Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Hei foorumilaiset.


Volvo On myyty ja suunnitelmissa olisi hakea tuo lapsuuden haave "aero" mallia 9-5 2005. Olen käynyt neuvotteluja autosta joka on käyttöönotettu 2004-11 ja vuosimalli siis 2005. Autolla on ajettu n.75000km ja se on automaatti. Kuvat ja yksityisen myyjän kertoma antaa olettaa, että km. pitänee paikkansa. Muutenkin auto näyttää super siistiltä. mm. penkeissä ei juurikaan näy istumisen jälkiä venymiä jne.Hintakin asettuisi kohtuulliseksi.

Ongelma johon törmäsin yömyöhään selatessani rekisteröinti tietoja oli tuo "omistajien" lukumäärä 9kpl. Auto on ollut edellisellä omistajalla 1,5v. Kuinkahan tuo määrä on mahdollisesti noin korkea? Onko kyseessä kiertopalkinto. Käsittääkseni auto on omistajan firman nimissä ja käynyt liikkeen kautta pari kertaa. Jos olen oikein ymmärtänyt niin Ruotsissa nuo liikkeetkin merkitään omistajiksi, samoin firmat jne.

Auto näyttää tosiaan muuten, Hienolta, omistaja on kertonut rehellisesti maalipinnan olemattomasta naarmusta alkaen. Saab merkkihuoltohistoria löytyy, juuri huolletut jarrut ja ainoana "vikana" vaihdettu xenonit uusiin.

Kannattaako kokeneempien saabistien mielestä harkita? Pyysin lisäselvitystä tuosta ajajien määrästä eli kuinka monta käyttäjää on ollut ja montako merkintää on tullut esim liikkeistä ja firmoista auton historiaan.

Vielä off-topic. Yritin eileen säätää veroja MAHTI -laskurilla ja veron määrä näytti olevan 6000€. Olenkohan osunut oikeaan auto siis 2004-11-04 otettu liikenteeseen. 75000km ja automaatti.

Kiitos mielipiteistä jo etukäteen,

Marko L-K
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

mlatva kirjoitti:Hei foorumilaiset.


Volvo On myyty ja suunnitelmissa olisi hakea tuo lapsuuden haave "aero" mallia 9-5 2005. Olen käynyt neuvotteluja autosta joka on käyttöönotettu 2004-11 ja vuosimalli siis 2005. Autolla on ajettu n.75000km ja se on automaatti. Kuvat ja yksityisen myyjän kertoma antaa olettaa, että km. pitänee paikkansa. Muutenkin auto näyttää super siistiltä. mm. penkeissä ei juurikaan näy istumisen jälkiä venymiä jne.Hintakin asettuisi kohtuulliseksi.

Ongelma johon törmäsin yömyöhään selatessani rekisteröinti tietoja oli tuo "omistajien" lukumäärä 9kpl. Auto on ollut edellisellä omistajalla 1,5v. Kuinkahan tuo määrä on mahdollisesti noin korkea? Onko kyseessä kiertopalkinto. Käsittääkseni auto on omistajan firman nimissä ja käynyt liikkeen kautta pari kertaa. Jos olen oikein ymmärtänyt niin Ruotsissa nuo liikkeetkin merkitään omistajiksi, samoin firmat jne.

Auto näyttää tosiaan muuten, Hienolta, omistaja on kertonut rehellisesti maalipinnan olemattomasta naarmusta alkaen. Saab merkkihuoltohistoria löytyy, juuri huolletut jarrut ja ainoana "vikana" vaihdettu xenonit uusiin.

Kannattaako kokeneempien saabistien mielestä harkita? Pyysin lisäselvitystä tuosta ajajien määrästä eli kuinka monta käyttäjää on ollut ja montako merkintää on tullut esim liikkeistä ja firmoista auton historiaan.

Vielä off-topic. Yritin eileen säätää veroja MAHTI -laskurilla ja veron määrä näytti olevan 6000€. Olenkohan osunut oikeaan auto siis 2004-11-04 otettu liikenteeseen. 75000km ja automaatti.

Kiitos mielipiteistä jo etukäteen,

Marko L-K

Ruotsissa merkitään nuo omistajat vähän eritapaan kuin suomessa joten autolla on ollut varmaan 3-4 todellista käyttäjää ( aika monta 75tkm ).

Ruotsissa faxiin saa ilmatteeksi 3 edellistä omistajaa.

Nopeasti laskettuna sain veroiksi noin 5313 € jos kysymys on tästä autosta:
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=3

Siis jos saisit auton 10000 € ja verot sun muut maksut = 5800€ niin 15800 € tulee hinnaksi ja sen aivan maksimi minun mielestä 2005 mallisesta autosta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Kiitos valtteri

Mahtaakohan noita todellisia käyttäjiä saada tietoonsa edes edellinen omistaja auton papereista? Onhan se vähän eri asia onko auto kulkenut 3-4 hlön kautta vai 9.

Tosin eräs omistamistani Volvoista (s60 d5) oli autoliikkeen koeajoautona palvellut Saksassa ja toimi kuin ajatus. Ei ollut minkäänlaisia vikoja alustan osien (koiranluut jne.) koko kolmen vuoden aikana.

Tuntuu olevan nuo -05 mallin Aerot aika lailla tossa 100000kr vähän molemmin puolin. Liikkeissä yleensä kalleimmat hinnat. Vastaavan 179000 ajetun sais 89000kr. Kiinnostais tuo vähemmän ajettu.

06 olis ihan jees myös, hinnat vaan vähän pompsahtaa. Myös 05 ulkönäkö miellyttää aavistuksen enemmän.

Odottelen vielä myyjän vastausta meiliin ja jatkan tuumailua...

Marko
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tässä olis toinen samanmoinen pirssi: http://www.blocket.se/klippan/Saab_9_5_ ... .htm?ca=11

Tää autojen omistaja luku on hiukan ovela juttu 1) on aina autoliike omistajana 2) on auton ensimmäinen ostaja. Tiedän, että usein joku firman omistaja ostaa uuden auton itselleen ja sen jälkeen myy saman auton firmalleen josta tuli 3) omistaja ja kun tämä todellinen omistaja käytettyään kaikki valtion hyödyt hyväkseen koska auto on ollut firman nimissä, haluuakin vaihtaa autoa hän ensin ostaa takaisin auton ihan pilkka hintaan joten hän on omistaja 4) miksi hän tekee näin on ihan siksi, että hän saa yksityishenkilönä enemmän maksua kuin firma olisi saanut. 5) omistaja onkin auton uusi ostaja, jos katsotaan niin todellisuudessa on ollut vain kaksi omistajaa koska sama henkilö käytti autoa vaikka hänen firmansa omisti sen. Siis autoliike on eka ostaja.

Koko tän omistajien muutoksen aikana on tehty jopa veromuljaustakin, siinä muodossa, että firma vetää ostaessaan auton pois liikevaihtoveron, jonka valtio palauttaa firmalle. Monimutkaista mutta laillista jos nämä moms rahat jäisivät firmalle, eivätkä firman omistajan taskuun.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Mielenkiintoinen ja selventävä pointti core2.

Olen ollut tuon toisenkin auton omistajan kanssa yhteyksissä. Kilometrithän on tossa toisessa jo liki 180000. Tuo vähemmän ajettu kiinnostaisi tuosta "omistajamäärästä" huolimatta Hinta eroa vajaat 20000kr. Molemmat hienossa kunnossa ainakin saamieni lisäkuvien perusteella. Enemmän ajetussa "1 Omistaja."

Mielipiteitä kaivataan, onko harkitsemisen arvoisia? Onko liian kalliita?

Mulla on ensimmäistä kertaa autokaupoissa sellanen tilanne, että Edellisen V70 -05 myynnin jälkeen budjettia olis tonne 20000e korville. Siksi "samanikäisen" Saabin hinta ei tunnu pahalta varusteisiin ja laatuun nähden. Omaa silmää miellyttää toistaiseksi tää 05 malli, joten maksanko, jos näiden hinta asettuu 14-16t euron haarukassa.

Nimim.


Auto/Aerokuumeen sokaisema.

P.S Osuuko Core2:n silmään mitään muuta epäilyttävää tuon vähemmä ajetun pirssin Ruotsin historiasta?

Marko
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja core2 »

mlatva kirjoitti: P.S Osuuko Core2:n silmään mitään muuta epäilyttävää tuon vähemmä ajetun pirssin Ruotsin historiasta? Marko
Ei siitä sen kummempia ilmoitusta lukemalla huomaa, mutta tuo jonka kerroin sen olen myös itsekin tehnyt, joten siinä omistaja määrässä ei tarvitse olla mitään häikkää. Ja autohan on kuvista päätellen siistissä kunnossa.

Hintaan en osaa sanoa juuri mitään, tietysti mitä halvempi sen parempi, mutta eiköhän "valtteri" tiedä taas siitä kaiken tai ainakin hän osaa laskea sen veron.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

core2 kirjoitti:
mlatva kirjoitti:
Hintaan en osaa sanoa juuri mitään, tietysti mitä halvempi sen parempi, mutta eiköhän "valtteri" tiedä taas siitä kaiken tai ainakin hän osaa laskea sen veron.
Ei "valtteri" tiedä mitään mutta "core2" on mestariluokan kääntäjä joten odotetaan ilmoituksen suomenkielistä käännöstä mielenkiinnolla. :wink: vois auto olla vaikka outlet myynnissä. :lol:

asiaan...
"mlatva" osta auto jos siltä tuntuu sillä noin vähän ajettua harvoin tarjolla. Varusteita aivan riitämiin, ja muutenkin asiallisen oloinen.

tsekkaa myös tämä http://www.blocket.se/hoor/Saab_9_5_aer ... ?ca=11&w=3
Varusteita vielä enemmän kuin siinä ekassa.

Ruotsin kruunun kurssi vain vähän "pielessä" tällä hetkellä suomalaisen ostajan kannalta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Auton hankinta jo hyvällä mallilla. Nimimerkki Viggenille suurkiitos, kun valotti mulle omistajahistoriaa.

Saab foorumi on kyllä Volvolandian jälkeen erittäin positiivinen kokemus. Näyttää homma toimivan hienosti.

Marko
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Omistajien lukumäärä Ruotsissa?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

mlatva kirjoitti:Auton hankinta jo hyvällä mallilla. Nimimerkki Viggenille suurkiitos, kun valotti mulle omistajahistoriaa.

Saab foorumi on kyllä Volvolandian jälkeen erittäin positiivinen kokemus. Näyttää homma toimivan hienosti.

Marko
Hieno homma :!: hyvä että löytyy apuja ruotsista sillä siellä saa hyvin historiaa selville.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Vastaa Viestiin