9-2x Ruotsista

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Hei vain!

Kaverille pitäisi lähteä (eli vielä suunnitteluasteella, tarjous otettu) hakemaan Ruotsista 9-2x:ää, mutta tulin törmänneeksi sellaisiin mietteisiin, kuten:

-Onko verrannainen Subaru Impreza 160kw?
-Mitähän kautta huollot pelaisi, Subaru?
-Saako autoa Suomessa yleensäkään kilpiin?

Firma antoi hyvän tarjouksen autosta ja kaveri on aivan innoissaan, ymmärrän kyllä toki, onhan tuo hieman myyttinen auto.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jos se on koneeltaan ja muutenkin subaru, johon on vain istutettu saabin sisustaa ja keula, niin lähestyisin kyllä itse sekä subarun maahantuojaa ja saabia tuon huollon suhteen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja core2 »

tturku kirjoitti:Jos se on koneeltaan ja muutenkin subaru, johon on vain istutettu saabin sisustaa ja keula, niin lähestyisin kyllä itse sekä subarun maahantuojaa ja saabia tuon huollon suhteen.
Tää on vähän hassun tuntuinen jutska, täällä kun on 9-2X tuotu huoltoon niin se onkin toimitettu subarulle, mutta sitä ei subaru ota vastaan jos yksityinen vie sen sinne. En osaa sanoa onko käytäntö aina sama, täältäkin löytyy 9-2X aika harvasta tallista. Toki niitä löytyy.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Veikkaamma että katsastus tulee puuttumaan muutamiin e-hyväksyntiin (puutteeseen). Eli katsastus ei onnistune varmaan ihan tulin-näin-voitin periaatteella. Tekniikan puolesta voisi kuvitella tosiaan että laput saisi, tekniikkahan tosiaan on sitä Subarua. Auton valot ainakin sellaiset mistä varmaan tulee sanomista. Takavalot nyt saa varmasti vastaavasta Subarusta e-hyväksynnöillä, mutta etuvalojen kanssa voinee joutua jotain soveltamaan :?:
Mutta erittäin mielenkiintoista peliä kaverisi harkitsee! 8)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Itsekin kaveria kannustanut auton suhteen, pähkäili Golf R32:n ostoa, mutta innostui tästä enempi.
Mietinkin juuri sitä kuinka tuo valopolitiikka ja auton ristisiitosstatus haittaa tuota katsastusta, olis kiva saada sellanen kaveri kiinni kellä Suomessa moinen pirssi pihassa istuu.
Ajattelisi että huolto onnistuu, oli kyseessä yksityinen tai yritys. Mutta, aina oppii tässä maassa uutta.
Kyseessähän tuo Aero-malli, kun tuota verrannaista Subarun leiristä etsiskelin.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä silläkin jotain merkitystä _pitäisi_ olla, että auto on rekisteröity jo EU-maahan, kuten tässä ilmeisesti on (Ruotsi) ?
Eli jotenkinhan tämäkin olisi saatavissa Suomen kilpiin, onhan täällä nähty (muistaakseni) ihan Suomen kilvissä olevia 9-7X:äkin tien päällä, niitäkään kaiketi ei ole virallisesti Eurooppaan koskaan tuotu, Sveitsissä taisi jokunen diileri olla, jotka toivat itsenäisesti noita komeita SUV-Saabeja hetken aikaa maahan (siis Sveitisiin, joka nyt ei ole edes EU maa).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Blocketissa myynnissä oleva 9-2X ei taida olla ruotsin kilvissä ? jos samasta yksilöstä on tässä topikissa kyse. Niin voi teettää saada kilpiin Suomessa
XC70 D5 -11
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1773
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Joo kaverikin nyt ilmeisimmin hankki VAG:ta pihaansa..onko tiedossa tosiaan kellä olis tällane kilvissä Suomessa?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vanha topic, mutta meikäläiselle on iskenyt aika paha :saab: 9-2x Aero -kuume, ja siksi olenkin alkanut selvittämään saisiko sitä Suomen rekisteriin.

Olen tähän mennessä kysynyt asiaa:

-Sauli Naskilta, joka neuvoi minua kysymään asiaa TRAFIlta,
-TRAFIlta, joka neuvoi minua kysymään asiaa katsastustoimistolta
-serkkutytön mies on töissä katsastuskonttorilla, joten hän kehotti minua kysymään asiaa TÜV Nordilta,
-TÜV Nordilta, josta minulle vastattiin että tiedustelevat asiaa Saksan TÜVilta ja heidän pitäisi vastata ensi viikon alkupuolella, joten sitten selviää, onko missään Euroopan maassa tuotu maahan 9-2x Aeroa, josta olisi tehty TÜVin vaatimuksenmukaisuustodistus, jota voisi sitten käyttää hyväksi auton maahantuonnissa.

Mikäli em. vaatimuksenmukaisuustodistusta ei ole olemassa, niin eipä tuollaista liki 10 vuotta vanhaa autoa kannata tuoda maahan, jos sille pitää tehdä ajoneuvokohtainen tyyppihyväksyntäkatsastus paikan päällä, koska se tulee maksamaan mansikoita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja viggen »

Mitähän Saksan TÜVilla on tekemistä Suomen vaatimuksien kanssa? TÜV on Saksan oma laatuavalvova viranomainen. Ei pitäis olla mitään tekemistä muiden maiden vaatimusten kanssa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

TÜV toimittanee CoC-todistuksen autolle, jota taasen konttorilla tarvitaan että pommin saa kilpiin.
SAAB 9-5 Aero -05
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jyrchi kirjoitti:TÜV toimittanee CoC-todistuksen autolle, jota taasen konttorilla tarvitaan että pommin saa kilpiin.
Just näin.

Mutta eipä löytynyt TÜVilta vaatimuksenmukaisuustodistusta 9-2x Aerolle :evil:

Laitoin kysymystä, että pitääkö nyt heittää pyyhe kehään, sillä ei sitä todellakaan kannata hassata n. 1500-3000 euroa kohdekohtaiseen tyyppikatsastukseen, valojen vaihtoon/lisäämiseen jne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja viggen »

Blocketilla on ollut myynnissä 9-2X:ä jotka on Ruotsin rekkarissa, silloin ei mitään ongelmaa Suomeen tuonnissa. Esim. tämä tuontiauto on Ruotsin rekisterissä, ei kylläkään myynnissä.
http://www.garaget.org/?car=221039&image=3158165
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Osta suoraan turbo Impreza niin pääsee helepommalla :D
Eipä tuossa 9-2X:ssä ole muuta ihmeellistä kuin pirullinen harvinaisuus euroopassa. Eli jos sitä hakee, niin antaa palaa, muuten ei mitään järkeä. Kaikkien varaosien kohdalla ihan öljyfiltteriä, tulppia, jarrupaloja jne mukaan lukien joutuu itse toimimaan pioneerinä, että mikä Subarun osa natsaa Saabiin...9-2X:ää ei tunne mikään varaosatukkurien varasto-ohjelma, Saab-partsiltakaan tuskin löytyy ihan yhden päivän toimitusajoilla, eli jenkkien nettikauppojen varassa ollaan. Omakohtaisen kokemuksen valossa ihan suomi-subaruissakin on tuota vuosimallin sisäistä variaatiota vähintäänkin riittävästi, eli jollain 9-2X:llä se vasta "hauskaa" onkin koittaa löytää sopivaa varaosaa...eli jos erikoisuus ja hankala varaosien saanti kiinnostaa, niin antaa palaa, muuten: hommaa Subaru.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-2x Ruotsista

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Subaru WRX ei ole :saab: 9-2x Aero :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin