Ja Vielä yksi Aero tulossa ruotsista...***TUOTU***

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Tri-Lo kirjoitti:
JouniCSE kirjoitti:
Jake Norton kirjoitti: Veropäätöskin mielestäni varsin kohtuullinen ~1600 €.
-94 ja veroja 1600 :?: Oliko kilometrejä sitten ihan tolkuttomasti?
Muutama viikko sitten maksoin omasta -96 Aerosta veroja ~3500,
pitääpä alkaa varmaan valitusta rustaamaan.
Ja täälläpäin joutui maksamaan alkuvuoden -93:sesta (260tkm) viikko sitten 2335€ :!: :evil:

Valitusta "kehiin",, tullista pitäisi löytyä koko suomen veropäätös toteutumat
Viimeksi muokannut valtteri, Su Tammi 29, 2006 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

valtteri kirjoitti:Valitusta "kehiin",, tullista pitäisi löytyä koko suomen veropäätös totetumat
Juu tosiaan, nyt joutuu kyllä tekemään! Siitähän on ihan viittä vaille vuosi kun maksoin samanvuotisesta 100t vähemmän ajetusta 24xx. Ja tämähän tuli jo n. neljässä viikossa että täällä Vaasassa kai tehty! Siitäkö mahtanee johtua..? :?
Jake Norton
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Heinä 04, 2004 21:03
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jake Norton »

Ehdottomasti kannattaa valittaa, jos on noin suuri ero.

Minulle tuli tuo päätös parissa viikossa, joten ilmeisesti tehty torniossa?
9-5 aero -00
9000 aero -94 ex
9000 turbo -85 ex
#2289
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ja just hiljattain maksoin lievästi kolarivaurioisesta (ovi sisässä) -94 2.3cs 2.3t:stä veroa lähemmäs 2600e
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Ja just hiljattain maksoin lievästi kolarivaurioisesta (ovi sisässä) -94 2.3cs 2.3t:stä veroa lähemmäs 2600e
Vaurio ei tainnut kuitenkaan vaikuttaa juurikaan..? Kai siinä on edelleen se max 3% mitä saa alas riippumatta mitä olisi?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti: Vaurio ei tainnut kuitenkaan vaikuttaa juurikaan..? Kai siinä on edelleen se max 3% mitä saa alas riippumatta mitä olisi?
Tullin mukaan auton arvo oli 70 euroa ehjää pienempi, eli vaikutusta veroon jotain 26 euroa (tjsp).
Olisi pitänyt vielä Tullin peltisepälle oikaistavaksi ja maalattavaksi koko ovi ja sieltä kanssa uudet listat oveen ja lokasuojaan jos noin halvalla saavat tehtyä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Kannattaavalittaa ja eu on lähettänyt taas sanktiota suomelle Alv:n perimisestä tuontiautoista.. Uusimmassa tuulilasissa asiasta enemmän! Senkin poistamista kannattaa vaatia. Itsellä valitusprosessi hyvällä alulla tarvitaan vain muutama asiakirja ja verotusta oikomaan..Ei taida loppua hallintooikeudella työt ihan heti verojupinoissa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tasapaino akseli kirjoitti:Kannattaavalittaa ja eu on lähettänyt taas sanktiota suomelle Alv:n perimisestä tuontiautoista.. Uusimmassa tuulilasissa asiasta enemmän! Senkin poistamista kannattaa vaatia. Itsellä valitusprosessi hyvällä alulla tarvitaan vain muutama asiakirja ja verotusta oikomaan..Ei taida loppua hallintooikeudella työt ihan heti verojupinoissa.
Niin mutta vetkuttelevat tuota elviasiaa taatusti ainakin vuoden loppuun, käsittelemällä asiaa hallinto-oikeudessa, sitten KHO:ssa jne :?
Itsekin pitäisi tehdä valitukset 4 autosta, tosin 1 saattaa olla jo yli kolme vuotta sitten tuotu.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tuota.. täysin teoreettinen ja uteliaisuudennälkääni tyydyttämään postattu kysymys:

Josko olis tuommonen -91 CC ruåtsin aero (eli suomen sporttimikälie), 2.3TA konetsydeemillä, niin minkähän mukaan tuosta veroa maksetaan; "normaali" 2.3T CC:n mukaan, vai tuleeko jonkinsortin "aero" lisä päälle?

Siis noin täysin retorisesti. :roll:

Nimittäin. Ottoautosta ja tullin sivuilta noita vilkuillin, muttakun ei niistä oikein ota selvää. Jos menee "normaalin" 2.3Tn mukaan, niin vois varautua jopa ehkä alle tonnin menoerään? Mutta jos taas katsotaan airoksi, niin sitte voiki mennä enämpi..? Vai voiko? :?
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Lieneekö Tonppa jotain noista kahesta blockettista löytyvää odoardon harmaata katellu :wink:

Syksyllä toin tuommosen cc aeron.
12/90 käyttönotettu ja tullauksen yhteydessä 225t ajettu.
Veropäätös tuli päivässä oulun tullista.
1019e haluisivat ryökäleet :)
1040e oli arvio kun kävin näyttämässä, eli aika hyvin osasivat arvioida.

Kyllä tuo on sama periaatteessa kuin suomessa myyty turbo S malli.
Verotuksen yhteydessä sitä käsitellään 2.3T mallina ei mitään aero lisää koska aken tiedoissa ei ole vm91 9000aero olemassa.
Siinä mielessä kiinnostava malli että hyvin harvassa maassa saannu aero merkinnällä tuota.
Korisarjaki on hyvin harvinainen ja ei pidä sekoittaa talladega mallin sarjaan.
Semmosta kannattaa miettiä että nuo eivät ole galvanisoituja jotenka ruostetta voi löytyä reilusti.
Mutta mielenkiintoinen harrasteauto harvinaisuuden takia, muutenki viistokeula cc on hyvinki harvinainen.
Hinnat ruotsissa aika pohjamudissa nyt jotenka saattaa kannattaa pelastaa nyt kun vielä halvalla saa.
Melkeen halvempi kuin 900 aerot ja huomattavasti harvinaisempi.
Muut saavat ruotia että mikä niistä sitten on parempi.

Toisaalta jos käyttöautoa etsisin niin mielummin cs aero, galvanisointi, lepakot ja moottori ovat suuri bonus.
On käynny mielessä että säästäis tuon cc:n ja hommais cs:n käyttöpommiks.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Jäinpäs kiinni! :lol: :oops:

Kuhan laavailin menemään unelmointitarkoituksessa, ja tosiaan osu tuommonen silmään. Eiihan tässä nurkalla ole, mutta parin tunnin junamatkan päässä kumminkin. Epäilyttää vaan, että kun ei ole ns. hinnan kiroissa.. vastaako hinta sitten myös kuntoa siinä ikävässä merkityksessä.. :?

Kiitos infosta noita veroja koskien. Hieman lohduttaa, että tulli/ake eivät sitä leimaisi 'aeroksi', vaikka se sellainen mitä ilmeisimmin papereitten mukaan kumminkin olisi.

Oletan, että josko tuommoisen suomeen laivois, niin menekkiäkin saattaisi löytyä. :wink: :?: :P
Vastaa Viestiin