Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Malliesimerkki miten pitää menetellä, niin homma hoituu hyvin
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Taitaa olla malliesimerkki myyjästä joka luottaa ostajaan.viggen kirjoitti:Malliesimerkki miten pitää menetellä, niin homma hoituu hyvin
Paljon on toisenlaista kokemusta itsellä ja juttuja on kuullu tutuilta.
Yleensä on riittänyt kun on ruotsiksi heidän kanssa jutellut ja asiat käyty läpi mutta keväällä tuli vastaan autoliike joka ei myynyt autoa jos ostajalla ei ollut ruotsalaista sos. tunnusta. Liikkeele ei käynyt edes se että Suomesta olisi otettu mukaan kilvet joilla auto olisi ajettu pois Ruotsista.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Silloin autoliikkeen pitäis lopettaa autojenmyynti. Mutta olen kuulut tällaisen selityksen yhdeltä automyyjältä, että he ei halua mielellään myydä toiseen maahan, koska silloin pilaavat toisen maan saman automerkin myyjänmarkkinat
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Juuri 6 tuntia sitten Saabin Ruotsista jälleen ostaneena laivassa tätä kirjoitan - siis täällähän on nykyään langaton verkkokin! Tällä kertaa myyjä - nuorehko insinööritaustainen mies - oli selvittänyt pankistaan, että kun verkkopankilla maksaa, rahan siirtoa ei todellakaan voi kääntää enää takaisin (Suomessahan tämä on tiedetty jo 80-luvulta lähtien) ja siksi hyväksyi, että teemme sen minun verkkopankistani siten, että käännetään kieli ruotsiksi ja hän ottaa ruutukaappauksella kuitista kuvan. Tämä oli varsin hyvä ratkaisu ja minäkin säästin useamman satasen pelkästään kurssierosta saati sitten, että olisin tilaillut kruunuja ja hakenut niitä konttorista kesken työpäivää ties minkälaisen matkan takaa. Kun raha oli häipynyt tililtäni (otti parikymmentä minuuttia ja vahvistelin sen vielä tekstiviestivastaukselleni), hän kirjoitti nimensä kauppakirjaan ja del 2:een.
Myös kilvistä hän totesi, että ei voi olla nykyaikana niin, että jotain pellinpaloja pitää toimittaa johonkin saadakseen vakuutukset loppumaan ja sovimme niin, että jos ei muuten mitenkään onnistu, niin lähetän (tietenkin) ne sitten Suomesta hänelle. Lupasin muutenkin hoitaa oman vero- ja rekisteröintibyrokratian niin nopeasti kuin pystyn, joten käsitykseni mukaan auton pitäisi häipyä Ruotsin rekisteristä ilman hänen toimiaankin.
Kolmas pointti: viime viikolla kolkkia katsastaessani valmistelin jo tätä keissiä ja kyselin K1-katsastuksesta rekisteröintikatsastuksen hintaa heillä. Yllätyin, kun kuulin, että heillä oli ihan uutena etuna 20 % alennus AL:n jäsenille (kaikkihan on...) ja hinnaksi jäisi vain jotain 135 egeä. Tietääkö kukaan halvempaa?
Aamulla sitten maahantuloilmoitusta värkkäämään...
Myös kilvistä hän totesi, että ei voi olla nykyaikana niin, että jotain pellinpaloja pitää toimittaa johonkin saadakseen vakuutukset loppumaan ja sovimme niin, että jos ei muuten mitenkään onnistu, niin lähetän (tietenkin) ne sitten Suomesta hänelle. Lupasin muutenkin hoitaa oman vero- ja rekisteröintibyrokratian niin nopeasti kuin pystyn, joten käsitykseni mukaan auton pitäisi häipyä Ruotsin rekisteristä ilman hänen toimiaankin.
Kolmas pointti: viime viikolla kolkkia katsastaessani valmistelin jo tätä keissiä ja kyselin K1-katsastuksesta rekisteröintikatsastuksen hintaa heillä. Yllätyin, kun kuulin, että heillä oli ihan uutena etuna 20 % alennus AL:n jäsenille (kaikkihan on...) ja hinnaksi jäisi vain jotain 135 egeä. Tietääkö kukaan halvempaa?
Aamulla sitten maahantuloilmoitusta värkkäämään...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Ei paha hinta Hannu! Minkäs saabin hait? Ja onnea uudesta hankinnasta. Omaan ei ole vielä veropäätöstä tullut mutta vasta viime ke sen postitinkin tulliin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
http://www.koivuhaanautokatsastus.fi/hinnatHEV kirjoitti:K1-katsastuksesta rekisteröintikatsastuksen hintaa heillä. Yllätyin, kun kuulin, että heillä oli ihan uutena etuna 20 % alennus AL:n jäsenille (kaikkihan on...) ja hinnaksi jäisi vain jotain 135 egeä. Tietääkö kukaan halvempaa?
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Koivuhaassa näyttää tosiaan halvalta - täytyy harkita josko lähtis oikein Vantaalle asti ...
Tähän aikaan vuodesta varmaan vähän sesongin tiliin taitaa mennä: OG Aero Cabin löysin 100k ajettuna ja steel grayna (ei nyt ollut mikään vaatimus, mutta tuo Aero kolkki on myös) niin voi tutuille sanoa, että "eikö oo siististi rälläköity" Varsinainen syy oli se, että saada tyttärelle opetusauto ja talouden kaikki saabit oli ennen tätä automaatteja
Tähän aikaan vuodesta varmaan vähän sesongin tiliin taitaa mennä: OG Aero Cabin löysin 100k ajettuna ja steel grayna (ei nyt ollut mikään vaatimus, mutta tuo Aero kolkki on myös) niin voi tutuille sanoa, että "eikö oo siististi rälläköity" Varsinainen syy oli se, että saada tyttärelle opetusauto ja talouden kaikki saabit oli ennen tätä automaatteja
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
^OG900...vai OG9-3? OG900-avo opetusautona olisi nimittäin jotain todella, todella hienoa (mitenkään GM-seuraajan erikoisuutta väheksymättä).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Laita opetusvarustus kiinni rekisteröintikatsastukseen, niin voit säästyä muutoskatsastukselta kustannuksineen.HEV kirjoitti:Varsinainen syy oli se, että saada tyttärelle opetusauto ja talouden kaikki saabit oli ennen tätä automaatteja
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Sorry - OG 9-3 Aero Cab eli GM:llä joudutaan näissä oloissa etenemään . Manuaali OG satku peltikatolla oli plan B (olisin kyllä kohentanut sitä hyllystä löytyvillä orggis BBS RS Classiceilla, jotka nyt sitten jäävät vielä odottamaan kantajaansa).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Ruotsista auton tuominen oli kyllä naurettavan helppoa ja liikkeen kanssa kommunikaatio pelaa hyvin vieläkin, ovat jo luvanneet myös osallistua jakopään remppaankin. Ei oikeastaan jää mitään syytä, miksi enää ostaisi Suomesta autoa.
Onneksi tuli sen verran tota ruotsia päntättyä, että pystyy hyvin autokauppaan liittyvät asiat hoitamaan, vaikka ei nyt ihan flytande svenskaa puhukaan.
Itse asiassa auton haku oli niin helppoa, että tuli himo hakea samantien uusi auto, kun parempi puolisko sai töitä vähän kauempaa, ja työmatkaksi tulee n. 50-80km per päivä elokuusta alkaen, joten taitaa olla uusi reissu Ruotsiin tulossa.
Ja "anoppilassakin" on pientä autokuumetta noiden ruotsintuliaisten suhteen havaittavissa
Onneksi tuli sen verran tota ruotsia päntättyä, että pystyy hyvin autokauppaan liittyvät asiat hoitamaan, vaikka ei nyt ihan flytande svenskaa puhukaan.
Itse asiassa auton haku oli niin helppoa, että tuli himo hakea samantien uusi auto, kun parempi puolisko sai töitä vähän kauempaa, ja työmatkaksi tulee n. 50-80km per päivä elokuusta alkaen, joten taitaa olla uusi reissu Ruotsiin tulossa.
Ja "anoppilassakin" on pientä autokuumetta noiden ruotsintuliaisten suhteen havaittavissa
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Tämän totesin jo v. 2002 ja sen jälkeen on tullut ostettua vain yksi auto Suomesta ja sekin mutta niin edullinen että ei kannattanut läheä reisuun. Ei Saksassakaan mitään vikaa ole kun ostaa suuremmista liikkeistä ja jättää pikkukujien maahanmuuttaja liikeet väliin. Cab tuli viime keväänä Saksasta Volvo / Ford liikkestä ja homma toimi hyvin.Rommitommi kirjoitti:Ruotsista auton tuominen oli kyllä naurettavan helppoa ja liikkeen kanssa kommunikaatio pelaa hyvin vieläkin, ovat jo luvanneet myös osallistua jakopään remppaankin. Ei oikeastaan jää mitään syytä, miksi enää ostaisi Suomesta autoa.
Pakko on myös todetta että kyllä Ruotsinpuolella voi olla hankalaakin jos myyjä ei tiedä tai halua myydä Suomeen.
Kielen osaaminen helpottaa huomattavasti hommaa ja vastaanotto heikäläisten puolelta aivan erilaista kun saavat puhua äidinkieltään.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Onko mitään tahoa, joka toimeksiannosta kävisi katsomassa huoltokirjan ja tekemässä kaupan? Suuri osa autoista tuntuu olevan Tukholmastakin vielä niin kaukana etelässä, että kun en julkisia osaa edes Suomessa käyttää, niin...
Edit: Aloin jo uhmaamaan julkisiakin ja valmistauduin hakemaan auton Malmön ympäristöstä asti. Eivät kuitenkaan tunnu vastaavaan maileihin. Ainoastaan yhdestä liikkeestä (Vellinge bil center) tuli vastaus ja silloinkin olin jo kerennyt lyödä kaupat lukkoon täällä Suomessa.
Edit: Aloin jo uhmaamaan julkisiakin ja valmistauduin hakemaan auton Malmön ympäristöstä asti. Eivät kuitenkaan tunnu vastaavaan maileihin. Ainoastaan yhdestä liikkeestä (Vellinge bil center) tuli vastaus ja silloinkin olin jo kerennyt lyödä kaupat lukkoon täällä Suomessa.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Jos noita ei ole, eikö tosiaan saa Ruotsissa tehtyä, rekisteröityä ja käyttöönotettua Saabia rekisteriin Suomessa? Katsoin yhtä vm 2010 Saabia ja siitä puuttuvat nuo numero ja pvm.myyjänä liike, ei ole co2-todistusta, kysyin.
viggen kirjoitti:Tarkista onko autossa tyyppihyväksyntänumero, jos on rekisterinumero sen voi tarkistaa tältä sivulta:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen ... ordon.aspx
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum
Näin lukee Transportstyrelsen sivulla:
För att fordonet ska kunna avregistreras på grund av export, ska säljaren sända in följande till Transportstyrelsen:
Anmälan om avregistrering på grund av export
en handling som klart visar att fordonet har förts ut ur Sverige
fordonets registreringsskyltar.
Re: Auto Ruotsista - rautalangasta vääntäen
Vähiin käy tarjonta Satunnaisesti katsellut ng93 bensa, autom., & vm.07-> ruottin puolelta, mutta tarjonta on todella vähäistä. Minkähänlaisia myyntimääriä ng93 on ollut vm.07-10 Parhaat yksilöt vissiin menee tiskin alta parempiin suihin.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18