Sivu 1/2

9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Helmi 28, 2011 19:39
Kirjoittaja timpetti
Hei vain!

Kaverille pitäisi lähteä (eli vielä suunnitteluasteella, tarjous otettu) hakemaan Ruotsista 9-2x:ää, mutta tulin törmänneeksi sellaisiin mietteisiin, kuten:

-Onko verrannainen Subaru Impreza 160kw?
-Mitähän kautta huollot pelaisi, Subaru?
-Saako autoa Suomessa yleensäkään kilpiin?

Firma antoi hyvän tarjouksen autosta ja kaveri on aivan innoissaan, ymmärrän kyllä toki, onhan tuo hieman myyttinen auto.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Helmi 28, 2011 19:54
Kirjoittaja tturku
Jos se on koneeltaan ja muutenkin subaru, johon on vain istutettu saabin sisustaa ja keula, niin lähestyisin kyllä itse sekä subarun maahantuojaa ja saabia tuon huollon suhteen.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Helmi 28, 2011 20:23
Kirjoittaja core2
tturku kirjoitti:Jos se on koneeltaan ja muutenkin subaru, johon on vain istutettu saabin sisustaa ja keula, niin lähestyisin kyllä itse sekä subarun maahantuojaa ja saabia tuon huollon suhteen.
Tää on vähän hassun tuntuinen jutska, täällä kun on 9-2X tuotu huoltoon niin se onkin toimitettu subarulle, mutta sitä ei subaru ota vastaan jos yksityinen vie sen sinne. En osaa sanoa onko käytäntö aina sama, täältäkin löytyy 9-2X aika harvasta tallista. Toki niitä löytyy.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Helmi 28, 2011 20:52
Kirjoittaja Money For Nothing
Veikkaamma että katsastus tulee puuttumaan muutamiin e-hyväksyntiin (puutteeseen). Eli katsastus ei onnistune varmaan ihan tulin-näin-voitin periaatteella. Tekniikan puolesta voisi kuvitella tosiaan että laput saisi, tekniikkahan tosiaan on sitä Subarua. Auton valot ainakin sellaiset mistä varmaan tulee sanomista. Takavalot nyt saa varmasti vastaavasta Subarusta e-hyväksynnöillä, mutta etuvalojen kanssa voinee joutua jotain soveltamaan :?:
Mutta erittäin mielenkiintoista peliä kaverisi harkitsee! 8)

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ti Maalis 01, 2011 17:11
Kirjoittaja timpetti
Itsekin kaveria kannustanut auton suhteen, pähkäili Golf R32:n ostoa, mutta innostui tästä enempi.
Mietinkin juuri sitä kuinka tuo valopolitiikka ja auton ristisiitosstatus haittaa tuota katsastusta, olis kiva saada sellanen kaveri kiinni kellä Suomessa moinen pirssi pihassa istuu.
Ajattelisi että huolto onnistuu, oli kyseessä yksityinen tai yritys. Mutta, aina oppii tässä maassa uutta.
Kyseessähän tuo Aero-malli, kun tuota verrannaista Subarun leiristä etsiskelin.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: To Maalis 03, 2011 13:23
Kirjoittaja V.J.S
Kyllä silläkin jotain merkitystä _pitäisi_ olla, että auto on rekisteröity jo EU-maahan, kuten tässä ilmeisesti on (Ruotsi) ?
Eli jotenkinhan tämäkin olisi saatavissa Suomen kilpiin, onhan täällä nähty (muistaakseni) ihan Suomen kilvissä olevia 9-7X:äkin tien päällä, niitäkään kaiketi ei ole virallisesti Eurooppaan koskaan tuotu, Sveitsissä taisi jokunen diileri olla, jotka toivat itsenäisesti noita komeita SUV-Saabeja hetken aikaa maahan (siis Sveitisiin, joka nyt ei ole edes EU maa).

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: To Maalis 03, 2011 14:08
Kirjoittaja Viggenisti
Blocketissa myynnissä oleva 9-2X ei taida olla ruotsin kilvissä ? jos samasta yksilöstä on tässä topikissa kyse. Niin voi teettää saada kilpiin Suomessa

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Maalis 14, 2011 15:23
Kirjoittaja timpetti
Joo kaverikin nyt ilmeisimmin hankki VAG:ta pihaansa..onko tiedossa tosiaan kellä olis tällane kilvissä Suomessa?

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: La Elo 03, 2013 12:42
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha :saab: 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.

Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:

-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.

Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: La Elo 03, 2013 22:13
Kirjoittaja viggen
Mitähän Saksan TÜVilla on tekemistä Suomen vaatimuksien kanssa? TÜV on Saksan oma laatuavalvova viranomainen. Ei pitäis olla mitään tekemistä muiden maiden vaatimusten kanssa.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Su Elo 04, 2013 12:13
Kirjoittaja Jyrchi
TÜV toimittanee CoC-todistuksen autolle, jota taasen konttorilla tarvitaan että pommin saa kilpiin.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Elo 05, 2013 08:29
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Jyrchi kirjoitti:TÜV toimittanee CoC-todistuksen autolle, jota taasen konttorilla tarvitaan että pommin saa kilpiin.
Just näin.

Mutta eipä löytynyt TÜVilta vaatimuksenmukaisuustodistusta 9-2x Aerolle :evil:

Laitoin kysymystä, että pitääkö nyt heittää pyyhe kehään, sillä ei sitä todellakaan kannata hassata n. 1500-3000 euroa kohdekohtaiseen tyyppikatsastukseen, valojen vaihtoon/lisäämiseen jne.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ma Elo 05, 2013 11:48
Kirjoittaja viggen
Blocketilla on ollut myynnissä 9-2X:ä jotka on Ruotsin rekkarissa, silloin ei mitään ongelmaa Suomeen tuonnissa. Esim. tämä tuontiauto on Ruotsin rekisterissä, ei kylläkään myynnissä.
http://www.garaget.org/?car=221039&image=3158165

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Ke Elo 07, 2013 19:31
Kirjoittaja V.J.S
Osta suoraan turbo Impreza niin pääsee helepommalla :D
Eipä tuossa 9-2X:ssä ole muuta ihmeellistä kuin pirullinen harvinaisuus euroopassa. Eli jos sitä hakee, niin antaa palaa, muuten ei mitään järkeä. Kaikkien varaosien kohdalla ihan öljyfiltteriä, tulppia, jarrupaloja jne mukaan lukien joutuu itse toimimaan pioneerinä, että mikä Subarun osa natsaa Saabiin...9-2X:ää ei tunne mikään varaosatukkurien varasto-ohjelma, Saab-partsiltakaan tuskin löytyy ihan yhden päivän toimitusajoilla, eli jenkkien nettikauppojen varassa ollaan. Omakohtaisen kokemuksen valossa ihan suomi-subaruissakin on tuota vuosimallin sisäistä variaatiota vähintäänkin riittävästi, eli jollain 9-2X:llä se vasta "hauskaa" onkin koittaa löytää sopivaa varaosaa...eli jos erikoisuus ja hankala varaosien saanti kiinnostaa, niin antaa palaa, muuten: hommaa Subaru.

Re: 9-2x Ruotsista

Lähetetty: Pe Elo 09, 2013 19:57
Kirjoittaja Turbo Sensonic
Subaru WRX ei ole :saab: 9-2x Aero :wink: