattu kiinni, tämäkin on nyttemmin laitettu.
Ja autohan oli 9000CD 2.3T vm..1991.

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 21:17
Kirjoittaja peinu
Mun tonnari on ollut koko elämänsä pohjois-Saksaan rekisteröity ja siellä loppuunajettu (240tkm). Tokihan siitä ruostettakin on löytynyt:
-takarekkarin kiinnikkeen reunassa alkavaa kukkasta
-nokkapellin etureunasta sormenpään kokoinen kohta
-kuskinpuoleisen takaoven yläreunasta samanlainen
-takakontista cd-vaihtajan kiinnitysrauta ja yksi verhoilua kiinnittävä pelti ovat tukevasti ruosteessa

kaikenkaikkiaan - ei paha.

Kaksi viimeistä autoa on Saksasta tuotu itse niitä näkemättä ja ensimmäiset koeajolle sattuneet yksilöt. Omat päätelmät: jatkossakin mun autot on tuontiautoja tai sitten pitää olla todella tuore kotimainen tapaus, että kannattaa.

Lähetetty: Ma Maalis 07, 2005 23:58
Kirjoittaja ng900aero
peinu kirjoitti:Mun tonnari on ollut koko elämänsä pohjois-Saksaan rekisteröity ja siellä loppuunajettu (240tkm). Tokihan siitä ruostettakin on löytynyt:
-takarekkarin kiinnikkeen reunassa alkavaa kukkasta
-nokkapellin etureunasta sormenpään kokoinen kohta
-kuskinpuoleisen takaoven yläreunasta samanlainen
-takakontista cd-vaihtajan kiinnitysrauta ja yksi verhoilua kiinnittävä pelti ovat tukevasti ruosteessa

kaikenkaikkiaan - ei paha.

Kaksi viimeistä autoa on Saksasta tuotu itse niitä näkemättä ja ensimmäiset koeajolle sattuneet yksilöt. Omat päätelmät: jatkossakin mun autot on tuontiautoja tai sitten pitää olla todella tuore kotimainen tapaus, että kannattaa.
Eipä tosiaankaan pahalta kuulosta :)
Pitääpä syynätä tuo oma tonttu kanssa lävitse samalla kun vahaan sen, tähän mennessä ei ole osunut silmään ruostevaurioita, mutta luulisi siitäkin jotain pientä löytyvän.

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2005 01:18
Kirjoittaja Kurko
Onks kukaan ikinä ajatellut tollaisen http://www.kotinet.com/defeat/limo/9000Limo2.jpg tuontia jostain päin palloo. Olisikohan tuollainen mahd. saada suomen rekisteriin ja millainen taistelu. :? Joko laitan kesämökin myyntiin. :?: (ois siinä finlandiaa) :D

Lähetetty: Ti Maalis 08, 2005 08:17
Kirjoittaja Vieras
Jep,

Kyllä omakin Italiasta tuotu Aero on pelleiltään ja alustaltaan erittäin hyvässä kunnossa eli ruosteettomia varmasti löytyy paljon

Ongelmana on enemmänkin, miten autoja pidetään eli ainakin Italian tuontiautoissa on monesti pientä lommoa paljon ja maalipinta haalistunut auringonpaisteen takia. Tuo tietysti paranee jo paljon pelkällä myllytyksellä.

Lisäksi Euroopassa ruuhkat ovat tietysti kertaluokkaa pahemmat kuin täällä eli autoilla on tosiaan seisty ruuhkissa paljon.

Ei Saksalaisetkaan tyhmiä ole eli kyllä ne ostaa tehokkaan auton yleensä käyttöön eli Aerot on varmasti saaneet kenkää oikein kunnolla. Ei se tietysti auto pilaa, mutta varmasti Suomessa autot on moottorin osalta paljon kevyemmässä käytössä ja huolletaan yleensäkin paremmin kun ovat täällä vähän arvokkaampia...

Kyllä itsekin mieluummin hommasin tuontiauto kun puhutaan kuitenkin vanhasta autosta eli ruoste on kuitenkin niin paha ongelma, että sen kanssa ei viitsi alkaa tappelemaan.

Lähetetty: La Maalis 12, 2005 19:56
Kirjoittaja moksu
Mutta eikös asiat ole hyvin kun kaikki tuontiauton ostaneet on tyytyväisiä :?: :)

Lähetetty: Su Maalis 13, 2005 13:23
Kirjoittaja ng900aero
liki kirjoitti:Ihmetyttää tuo tullin verokäytäntö. Tässä kun selvitellyt vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi niin näyttää siltä että 9000 tuonnista selviää jopa alemmilla veroilla kuin 900. :)

Mietin että '97 900 2,0t olisi hieman taloudellisempi valinta käyttöautoksi kun olisi tarkoitus hommata automaati seuraavaksi.
Meillä tuli veroiksi vajaa 4300 vm 1996 ng900:sta.