Ja Vielä yksi Aero tulossa ruotsista...***TUOTU***

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Noniin,

Tukholma on nähty ja tulihan niitä tuliaisiakin...

-93 Aero 165tkm ajettu. Kyllähän siitä näkee että auto on 12v vanha, ja edellinen omistaja on sen raiskannut tuunaamalla moisen maskin. Joten jos vain jollain on sopivaa kromimaskia kaupan niin ei muuta kun yv:tä tulemaan...

Kaikki meni byrokratian puolesta kyllä suht sujuvasti, ainoat ongelmat tuli vaan satamassa, kun huudatettiin ilmastointia ym. niin pitkään ettei virtaa riittänytkään enää käynnistämiseen, ja luonnollisesti suomen päässä oli samat vaivat kun oltiin laivasta pois lähdössä.

Kuvat puhukoon omistajansa puolesta...

http://www.saunalahti.fi/~heikkra/IMG_2406.jpg
http://www.saunalahti.fi/~heikkra/IMG_2407.jpg
http://www.saunalahti.fi/~heikkra/IMG_2408.jpg

No onhan se nyt komee. Musta Aero on päiväunissa..sen kun vielä joskus näkis. Orkkismaski ilman turbo merkkiä on paras.. :wink: .
Pakko se on itekkin sitä joskus muualta lähtee hakee, täällä kun pyydetään niistä 300tkm ajetuista kirkkain silmin min 11.5ke.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:Saksanmalleihin tuli lisäjarruvalo pakolliseksi vasta vm-96.
Takalasinpyyhin on aina ollut lisävaruste, myös Aeroissa.
Noniin, se oma on sitten entistäkin täydellisempi. :D
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000cst kirjoitti:ei oo mullakaas.... onneksi :D
Onneks ja onneks.. :P Varusteita pitää aina olla mahdollisimman paljon!Kuva
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Niin, tämä minun Aerohan on saksan kautta kulkeutunut ruotsiin, ja seiltä edelleen minulle. Se selittänee lisäjarruvalon puuttumisen...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tontur »

Onneksi olkoon minunkin puolestani.
Toivottavasti auto kestää ja palvelee pitkään.
Ei muuta kuin pitkiä kilometrejä
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Tänään tuli sitten käytettyä auto katsastuksessa. Läpi meni puhtain paperein.

Mielenkiintoista oli kuitenkin se etteivät konttorilla löytäneet valmistenumeron perusteella autolle mallia. Oli vielä sen verran vieras merkki katsastusmiehelle että paperiin tuli auton malliksi lukemaan Saab 9000 CD 2.3 Turbo, 162kw. Saas nähdä meneekö tullissa CD turbotonnarina :!: :roll: :!: Siinähän saattaisi pian säästääkkin muutaman euron veroissa...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Tänään tuli sitten käytettyä auto katsastuksessa. Läpi meni puhtain paperein.

Mielenkiintoista oli kuitenkin se etteivät konttorilla löytäneet valmistenumeron perusteella autolle mallia. Oli vielä sen verran vieras merkki katsastusmiehelle että paperiin tuli auton malliksi lukemaan Saab 9000 CD 2.3 Turbo, 162kw. Saas nähdä meneekö tullissa CD turbotonnarina :!: :roll: :!: Siinähän saattaisi pian säästääkkin muutaman euron veroissa...
Kun yleensä katsovat tuota kw lukemaa ne "pirulaiset" toisaalta 162 on myös outo sillä aerot tapaa olla 165 kw , nyt peukut ylös että menevät "halpaan" ja saat "perus" 2.3 T :n verot
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Saattoi olla myös 165, nyt kun en muista...tuollahan se lappu olisi tallissa...

Mitenkäs muuten on ollut jos autoon on uutena tilannut tehtaan viripaketin. Tuleeko rekisteriotteeseen silloin "todelliset" tehot, vai perusmallin?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Saattoi olla myös 165, nyt kun en muista...tuollahan se lappu olisi tallissa...

Mitenkäs muuten on ollut jos autoon on uutena tilannut tehtaan viripaketin. Tuleeko rekisteriotteeseen silloin "todelliset" tehot, vai perusmallin?
Mielestäni perusmallin...varmuutta ei ole..? :roll: Mulla on vaan yksi -88 saksalainen missä oli tuo punainen boksi, mutta papereissa oli silti "perustehot".

Tuosta tulee muuten kiinnostavaa, ja kato sen takiahan ne ei löytänytkään tietoa, koska mitään 162kW:sia ei täällä ole koskaan myyty, vaan 147/166. Tuo on muuten saksan-autoille tyypillistä, että kW:t ainakin papereissa on muutama vähempi kuin täälläpäin, syystä jota en tiedä? :? Kuitenkin, veikkaisin että tuo menee ihan verotuksessakin 2,3T CD:nä. :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vaatinevat Tullissa nähtäväksi myöskin saksalaiset paperit josseivät autoa haluaisikaan nähdä? Ainakin meikäläisen tuomissa tullivirkailija on tutkinut paperit aikamoisen tarkkaan, varmisti vielä onko matalapaineinen vaiko täyspaineversio. Epäilen myöskin ettei mene läpi eri korimallisena.
Riippuu tietysti tullipisteestä ja virkailijasta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tokihan tietysti verotusilmoitukseen laitetaan samat mitä katsastuskonttorillakin.

Jyväskylän tullissa riittävät katsastuskonttorin väliaikainen rekisterote (maahantuontirekistöinti), kauppakirja ja Saksan rekisteristäpoistotodistus jne. Tampereella sitten syynäävät papereita ja se lopputulos onkin sitten herran hallussa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mun Aero on mallia Kanada, kuitenkin uutena myyty saksaan. Takalasinpyyhin sekä lisäjarruvalo löytyvät (työkaverilla vm 95 vapari CS:ssä myös takalasinpyyhin, muistaakseni myös lisäjarruvalo - auto saksatuonti)
Tulliin kun laitoin muinoin veroilmoituksen menemään, papereihin kirjoitettiin CS. Nyt kun veropäätös sitten tuli niin tullin papereissa luki CD :roll: ilmeisesti tuo ei kuitenkaan vaikuttanut minulla mitenkään mihinkään.
Samoin katsastuksessa yrittivät katsella ilmeisesti runkonumeron avulla joitain omia ohjelmiansa, ja heidän tietokone tarjosi vain cd-malleja.
Rekisteri otteessa lukee auton mallin kohdalla vain saab, muut tarkemmat tiedot löytyy otteen alalaidasta
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Joo, kyllä tehtyjen veropäätösten perusteella noi menee CD mallisina, näkyy olevan meinaan aika monessa "SAAB 9000 4d Aero"...

Jännityksellä ootetaan siis minkälainen lappu sieltä tullista tipahtaa...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Tänään tuli sitten käytettyä auto katsastuksessa. Läpi meni puhtain paperein.

Mielenkiintoista oli kuitenkin se etteivät konttorilla löytäneet valmistenumeron perusteella autolle mallia. Oli vielä sen verran vieras merkki katsastusmiehelle että paperiin tuli auton malliksi lukemaan Saab 9000 CD 2.3 Turbo, 162kw. Saas nähdä meneekö tullissa CD turbotonnarina :!: :roll: :!: Siinähän saattaisi pian säästääkkin muutaman euron veroissa...
Mulla oli sama ongelma ja syy oli se että etsivät tuota CS:ää sieltä henkilöauto rekisteristä ja sieltähän sitä ei löydy vaan tuolta pakettiauto puolelta :lol: Sen olis saanut rekisteröityä pakettiautoksikin jos olis halunnut. Ja vetokoukulle oli kaksi mahista joista sai itse valita sen 1500kg tai 1800kg.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Joo, kyllä tehtyjen veropäätösten perusteella noi menee CD mallisina, näkyy olevan meinaan aika monessa "SAAB 9000 4d Aero"...

Jännityksellä ootetaan siis minkälainen lappu sieltä tullista tipahtaa...
Maksulappuhan sieltä tipahtaa :wink: ja jokainen euro liikaaaaaaaa,,, kun nyt tuo tulli viitsisi tehdä työtänsä ja laskea tarkat prosentit saabeille.
Nyt ei ole lähes vuoteen tullut uusia tarkenettuja veroprosenteja millekkään automerkille :x
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Vastaa Viestiin