Sivu 2/2

Lähetetty: Pe Touko 27, 2005 16:02
Kirjoittaja Tonppa
9000cst kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?

tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
Heeps, no sitten ei ainakaan mulla ole hätäpäivää tuon suhteen. Nimittäin automaatilla mielelläni huristelisin, ja kun pörsi antaa myöten niin ehkä jonnilaisen matalan virityksen (himpun yli 200 pollea) sinne vois laittaakin.

Miten muuten mahtaa olla turbotonnarin automaatilla varustettuna suoritusarvot. Keppivehkeen taitaa olla 0-100 jottain 8.4 sekunnin paikkeilla, mutta automaatille en vastaavaa arova löytänyt mistään. Ja sitten tietysti se olennainen, eli 80-120 kmh eli ohituskiihtyvyysarvot vakioautomaatille?

Ja sitten jos joku vielä hieman valistaisi, että (viritys tyyliin steg1?) minkälaisiksi jokin matalaviritys (boksin) mahtaisi suortitusarvot muuttaa (eli se jottain 220hp tms)?

Toivottavasti ens viikolla olis saumaa ajella yhtä tonniaria ruotsinmaalta katsomaan. Öljypohjaan jostain ilmeisesti vähän valuu öljyä, oikea etuikkuna vähän kettuilee ja kuskin puolen persiislämmöt ei pelaa - mutta toisaalta eipä sitä -88 tonnarilta kaikkea voi vaatia? :P

edit: juuri kun postasin tämän niin myyjä ilmoitti auton olevan jo myyty... :(

Lähetetty: Pe Touko 27, 2005 17:26
Kirjoittaja Tonppa
http://www.autotalli.com ja sieltä ajoneuvojen haku-tsydeemistä löytyy suht kattavasti tehdasmallien tiedot. Tai siis Suomessa myynnissä olleiden mallien tiedot. Tosin esim. 9000 CD atuomaattien kohdalta tiedot on aika nihkeät.. :?

Lähetetty: Su Touko 29, 2005 22:23
Kirjoittaja Rafu
Tuli ajettua viikonloppuna Länsi-auton -98 Saab 9000 2.0t automaatilla pikku lenkki. Kyllä tuo ajokki vakuutti niin, että ruotsista varmaan on alettava sopivaa -95 tai -96 9000 aeroa etsimään.. :)

Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 12:19
Kirjoittaja Tonppa
Tuossa vilkasin http://www.auto24.ee

Löytyy ainakin -93 Griffini kaikilla vimpaimilla ja edullisen oloinen tuntuu olevan. Vaikkakin taitavat eestin poijjaatkin harrastaa tuota autojen roudamista keskisestä Euroopasta.. No tässäpä suoraa linkkiä, jos joku tahtoo vilkasta:

http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 22:09
Kirjoittaja koh
Rafu, mikä Länsi-auton -98 automaatti 9000 oli kyseessä? Oliko se tämä Hämeenlinnassa oleva? Ajattelin mennä sitä katsomaan. Onkohan joku jo käynyt ja tehnyt huomioita?

Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 22:43
Kirjoittaja Rafu
Se oli ihan helsingissä, ohi kulkiessa kävin muuten vaan kokeilemassa, kun en ole tuollaisella tonnarilla ajanut. Erittäin viksun oloinen oli.

Lähetetty: Ke Kesä 08, 2005 09:35
Kirjoittaja Tonppa
hieman off-topioc. Mutta tulipa eilettäin käytyä parissa ruotsinmaan autoliikkeessä Kalixissa sekä Haaparannalla..

Eipä siellä liiemmälti tonnareita ollut. Kolme taisin nähdä (jopa yksi suht ookoo tonnari CSE), mutta ei ainuttakaan turboa... :( Ja hinnatkin liikkeessä olivat suomalaista tasoa.. :?

Lähetetty: Ke Kesä 08, 2005 09:44
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Tonppa kirjoitti:
9000cst kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?

tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
...Ja sitten tietysti se olennainen, eli 80-120 kmh eli ohituskiihtyvyysarvot vakioautomaatille?
Kiinnostais myös Aeron ohituskiihtyvyys?