Sivu 2/3

Lähetetty: Su Syys 10, 2006 18:41
Kirjoittaja BigJ
Tasapaino akseli kirjoitti:Ilmiselvää kusetusta tai sitten asemalla ei ole tarpeeksi kokemusta mitä todistuksia autosta tarvitaan.. BigJ vois ottaa asiaan kantaa kun on alan miehiä.
BigJ ottaa kantaa vähän myöhässä ( 3kk. ilman nettiä. Kiitos Elisa )
Jos autolla on koko ajoneuvon EY-tyyppihyväksyntä, ei jarrusta tarvita mitään erillistä dokumenttiä. Jos hyväksyntä on se löytyy tyyppikilvestä ja on esim. muotoa e1*98/14*0053*03.

Lähetetty: Su Syys 10, 2006 23:36
Kirjoittaja peinu
Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.

Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 08:44
Kirjoittaja BigJ
peinu kirjoitti:Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.

No joo mutta tyyppi(valmistajan)kilpi on pakollinen -93 alkaen

Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 09:49
Kirjoittaja peinu
BigJ kirjoitti:
peinu kirjoitti:Eikä tarvitse edes tyyppikilpeä jos on tolokun inssi. Sarjanumero riittää. Sen perusteella kun menee virkamies nettiään selaamaan niin löytyy tasan tarkkaan mikä saapin versio on kyseessä. Näin meillä päin.

No joo mutta tyyppi(valmistajan)kilpi on pakollinen -93 alkaen
On pakollinen tai ei, mutta vaatimuksenmukaisuus selviää saapista ilmankin.

Lähetetty: Ma Syys 11, 2006 18:25
Kirjoittaja valtteri
Melkein samaa mielivaltaa katsastuksessa on vallalla kuin tullillakin tuontiautojen kohtelussa.... :evil: .... ainakin joissakin kats.kontoreissa.

Jotenkin odottaisi kontoreilta palvelualttiutta eikä vain rahastusta ja Ake:n pykälien orjallista noudattamista vaikka esim.tarkan tyypin saa helposti esille useissa eurooppalaisissa autoissa.

Todellinen kilpailu puuttuu alalta, yli 50 e vuosikatsastuksesta on liikaa.

Niin

Lähetetty: La Loka 28, 2006 04:58
Kirjoittaja normi9000i
Kävin herttoniemen katsastuskonttorilla rekisteröintikatsastuksessa, vaati jarruista samaisen paperin...pystyivät tilaamaan sen faxilla saksasta...noh asiasta mitään tietämättömänä sitten ostin sen katsastuskonttorilta hintaan 100 euroa, joka sekin oli kuulemma heidän puolestaan ihan hyväntekeväisyyttä kun ei sadastan eurosta jää heille juuri mitään katetta.

Törkeää rahastustahan tuo on ja jäi asiointi siinä konttorissa viimeiseksi... :twisted:

Re: Niin

Lähetetty: La Loka 28, 2006 09:20
Kirjoittaja Tyny
normi9000i kirjoitti:Kävin herttoniemen katsastuskonttorilla rekisteröintikatsastuksessa, vaati jarruista samaisen paperin...pystyivät tilaamaan sen faxilla saksasta...noh asiasta mitään tietämättömänä sitten ostin sen katsastuskonttorilta hintaan 100 euroa, joka sekin oli kuulemma heidän puolestaan ihan hyväntekeväisyyttä kun ei sadastan eurosta jää heille juuri mitään katetta.

Törkeää rahastustahan tuo on ja jäi asiointi siinä konttorissa viimeiseksi... :twisted:
Olisit käyny hakemassa laakkoselta tuon 1,2 euron tarran ja lyönyt konehuoneeseen kuten mitä aikanaan tein.
Paljon halvempi ja toimiva vaihtoehto. :)

Re: Niin

Lähetetty: Ma Marras 13, 2006 15:34
Kirjoittaja et
normi9000i kirjoitti:Kävin herttoniemen katsastuskonttorilla...
Siihen paikkaan EI kannata mennä!!!!

Lähetetty: Su Marras 19, 2006 20:05
Kirjoittaja Saapasmies
Olen myös kuullut että Herttoniemen katsastuskonttuuri on aika syvältä. Ameriikanautoja harrastavat poijjaat ainakin kiertää kyseistä paikkaa kaukaa ja syystä...

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: To Loka 04, 2007 12:05
Kirjoittaja jP__
Palataanpa aiheeseen uudestaan.. Juuri viikonloppuna hain tuollaisen vm-96 ng900 2,0T ruottista ja eilen konttorilla käyneenä vaativat hommaamaan TUV lapun muistaakseni päästöjen/melun ja jarrujen takia ? Pellin alta löytyy tuo kyseinen tarra mistä edellisellä sivullakin on kuva. Mitä kaikkea tuo tarra pitää sisällään ? Kertokee tyhmälle.. Jos tuosta selviäsi vielä jotenkin muuten kuin ostamalla sitä saatanan kallista paperi lappua joka jää konttorille muistoksi käynnistäni ? :mrgreen:

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: Pe Loka 05, 2007 18:52
Kirjoittaja valtteri
jP__ kirjoitti:Palataanpa aiheeseen uudestaan.. Juuri viikonloppuna hain tuollaisen vm-96 ng900 2,0T ruottista ja eilen konttorilla käyneenä vaativat hommaamaan TUV lapun muistaakseni päästöjen/melun ja jarrujen takia ? Pellin alta löytyy tuo kyseinen tarra mistä edellisellä sivullakin on kuva. Mitä kaikkea tuo tarra pitää sisällään ? Kertokee tyhmälle.. Jos tuosta selviäsi vielä jotenkin muuten kuin ostamalla sitä saatanan kallista paperi lappua joka jää konttorille muistoksi käynnistäni ? :mrgreen:
3 vai 5-ovinen ???

jos 5-ov niin tarjoappa tätä

T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: E4*95/54*0012*02
T14C VARIANT: 5N VERSION: M01

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: Su Loka 07, 2007 20:21
Kirjoittaja jP__
On 3-ovinen.. Liekkö tuohon mitään keinoja ??
Remppaa tuntuu pukkaavan sverige pojkkarnan vehkeeseen prkl.. Kansi menee pöydälle ja muutakin kivaa.. Kassellaan nyt samalla kiikuttaisiko turbon "huollatettavaksi" eli viritettäväksi... Pitäisi tulla sen jälkeen mielekkäämpi ajeltava :D

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: Ma Loka 08, 2007 14:29
Kirjoittaja valtteri
Jos 3-ov, niin tarjoa niille;

T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: E4*95/54*0012*02
T14C VARIANT: 3N VERSION: M01

En mene takuuseen tosta hyv.numerosta mutta kun kats.inssi syöttää ton koneelle niin voitte tarkistaa pitääkö tiedot paikkaansa auton tyyppikilven kanssa.

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: Ma Loka 08, 2007 20:41
Kirjoittaja jP__
Tyyppikilvellä tarkoitat varmaan pellin alla etureunassa olevaa lätkää ?
Tässä lätkässähän pitäisi E merkinnän kohdalla olla jokin numeroa sarja mutta omassa autossani ei kyseisellä paikalla ole mitään ?? Hmm tämä on vähän ihmeellistä touhua.. Katsellaan jos muukaan ei auta niin kai se kallis lappu on vaan ostettava..

Re: Saab 900 vm 1996 Jarrujen vaatimuksenmukaisuustodistus

Lähetetty: Ti Loka 09, 2007 07:45
Kirjoittaja valtteri
jP__ kirjoitti:Tyyppikilvellä tarkoitat varmaan pellin alla etureunassa olevaa lätkää ?
Tässä lätkässähän pitäisi E merkinnän kohdalla olla jokin numeroa sarja mutta omassa autossani ei kyseisellä paikalla ole mitään ?? Hmm tämä on vähän ihmeellistä touhua.. Katsellaan jos muukaan ei auta niin kai se kallis lappu on vaan ostettava..
Joo sitä mä tarkoitan ja siinä E:n kohdalla pitäisi olla E4*95/54*0012*02