Sivu 4/5

Lähetetty: Ke Heinä 12, 2006 10:20
Kirjoittaja Tasapaino akseli
Oltsa kirjoitti:
Olikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
Joo itsekin huomasn tuon kun hieman tarkemmin katselin :lol: eikä tarvinnut lähetellä kilpiä mihinkään 8O
ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet :lol:
Joo kun kaikki katsastusasemat toimisivat noin kun sun kohdallasi.. Mun tietämät asemat eivät ainakaan kovin vapaaehtoisesti ala toimittaa todistuksia ruotsin päähän.

Lähetetty: Ke Heinä 12, 2006 13:35
Kirjoittaja valtteri
Tasapaino akseli kirjoitti:
Oltsa kirjoitti:
Olikos sun auton ruotsin kilpien alun kirjaimet TWO-.. Jos oli sama auto joista suksiboxi laitteli kuvia niin on poistettu rekisteristä ruotsissa luki avregisterad ja päiväys.
Joo itsekin huomasn tuon kun hieman tarkemmin katselin :lol: eikä tarvinnut lähetellä kilpiä mihinkään 8O
ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet :lol:
Joo kun kaikki katsastusasemat toimisivat noin kun sun kohdallasi.. Mun tietämät asemat eivät ainakaan kovin vapaaehtoisesti ala toimittaa todistuksia ruotsin päähän.
Kaikkien katsastusasemien tulee toimia juuri noin jos ruotsista tuodussa autossa on uudenmallinen ns. EU-rek todistus sillä sen voi silloin poistaa rekisteristä suomesta käsin.

Ongelmaksi on lähes jokaisen tuomani auton kohdalla muodostunut myyjän pelot siitä että hän ei saa autoa pois rekisteristä ruotsissa ja se että ostaja voi niillä kilvillä huoletta törttöillä ja ottaa vaikka sakkoja ym.... ja myyjä on vastuussa ainakin osaksi kilvistä jotka hänen nimissään on.

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2006 05:12
Kirjoittaja manneri
Fordonsstatus: Avregistrerad (2006-07-03)

Katoin piruuttani vägverketin sivuilta ja noinhan siellä luki. Kilvet vissiin löytyny.

Lähetetty: Pe Heinä 14, 2006 13:35
Kirjoittaja Tri-Lo
No sittenhän tehtävä on suoritettu. :wink:

Lähetetty: Ti Heinä 18, 2006 03:17
Kirjoittaja PsychoPred
Mun auton kohdalla sanottiin näin, että Vägvärket näkee että auto on viety maasta silloin, kun verot on maksettu ja se saa Suomen kilvet.

Katoin tossa, että auto on vieläkin sen liikkeen nimissä, mistä auton ostin.
Ehkä lähetän laput ja kilvet vägvärketille, mutta kun kopiot ei kelpaa niille niin kannattaako lähettää mitään edes??

Voiko sille liikeelle syntyä jtn ongelmia, jos se auto on vieläkin niiden nimissä? Joutuuko liike maksamaan jtn vakuutuksia tms siitä?

Lähetetty: La Heinä 29, 2006 07:55
Kirjoittaja Ahtopaine
Tri-Lo kirjoitti:
Oltsa kirjoitti:ps. haluuko joku ostaa hyvät ruotsalaiset kilvet :lol:
Kärryyn vaan ja ajat, säästä verorahoja. 8)
Joo ja jos meet Stokikseen jos/kun siellä on taas se ruuhka-aluemaksu päällä niin ruuvaat ne Finskikilvet siksi aikaa... :P

Lähetetty: La Heinä 29, 2006 14:48
Kirjoittaja Tri-Lo
PsychoPred kirjoitti:Voiko sille liikeelle syntyä jtn ongelmia, jos se auto on vieläkin niiden nimissä? Joutuuko liike maksamaan jtn vakuutuksia tms siitä?
Kunhan auto on seisonnassa(avställd) ei maksa juuri mitään/vuosi.

Lähetetty: To Kesä 14, 2007 22:39
Kirjoittaja illias
Tjenare pojkar,

Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx

Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)

Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?

Tv,
Sami

Lähetetty: Pe Kesä 15, 2007 15:17
Kirjoittaja JouniH
illias kirjoitti:Tjenare pojkar,

Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx

Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)

Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?

Tv,
Sami
Ethän sie voi auton myyjän vakuutuksilla ajella mihinkään. Tai meikäläinen ei ainakaan aivan oudolle antais autoa jos sattuu jotain niin joutuu maksaan autosta jonka on jo periaattessa myyny.

Myyjän ei tarvitse välittää mitä tehet autolle sen jälkeen ku lyöt sille rahat käteen. Auton omistaja vaihtuu heti kun auton myyjä tiputtaa lapun postilaatikkoon. Tehet kaupat ja paperit autosta jonka jälkeen ajelet tulliin josta saat väliaikaset kilvet joissa on vakuutus. Katsastus asema sitte lähettää ruotsi kilvet vägverketille.

Auton vakuutuksesta en oikein tiedä. Kaveri osti vasta auton ruotsista ja se ajeli ilman vakuutuksia suomen tullin. Se ei ole kovin viisasta jos pitemmän matkan kurvailee. Eikö sinun omalla vakuutusyhtiöllä ole tarjota jotain liikkenne\siirto vakuutusta?

Lähetetty: To Kesä 21, 2007 23:46
Kirjoittaja patse
illias kirjoitti:Tjenare pojkar,

Ruotsi vähän hakusessa. Pitäisi lähteä hakemaan yksityiseltä S A A B ja myyjä kyseli, että miten vienti hoidetaan. Tässä ei oikein ole aikaa tähän tilapäiseen rekisteröinti kuvioon: http://www.vv.se/templates/page3____1007.aspx

Yritin etsiä, vaan en löytänyt linkkiä jonka olisin voinut ruotsalaiselle myyjälle laittaa, että näin homma tapahtuu helpommin. Tällä tarkoitan sitä, että ajan hänen vakuutuksillaan auton Suomeen hoidan auton täällä rekisteriin ja tiedon tästä vägvärketille. (Vaihtoehto 2, joka tässä ketjussa on käsitelty)

Oisko jollakin heittää ruotsinkielinen linkki, jolla sais kätevästi asian esitettyä?

Tv,
Sami
Moro,
Toivottavasti ei olla samaa saabia ostamassa :D
Ei meinaa kaupanteosta tulla mitään, kun myyjä on viennistä niin perkuleen huolissaan, että että :roll: :? :x

Lähetetty: Pe Kesä 22, 2007 00:47
Kirjoittaja Tri-Lo
JouniH kirjoitti:
Ethän sie voi auton myyjän vakuutuksilla ajella mihinkään. Tai meikäläinen ei ainakaan aivan oudolle antais autoa jos sattuu jotain niin joutuu maksaan autosta jonka on jo periaattessa myyny.

Myyjän ei tarvitse välittää mitä tehet autolle sen jälkeen ku lyöt sille rahat käteen. Auton omistaja vaihtuu heti kun auton myyjä tiputtaa lapun postilaatikkoon. Tehet kaupat ja paperit autosta jonka jälkeen ajelet tulliin josta saat väliaikaset kilvet joissa on vakuutus. Katsastus asema sitte lähettää ruotsi kilvet vägverketille.

Auton vakuutuksesta en oikein tiedä. Kaveri osti vasta auton ruotsista ja se ajeli ilman vakuutuksia suomen tullin. Se ei ole kovin viisasta jos pitemmän matkan kurvailee. Eikö sinun omalla vakuutusyhtiöllä ole tarjota jotain liikkenne\siirto vakuutusta?
- Tottakai voi, niin olen joka kerta ajanut.

- Minkä lapun?

Lähetetty: To Heinä 05, 2007 23:42
Kirjoittaja patse
Jatketaan kysymyskierrosta. Olisiko jollakin tietoa kuinka tuo vaitoehto 1 toteutetaan? Suoraan sanoen v****taa, kun meni kauppa sivu suun yksityisenmyyjän vatvoessa kuinka hän voi auton myydä Suomeen :evil: :evil:
Onko Ruotsin puolelta mahdollista saada mistään nopeasti väliaikaista siirtolupaa autoon?
smuurine kirjoitti:Nyt mä oon kyllä ihan pihalla tosta "oikeaoppisesta" menettelystä ruotsin puolella. Ovatko kummatkin ao. vaihtoehdoista hyväksyttäviä, vaihtoehtosia menetelmiä uittaa auto maahan?

1. Poistaa auton rekisteristä ruottissa. Pyytää kopion rekisteristä poistosta virallisen leiman kera suomen paperipyörityksiin ja ottaa tietty kaikki rek.paperit mukaan. (kysymys: ajetaanko auto ilman kilpiä ja vakuutuksia laivaan? joku "uitto"-lupa?)

2. Ajaa myyjän kilvillä ja vakuutuksilla suomeen. Lähettää postissa kilvet ja todistuksen suomeen uitosta entiselle omistajalle (Eiks ykkösen mukaan kuitenkin tarvittais toi rekisteristä poisto todistus suomen päässä? joutuisko tällöin odottamaan että myyjä saa aikaseksi rekisteristä poiston, jonka jälkeen auto ois rekisteröitävissä Suomessa jne...)

Osaiskohan joku selventää? Useammasta jutusta rakentelin nämä vaihtoehdot

Lähetetty: Pe Heinä 06, 2007 07:47
Kirjoittaja Rafu
Oma reissu meni niin että auton tarkastettuani tehtiin kaupat, täytettiin viralliset paperit ja lisäksi erillinen kauppakirja. Ajoin myyjän kilvillä auton lautalle ja suomen päässä satamassa tulliin josta sain ne tarrakilvet ja otin vanhat kilvet pois. Postitin vanhat kilvet Ruotsiin ja katsastin auton Suomessa.

Lähetetty: Pe Heinä 06, 2007 08:26
Kirjoittaja patse
Rafu kirjoitti:Oma reissu meni niin että auton tarkastettuani tehtiin kaupat, täytettiin viralliset paperit ja lisäksi erillinen kauppakirja. Ajoin myyjän kilvillä auton lautalle ja suomen päässä satamassa tulliin josta sain ne tarrakilvet ja otin vanhat kilvet pois. Postitin vanhat kilvet Ruotsiin ja katsastin auton Suomessa.
Näinhän mä ehdotin, mutta myyjä oli perskules ottanut Vägverketiin yhteyttä ja selvitellyt "ominpäin" kuinka auto "oikeaoppisesti" luovutetaan ulkomaille. Sitä setviessä saabbi vaihtoi omistajaa toisaalle.

Lähetetty: La Heinä 07, 2007 18:30
Kirjoittaja petteri75
Omallakin kohdalla hakureissu Ruotsiin näyttää todennäköiseltä.

-Onko Ruotsilla omaa luovutuskirjan tapaista todistusta, jonka voi jättää myyjälle niin, että uskaltaa antaa auton vientiin vanhoilla kilvillä?

-Ed. tuontipeli tuli Saksasta, rekisteröitäessä tarvittiin alkup. rekisteriote (molemmat osat), tullaustodistus sekä rekisteröintikatsastustodistus. Unohtuiko jotain?

-Jos ostan auton Tukholmasta, niin onko siinä jotain ongelmia jos ruotsalaiset rekisterikilvet revitään pois ja a) auto ajetaan laivaan ja b) sitä aletaan tullaamaan ja ensirekisteröimään Suomeen?

-Kuinka herkästi ruotsalaiset myyjät myyvät autojaan Suomeen / vientiin?