veropäätös tuli, 9000 vm 97 2.3 turbo autom
Mulla meni veroja n.4000 EUR.
Auto vm.96 9000 CSE 2.3T, "kaikilla" mausteilla.
Saksasta, eikä ruostetta, ajettu 112 tkm, huoltokirjat yms. löytyy.
Eipä voi edes verrata kotimaisiin vaihtoautoihin, mikäli niitä edes löytyisi.
Tyytyväisempi on vaikea olla
Auto vm.96 9000 CSE 2.3T, "kaikilla" mausteilla.
Saksasta, eikä ruostetta, ajettu 112 tkm, huoltokirjat yms. löytyy.
Eipä voi edes verrata kotimaisiin vaihtoautoihin, mikäli niitä edes löytyisi.
Tyytyväisempi on vaikea olla
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ja taas yksi verotuspäätös
Tulipa nopsaan verotuspäätös. Mutta eikun valittamaan. Tosin valitusta pykäämään pääsee vasta, kun on maksanut ensin ko. verot eli saa sen jälkeen tiedot verotusperusteista. Tuntuu hieman oudolta.
Vai onko aihetta valittaa?
Niin, mitäs sanotte. Kyseessä siis vm 1994 (toukokussa käyttöönotettu) 2.3T sedan, ajettu 215000 ja veroa mätkähti 2707 euroa. Kuulostaa minusta aika korkealta, mutta tässähän onkin oma SAABbi ojassa. Mutta mitäs sanotte muut? Kannanottoja?
Tjaah, jos kuvauksen laajennus:
Kunto: Ei ruostetta (tai minimaalisesti), ylipäätään siisti auto, maalipinta hyvä, nahan ja mokkanahan saumat irvistelevät, kone päältä puhdas, alta jostain vähän tiputtelee öljyä, mikä ei näytä vaaralliselta. Alusta hyvä. Katsastus Ruotsissa ja Suomessa (heti perään) teknisesti OK kummassakin, päästöt liki nollaa! Mutta kärähti kotosuomessa sitten melupykälistä, jonka asian käsittely tuntuu aina vaan venyvän.
Vikoja ja puutteita: joku ylim. ääni koneessa, tai sitten ei. Pitää selvitellä alkuviikolla (vesipumpun kohdalla, mutta ihan kuin tulisi kuitenkin itse koneesta... voipi olla venttiilinnostimien normaaliääntäkin, siis kylmänä..)
Pikku lommoja pelleissä parissa kohtaa (ihan pieniä)
ei kattoluukkua (no, eipähän ainakaan jumahda tai ruostu...)
ei TCS:ää
vain 4 (kitka)rengasta + vararengas
Keskuslukituksen paristot poissa avaimesta, enkä taida uskaltaa sitä vastedeskään käyttää, ainakaan ennenkuin tiedän, miten varashälytin+ajonesto mihinkin reagoi (nekin vanhentuneet varmaan).
Tjaah, kallista? (tiedän: Elämä on)... mutta tiedä häntä... muilla siis mielipiteitä tai faktaa oliko yllättävän kallis vai oletetun verohaitarin jossain osassa kuitenkin.
Vai onko aihetta valittaa?
Niin, mitäs sanotte. Kyseessä siis vm 1994 (toukokussa käyttöönotettu) 2.3T sedan, ajettu 215000 ja veroa mätkähti 2707 euroa. Kuulostaa minusta aika korkealta, mutta tässähän onkin oma SAABbi ojassa. Mutta mitäs sanotte muut? Kannanottoja?
Tjaah, jos kuvauksen laajennus:
Kunto: Ei ruostetta (tai minimaalisesti), ylipäätään siisti auto, maalipinta hyvä, nahan ja mokkanahan saumat irvistelevät, kone päältä puhdas, alta jostain vähän tiputtelee öljyä, mikä ei näytä vaaralliselta. Alusta hyvä. Katsastus Ruotsissa ja Suomessa (heti perään) teknisesti OK kummassakin, päästöt liki nollaa! Mutta kärähti kotosuomessa sitten melupykälistä, jonka asian käsittely tuntuu aina vaan venyvän.
Vikoja ja puutteita: joku ylim. ääni koneessa, tai sitten ei. Pitää selvitellä alkuviikolla (vesipumpun kohdalla, mutta ihan kuin tulisi kuitenkin itse koneesta... voipi olla venttiilinnostimien normaaliääntäkin, siis kylmänä..)
Pikku lommoja pelleissä parissa kohtaa (ihan pieniä)
ei kattoluukkua (no, eipähän ainakaan jumahda tai ruostu...)
ei TCS:ää
vain 4 (kitka)rengasta + vararengas
Keskuslukituksen paristot poissa avaimesta, enkä taida uskaltaa sitä vastedeskään käyttää, ainakaan ennenkuin tiedän, miten varashälytin+ajonesto mihinkin reagoi (nekin vanhentuneet varmaan).
Tjaah, kallista? (tiedän: Elämä on)... mutta tiedä häntä... muilla siis mielipiteitä tai faktaa oliko yllättävän kallis vai oletetun verohaitarin jossain osassa kuitenkin.
yön yli
yön yli nukuttua näyttää siltä, että päätös voisi olla suht linjassa aikasempien päätösten kanssa. Mutta tarvii nähdä päätöksen perustelut nyt ensin, katsoo sitten... pientä arpomista noissa kuitenkin on.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 18:26
- Paikkakunta: Helsinki
9000CD23T kirjoitti:Etelä saksasta tuo minunkin kärry tuotiin, ja itse pääsin välittömästi
pohjaa tiirailemaan...uskomatonta mutta ei ruostetta missään.
Ainoa pieni ruoste löytyi vararenkaan kotelosta, reiästä johon oli vetokoukku
pultattu kiinni, tämäkin on nyttemmin laitettu.
Ja autohan oli 9000CD 2.3T vm..1991.
Tyhmä kymysys mutta se kuuluu kuitenkin: miten ymmärrätte karkeasti Etelä-Saksan ja Pohjois-Saksan rajan autontuontia silmälläpitäen?
Suunta ylös
Kyllä niitä suolaamattomia autoja löytyy Suomestakin!!
Ei muuta ku Finnairilla Rolloon tai Kemiin.Ei nimittäin Kemin yläpuolella paljon suolailla ja voin kokemuksesta sanoa, että 10v vanhoilla ja vanhemmilla autoilla on valtava ero Lapissa ja Etelässä nuin niinku peltien puolesta.
Toki voi hintaa olla muutama prosentti enemmän, mutta kyllä se vanhemmassa autossa on sen arvoistakin!Vai??
Ei muuta ku Finnairilla Rolloon tai Kemiin.Ei nimittäin Kemin yläpuolella paljon suolailla ja voin kokemuksesta sanoa, että 10v vanhoilla ja vanhemmilla autoilla on valtava ero Lapissa ja Etelässä nuin niinku peltien puolesta.
Toki voi hintaa olla muutama prosentti enemmän, mutta kyllä se vanhemmassa autossa on sen arvoistakin!Vai??
Olet kalleimpani sinä Saabanan kone älä hyydy
#3285
#3285
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Autoverot
Mulle verobingo lätkäisi 4770 euroa syksyllä 2002 ´92 mallisesta 9000 Griffinistä, missä siis ON kaikki mahdolliset senaikaiset herkut, ajettu oli 103.000. Tarkistin km-asian soittamalla huoltokirjassa olleeseen numeroon. Sain viime keväällä jonkin naurettavan 250 takaisin ja olen pari kertaa sen jälkeen lähettänyt leikkeitä lehdestä missä on myyty Suomessa tonnareita esim kolmella tonnilla. Odottelen siis lopullista veropäätöstä. Vähän pienempiä veroja arvuutin on näyttänyt muille pyöräyttäneen uudemmista peleistä. No olen ollut tosi tyytyväinen. Näitä ei jonkin lähteen mukaan tehty sinä vuonna kuin 400 kpl.
Re: Autoverot
Syksystä 2002 kesään 2005 on "vanhojen autojen" hinnat tippuneet ainakin 40 % joten pitää noiden verojenkin tippua.Peter Finn kirjoitti:Mulle verobingo lätkäisi 4770 euroa syksyllä 2002 ´92 mallisesta 9000 Griffinistä, missä siis ON kaikki mahdolliset senaikaiset herkut, ajettu oli 103.000. Tarkistin km-asian soittamalla huoltokirjassa olleeseen numeroon. Sain viime keväällä jonkin naurettavan 250 takaisin ja olen pari kertaa sen jälkeen lähettänyt leikkeitä lehdestä missä on myyty Suomessa tonnareita esim kolmella tonnilla. Odottelen siis lopullista veropäätöstä. Vähän pienempiä veroja arvuutin on näyttänyt muille pyöräyttäneen uudemmista peleistä. No olen ollut tosi tyytyväinen. Näitä ei jonkin lähteen mukaan tehty sinä vuonna kuin 400 kpl.
Viime aikoina olen kuulut ihan "hyviä"kin päätöksiä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Jos olet kerran saanut takaisin veroja niin joudut varmaankin odottamaan saabien lopullista veroprosenttia , eli tippuuko 29 % alaspäin.Peter Finn kirjoitti:Terve Valtteri!
Oletko kuullut lopullisista verotuspäätöksistä.
Mullahan on lokakuussa kestänyt prosessi jo 3 vuotta.
Valitus tietenkin kannattaa pitää "voimassa" sillä eu:ssa pitäisi tietääkseni olla käsittelyssä tämä suomen ELV tulkinta (ALV).
Itse olen saanut 2001 tuomastani MP:stä vähän takaisin mutta muista en ole vielä tehnyt edes valitusta odottaessani lopullisia veroprosentteja.
Muutoksenhakuaika on 3 vuotta autoveron määräämistä tai palauttamista seuraavan kalenterivuoden alusta, kuitenkin aina vähintään 60 päivää päätöksen tiedoksisaannista.
Vuoden 2002 aikana tehdyistä autoverotuspäätöksistä on haettava muutosta viimeistään 31.12.2005.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
No enpä tiedä mikä on vaarallista. Netistä olin löytänyt
Saab 9000 Griffin som var namnet gick bara att få i CD-version och var fullmattad med all utrustnign som Saab vid denna tidpunkt kunde erbjuda sina kunder
Osa noista listaamistasi ei tosiaan silloin ollut vielä tarjolla. Mutta hieno biili se on!
Saab 9000 Griffin som var namnet gick bara att få i CD-version och var fullmattad med all utrustnign som Saab vid denna tidpunkt kunde erbjuda sina kunder
Osa noista listaamistasi ei tosiaan silloin ollut vielä tarjolla. Mutta hieno biili se on!