Tonnari Aeron tuonti

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tri-Lo kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Rekisteröinti onnistuu myös ilman tuota ruotsalaista ilmoitusosaa (keltainen paperi). Joutuvat vaan Suomessa tekemään katsastuskonttorilla kyselyn Ruotsin viranomaisille, että onko auto poistettu rekisteristä Ruotsissa. Tähän operaatioon menee päivä tai pari.
Ei muuten onnistu enää, joten molemmat osat alkuperäisinä ruotsista mukaan vaan.
Onko kokemusta?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tri-Lo kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Rekisteröinti onnistuu myös ilman tuota ruotsalaista ilmoitusosaa (keltainen paperi). Joutuvat vaan Suomessa tekemään katsastuskonttorilla kyselyn Ruotsin viranomaisille, että onko auto poistettu rekisteristä Ruotsissa. Tähän operaatioon menee päivä tai pari.
Ei muuten onnistu enää, joten molemmat osat alkuperäisinä ruotsista mukaan vaan.
No sitten on käytäntö muuttunut tammikuun 27. päivän jälkeen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

suorsa kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
suorsa kirjoitti:Rekisteröinti onnistuu myös ilman tuota ruotsalaista ilmoitusosaa (keltainen paperi). Joutuvat vaan Suomessa tekemään katsastuskonttorilla kyselyn Ruotsin viranomaisille, että onko auto poistettu rekisteristä Ruotsissa. Tähän operaatioon menee päivä tai pari.
Ei muuten onnistu enää, joten molemmat osat alkuperäisinä ruotsista mukaan vaan.
No sitten on käytäntö muuttunut tammikuun 27. päivän jälkeen.
Näin helmikuussa.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

tainnut paikallinen tulli tehä asiat vaikeaksi omin neuvoin tahi katsastusasema.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Tasapaino akseli kirjoitti:tainnut paikallinen tulli tehä asiat vaikeaksi omin neuvoin tahi katsastusasema.
Juu en tiedä, kats.asema lähetti rek.pyynnön akelle kahdestikin mutta nej..piti vv:ltä tilata uusi kakkososa myyjän kautta joka sopivasti lomaili thaimaassa... :x :)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

No niin AKE tehnyt tietenkin tuon sen takia et kun ruotsissa vaatiivat omistajalta sen osan et saa kilvet pois niin luonnollisin vaihtoehto on alkaa vaatia sitä täälläkin sitten,että menis mahdollisimman hankalaksi.. :evil:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tri-Lo kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:tainnut paikallinen tulli tehä asiat vaikeaksi omin neuvoin tahi katsastusasema.
Juu en tiedä, kats.asema lähetti rek.pyynnön akelle kahdestikin mutta nej..piti vv:ltä tilata uusi kakkososa myyjän kautta joka sopivasti lomaili thaimaassa... :x :)
Samma håmma täälä... :? tilata jouduin kakkososineen uuden VV:ltä ja kulki ex-omistajan kautta.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Torstaina se sitten rantautui katajanokalle. Asiat tullin kanssa hoituivat yllättävän heposti. Veropäätöstä joutunee odottelemaan vahintään 6 viikkoa Helsingin tullin mukaan. Itse autossahan on jonkin verran pientä laittamista. Suurinpana rikkinäinen magneettiventtiili (ei ahda kuin 0.6bar bsr:n mittari). Jarrut kaipaisiva pikaista uusimista myöskin. Ensi viikolla pitäisi vaihtaa öljyt, suodatin ja tulpat. Niin ja tietysti viedä katsastukseen.
Suurin totuttelun kohde on nuo vaihteiden välitykset kun olen tottunut og 900
ässän lyhyisiin välityksiin. Kaiken kaikiaan hyvin positiiviset fiilikset Aerosta. 8)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Edelleen tuosta rekisteriotteen kakkososasta, siitä keltaisesta kupongista. Ainakin vielä viime viikon torstaina onnistui rekisterikysely eikä lappua tarvittu. Saa nähdä miten käy ensi viikolla...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Miten oltsalle kävi tarviko olla keltainen lappu konttorilla?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

AKE:n virallisen ohjeen mukaan autoa rekisteröidessä pitää olla ruotsin rekisteriotteen orginaali kakkososa mukana.
Mikäli otetta ei ole orginaalina niin kopio kelpaa ainoastaan jos se on varustettu Vägvärketin leimalla.
Itse aloittelin pojan 9-5:sen rek.touhut viime viikolla ja kyselin "tämän hetken" ohjeet.
Jos alkuperäistä ei ole niin katsastusviranomainen ei kuulemma saa rekisteröidä autoa vaan silloin tehdään RETU kysely jolloin vägvärket vastaa virallisesti että auto on poistettu rekisteristä ruotsissa ja auto voidaan rekisteröidä suomeen.
Itse otatin orginaalista kopion(leimoineeen) katsastuskonttorilla ja lähetin 2 osan kilpien mukana myyjälle.
Konttorin mukaan he joutuvat joka tapauksessa tekemään kyselyn sillä AKE ei hyväksy kopiota vaikka niissä olisi suomesta leima.

Katsotaan kun verolappu joskus saapuu miten käy.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Oltsa
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 14:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Oltsa »

Miten oltsalle kävi tarviko olla keltainen lappu konttorilla?
Kyllähän ne sen halusi nähdä. Eipä hätää kun molemmat alkuperäiset sain myyjältä.
NG 9-5 -11 2,8t V6 XWD & OG 9-5 Aero -07
Vastaa Viestiin