Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.
Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:
-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.
Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
9-2x Ruotsista
Re: 9-2x Ruotsista
Re: 9-2x Ruotsista
No sinähän tietysti sanoit, että kyllähän se pitää ehdottomasti kilpiin saada.Risto kirjoitti:Tänään konttorilla käydessäni katsastusmies, tietäen minut ylivertaiseksi Saab-tietäjäksi, kysyi neuvoa, kun hänen vaimonsa serkku oli tiedustellut asiaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.
Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:
-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.
Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 9-2x Ruotsista
Jos itselle ei ole hirveästi väliä sillä, mitä rekisteriotteessa lukee, kannattaisi varmaan hommata ns. kanta-autoksi Subaru ja sitten vaihtaa siihen ysikakkosesta kaikki Saab-spesifit osat.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Aero"
- Viestit: 402
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: 9-2x Ruotsista
http://www.autoscout24.com/results?atyp ... ipl=button
Näyttäs olevan Euroopassa kilvissä.Vähä räjähtäneen näkönen,mutta äkkiäkös tosta fiksaa.Jos jotakuta kiinnostaa.Ite haluisin tiptopin.
Näyttäs olevan Euroopassa kilvissä.Vähä räjähtäneen näkönen,mutta äkkiäkös tosta fiksaa.Jos jotakuta kiinnostaa.Ite haluisin tiptopin.
9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Ekz:Kia Cerato 2,0 -06(meni Afrikkaan),EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: 9-2x Ruotsista
Uusimman ohjeen mukaan nyt pitäisi onnistua rekisteröinnit entistä helpommin.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14428131 ... rointi.pdf
Saab 9-2x:än pitäisi nyt saada kilpiin vaikka COC ei ole jos vain on ollut esim. Ruotsissa rekisteröitynä.
Tämähän perustuu EU:n päätökseen jolla mm. Ruotsissa onnistuttiin saamaan rekisteriin NG 9-5 farkku joka oli Saksassa ensirekisteröity.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14428131 ... rointi.pdf
Saab 9-2x:än pitäisi nyt saada kilpiin vaikka COC ei ole jos vain on ollut esim. Ruotsissa rekisteröitynä.
Tämähän perustuu EU:n päätökseen jolla mm. Ruotsissa onnistuttiin saamaan rekisteriin NG 9-5 farkku joka oli Saksassa ensirekisteröity.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-2x Ruotsista
Trafista lienee taas joku jarrumies jäänyt eläkkeelle: https://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aj ... saadoksiin