Juu, saksantuontiautoa ruotsistahan on melko turhaa lähteä hakemaan. No riippuen tietysti hinnasta mutta yleisesti..joukolainen kirjoitti:Itse aikanaan kun etsiskelin aeroa Saksasta huomasin useita yksilöitä ensin Saksassa myynnisä ja hetken päästä Ruotsissa myynnissä. Hinta oli vain noussut, kun auto oli maata vaihtanut. joten kannattaa olla tarkkana. Itsellä tuo siskon muuttaminen Saksaan vaikutti hakumaahan, meni lomareissuna ja myös aerojen hinnat ovat halvempia Saksassa, tavallisissa malleissa hinnat lähempänä.
Kannattaako tuonti saksasta?
Huh huh, aikamoinen toi moottoritarina
Kiitos kaikille erinomaisista vastauksista ja linkeistä!!
Tuolla länsinaapurin keskustelupalstalla http://www.automotorsport.se/phpbb2/vie ... da3d568fb6
Saab korjaamolla töissä oleva kaveri harmittelee B204L moottorin lopettamista.
(tonnarissa 94-98 ) Kaikkien aikojen paras Saabmoottori. Tästä moni voi varmaan olla samaa mieltä!?
Onko 9-5 mallissa - 98 vanhemmassa käytetty tätä samaa moottoria kunnes B234 tuli tilalle?
B205 jne., on haluttu tehdä kevyt ja "vähhäkitkainen" mottori. Lopputuloksena heikot männät, halkeilevat männänrenkaat ja kaasut öljyjen sekaan.
Eli noita allaolevia olisi parempi välttää, varsinkin jos öljyjä ei ole vaihdettu riittävän usein, eikä siitä ole varmuutta.
Eli ei näitä
Saab 9-5 med B205 och B235, modellår 1998-2003.
Saab 9-3 Kupé/Kombikupé med B205 och B235, modellår 2000-2002.
Saab 9-3 Cabriolet modellår 2000-2003, 9-3 Viggen modellår 1999.
Kiitos kaikille erinomaisista vastauksista ja linkeistä!!
Tuolla länsinaapurin keskustelupalstalla http://www.automotorsport.se/phpbb2/vie ... da3d568fb6
Saab korjaamolla töissä oleva kaveri harmittelee B204L moottorin lopettamista.
(tonnarissa 94-98 ) Kaikkien aikojen paras Saabmoottori. Tästä moni voi varmaan olla samaa mieltä!?
Onko 9-5 mallissa - 98 vanhemmassa käytetty tätä samaa moottoria kunnes B234 tuli tilalle?
B205 jne., on haluttu tehdä kevyt ja "vähhäkitkainen" mottori. Lopputuloksena heikot männät, halkeilevat männänrenkaat ja kaasut öljyjen sekaan.
Eli noita allaolevia olisi parempi välttää, varsinkin jos öljyjä ei ole vaihdettu riittävän usein, eikä siitä ole varmuutta.
Eli ei näitä
Saab 9-5 med B205 och B235, modellår 1998-2003.
Saab 9-3 Kupé/Kombikupé med B205 och B235, modellår 2000-2002.
Saab 9-3 Cabriolet modellår 2000-2003, 9-3 Viggen modellår 1999.
Harmillisesti 9-5:ssä ei ole ollut tuota b2x4-moottoria vaan alusta asti 2x5.
Tuo uudemman konetyypin ongelman esiintyminen on henkimaailman asioita, eräskin palstalainen lienee ajanut jo miljoona kilometriä tuollaisilla moottoreilla, ja ymmärtääkseni ilman ongelmia, toisilla taas on hajalla jo 70tkm:n kohdalla.
Meillä oli -98 jossa koneena b205, ajetttu 225tkm, kone alkoi vinkumaan ja olihan se täynnä öljylietettä ja piti kunnostaa.
Huoltokirja ei ollut täydellinen vaan osa öljyhuolloista oli teetetty tienvarsihuoltamoilla, eli moottoritakuu ei ollut voimassa.
Kiva kone se on kunnossa ollessaan, kuluttaa vähän, käy tasaisemmin kuin aiempi versio, on kierrosherkempi jne.
Itse ostaisin edelleen vähintään 2000-mallisen (mielellään sitäkin uudemman) ja täydellisen huoltokirjan omaavan, huollothan piti olla tehty ajallaan, saikohan heittoa olla maks 3000km tjmsp).
Jos moottoritakuu on voimassa niin tuollainen on aika hyvä ostos, kunhan varautuu muuutamaan perusjuttuun kuten uuden ahtimen, takaiskareiden, ja muutamien puslien vaihtoon. Niin ja muistaa tarkistaa että laatikko toimii kunnolla ja takkuilematta.
Itse valitsisin 9-5:n automaattilaatikolla, 9-5:n vaihteensiirto ei ole ihan niin hyvä kuin mitä voisi toivoa, ja alkupään vehkeissä alkaa jo kytkimetkin olemaan ehtoopuolella.
Edit: vaihteensiirtoon tuli jotain muutoksia jossain vaiheessa, olikohan vuonna 2000?
Tuo uudemman konetyypin ongelman esiintyminen on henkimaailman asioita, eräskin palstalainen lienee ajanut jo miljoona kilometriä tuollaisilla moottoreilla, ja ymmärtääkseni ilman ongelmia, toisilla taas on hajalla jo 70tkm:n kohdalla.
Meillä oli -98 jossa koneena b205, ajetttu 225tkm, kone alkoi vinkumaan ja olihan se täynnä öljylietettä ja piti kunnostaa.
Huoltokirja ei ollut täydellinen vaan osa öljyhuolloista oli teetetty tienvarsihuoltamoilla, eli moottoritakuu ei ollut voimassa.
Kiva kone se on kunnossa ollessaan, kuluttaa vähän, käy tasaisemmin kuin aiempi versio, on kierrosherkempi jne.
Itse ostaisin edelleen vähintään 2000-mallisen (mielellään sitäkin uudemman) ja täydellisen huoltokirjan omaavan, huollothan piti olla tehty ajallaan, saikohan heittoa olla maks 3000km tjmsp).
Jos moottoritakuu on voimassa niin tuollainen on aika hyvä ostos, kunhan varautuu muuutamaan perusjuttuun kuten uuden ahtimen, takaiskareiden, ja muutamien puslien vaihtoon. Niin ja muistaa tarkistaa että laatikko toimii kunnolla ja takkuilematta.
Itse valitsisin 9-5:n automaattilaatikolla, 9-5:n vaihteensiirto ei ole ihan niin hyvä kuin mitä voisi toivoa, ja alkupään vehkeissä alkaa jo kytkimetkin olemaan ehtoopuolella.
Edit: vaihteensiirtoon tuli jotain muutoksia jossain vaiheessa, olikohan vuonna 2000?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siinähän sen sanoitkin, paljon maantieajossa eli joka kerta lämpimiksi ajetuissa koneissahan tuo riittämätön huohotus ei pääse tukkiintumaan. Kun taas lyhyissä kaupukiajoissa kylmällä ja puolilämpimällä koneella tuo taas pääsee tapahtumaan, ja vieläkin herkemmin automaattivaihteisissa koska eivät paljoa kierrä.ng900aero kirjoitti: Tuo uudemman konetyypin ongelman esiintyminen on henkimaailman asioita, eräskin palstalainen lienee ajanut jo miljoona kilometriä tuollaisilla moottoreilla, ja ymmärtääkseni ilman ongelmia, toisilla taas on hajalla jo 70tkm:n kohdalla.
Tuo lienee varauksin totta, ne vanhanmalliset hörhötinputket on kuitenkin niin huonolaatuisia että menevät littanaksi jos niin haluavat, jolloin huohotus huononee jne.Tri-Lo kirjoitti:
Siinähän sen sanoitkin, paljon maantieajossa eli joka kerta lämpimiksi ajetuissa koneissahan tuo riittämätön huohotus ei pääse tukkiintumaan. Kun taas lyhyissä kaupukiajoissa kylmällä ja puolilämpimällä koneella tuo taas pääsee tapahtumaan, ja vieläkin herkemmin automaattivaihteisissa koska eivät paljoa kierrä.
Mielestäni se imusarjan välistä luikerteleva "käärmes" ainakin kannattaisi korvata jollain kunnnollisella putkella.
Omassa ajossani ainakin automaattivaihteisen tonnarin kone kierti vähintään saman mitä manuaalinkin (koska tontun tomaatti oli senverta hidasälyinen että kick-down oli jatkuvassa käytössä, muuten olisi mennyt ikä ja terveys odotellessa kiihtymistä, meni vähän OT)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei se Ruotsikaan ole hullumpi paikka hakea autoa
http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=ABFFEFF9CC61B4
Mitenhän tuon pelin männät jakselee?
verotusarvo lienee 25-30t, joten 8-9t tulee veroa.
http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=ABFFEFF9CC61B4
Mitenhän tuon pelin männät jakselee?
verotusarvo lienee 25-30t, joten 8-9t tulee veroa.
Ei toimi tuo yhtälö meikäläisen hajonneen kolkin kohdalla. Voisiko jo tehdä sen johtopäätöksen, että noiden koneiden kestävyys on yhtä varmaa tietoa kuin DI-kasetin kestoaika.Tri-Lo kirjoitti: paljon maantieajossa eli joka kerta lämpimiksi ajetuissa koneissahan tuo riittämätön huohotus ei pääse tukkiintumaan. Kun taas lyhyissä kaupukiajoissa kylmällä ja puolilämpimällä koneella tuo taas pääsee tapahtumaan
Onhan se varmasti helpointa todeta niin, kyllä. Vaikka nyt kaikkeen yleensä löytyykin selitys. Kuitenkin aihe on monimutkainen, senhän tietää jo suunnittelijat.. Muutkin kuin Saabin.tevisu kirjoitti:Ei toimi tuo yhtälö meikäläisen hajonneen kolkin kohdalla. Voisiko jo tehdä sen johtopäätöksen, että noiden koneiden kestävyys on yhtä varmaa tietoa kuin DI-kasetin kestoaika.
Tuntuu, että tuon ongelmamoottorin suunnitelussa on ollut liikaa kukkahattutätejä ja viherpiipertäjiä....
Ja jotta ei mene OT:ksi...
Itse olen haaveillut joitain -03 vuosikerran kulkupeliä, noiden katselemieni hinnat Saksassa 13-15 t euroa ja Suomessa n. 30t euroa.
Tuon ikäisen tuonnilla säästäisi suunnilleen se pari tonnia kun verot suunnilleen 35% tuosta 30t eurosta ja hakukulut päälle. Valikoiman runsaus on ainoa todellinen syy ainakin minulle jos joskus tuota päädyn jotain noutamaan. Onhan osto suurempi riski ja mahdollinen jälkipyykki hankalampaa pestä kun matka on pitkä.
Ja jotta ei mene OT:ksi...
Itse olen haaveillut joitain -03 vuosikerran kulkupeliä, noiden katselemieni hinnat Saksassa 13-15 t euroa ja Suomessa n. 30t euroa.
Tuon ikäisen tuonnilla säästäisi suunnilleen se pari tonnia kun verot suunnilleen 35% tuosta 30t eurosta ja hakukulut päälle. Valikoiman runsaus on ainoa todellinen syy ainakin minulle jos joskus tuota päädyn jotain noutamaan. Onhan osto suurempi riski ja mahdollinen jälkipyykki hankalampaa pestä kun matka on pitkä.
Hej Mikaels!
Osta niikuin ng900 sanoi, täydellisellä huoltokirjalla varustettu peli, se että kannattaako se saab hakea ruotsista vai saksasta on taas toinen juttu.
Autoasioihin kun vaikuttaa myös tunne.Kannattaa miettiä mitä sinne takakonttiin saisi samalla muuta lastattua, esim elektroniikkaa tai erikoisempia virvoitusjuomia, niilläkin pääsee jo vähän suomihintoja vastaan. jos et pelkää ruostetta voit ostaa myös suomesta
Osta niikuin ng900 sanoi, täydellisellä huoltokirjalla varustettu peli, se että kannattaako se saab hakea ruotsista vai saksasta on taas toinen juttu.
Autoasioihin kun vaikuttaa myös tunne.Kannattaa miettiä mitä sinne takakonttiin saisi samalla muuta lastattua, esim elektroniikkaa tai erikoisempia virvoitusjuomia, niilläkin pääsee jo vähän suomihintoja vastaan. jos et pelkää ruostetta voit ostaa myös suomesta
Taisitte muksut puksut vähän yllättyä pyllättyä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Samaa suosittelisin, osta täydellisellä huoltokirjalla varustettu auto ja mitä vähemmän ajettu, sitä parempi, koska voi itse puolittaa öljynvaihtovälin, kun käyttää merkkihuollossa leimalla, jolloin moottoritakuu säilyy, eikä tarvi tapella sen merkkihuollon kanssa, mikäli tulee takuuasioissa kysyttävää. Luonnollisesti ulkomailta ei kannata hakea kovin vanhaa autoa, niitä riittää Suomessakin, maks 5-6 v vanha sanoisin. Harrasteautot on sitten erikseen, tarkoitan nimenomaan käyttöautoa. Saksasta vai Ruotsista, riippuu monesta asiasta, kielitaito tärkeä, koska eng. kielellä asioivia ainakin Saksassa huijataan helpommin, eikä auton historian kysely ole niin helppoa. Saksassa asioidaan saksan kielellä mm virastoissa ja kaupoissa ja sitä arvostetaan ja vaaditaan. Englanti ei ole keskieuroopassa "muodissa", sillä pärjää joissakin paikoissa, ei joka paikassa. Varsinkin pienissä paikoissa ja vanhempi väestö ei osaa eng. ja luottokortit ei käy kuin joissakin paikoissa, vaan käteinen on ainut pätevä maksuväline Saksassa.
Saksa on luokkayhteiskunta eli kun kaupanteossa ojentaa käyntikortin, josta ilmenee, että olet isossa firmassa esim johtavassa asemassa, niin palvelu paranee 10 kertaisesti ja kaikki vilppiyrityksen aikomukset loppuvat siihen. Myös pukeutuminen on tärkeää, mitä siistimmät vaatteet, sitä vakavammin sinut noteerataan kaupanteossa. Pohjoismaisesta näkökulmasta ei huomaa tällaisia asioita.
Saksa on luokkayhteiskunta eli kun kaupanteossa ojentaa käyntikortin, josta ilmenee, että olet isossa firmassa esim johtavassa asemassa, niin palvelu paranee 10 kertaisesti ja kaikki vilppiyrityksen aikomukset loppuvat siihen. Myös pukeutuminen on tärkeää, mitä siistimmät vaatteet, sitä vakavammin sinut noteerataan kaupanteossa. Pohjoismaisesta näkökulmasta ei huomaa tällaisia asioita.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Voisiko joku vielä tarkentaa mitä "täydellinen" huoltokirja tarkoittaa ja pitää sisällään?joukolainen kirjoitti:osta täydellisellä huoltokirjalla varustettu auto
Myyjä faxasi A4:en jossa seuraavat huollot päivämäärän,kilometrien ja leiman kanssa varustettuna
Leveransservice 0km, 970527
Service nr1 10867km, 971126
Service nr2 30889km, 990412
Service nr3 50943km, 000831
Service nr4 70005km, 021023
Service nr5 87744km, 041126
Nykyinen mittarilukema 104000
Huollot on tehty ajallaan, seuraava huolto on 110 tkm ja on ns.suuri huolto(kallis).mikaels kirjoitti:Voisiko joku vielä tarkentaa mitä "täydellinen" huoltokirja tarkoittaa ja pitää sisällään?joukolainen kirjoitti:osta täydellisellä huoltokirjalla varustettu auto
Myyjä faxasi A4:en jossa seuraavat huollot päivämäärän,kilometrien ja leiman kanssa varustettuna
Leveransservice 0km, 970527
Service nr1 10867km, 971126
Service nr2 30889km, 990412
Service nr3 50943km, 000831
Service nr4 70005km, 021023
Service nr5 87744km, 041126
Nykyinen mittarilukema 104000
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuossa mennyt 50tkm ja 70tkm huoltojen välillä reilu 2vuotta, eikös huolto-ohjelmassa ole joku aikarajakin kilometrirajan lisäksi?valtteri kirjoitti:Huollot on tehty ajallaan, seuraava huolto on 110 tkm ja on ns.suuri huolto(kallis).mikaels kirjoitti:Voisiko joku vielä tarkentaa mitä "täydellinen" huoltokirja tarkoittaa ja pitää sisällään?joukolainen kirjoitti:osta täydellisellä huoltokirjalla varustettu auto
..........
Leveransservice 0km, 970527
Service nr1 10867km, 971126
Service nr2 30889km, 990412
Service nr3 50943km, 000831
Service nr4 70005km, 021023
Service nr5 87744km, 041126
Nykyinen mittarilukema 104000
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84