9-3 cabrion tuontiverot

Suunnitteletko tuovasi auton ulkomailta tai oletko jo niin tehnyt? Kysy neuvoa, jaa vinkkejä ja kokemuksia auton maahantuonnista tällä palstalla.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Viiden auton otannalla Blocketista ja Transportstyrelseniltä tuli seuraavanlaista tulosta:
- 3x perusmalli manuaali, kok. massa 1810 kg
- 1x perusmalli automaatti, kok. massa 1830 kg
- 1x aero manuaali, kok. massa 1840 kg

Elikkä veroprosentti on välillä 28,8 - 29,2 ja jos oletetaan että kyseessä on aero automaatti ja massat nousevat vastaavasti kuin yllä niin sen veroprosentti olisi 29,5.

Edit: Jaa mutta vuorokausi vaihtui juuri huhtikuun ensimmäisen puolelle, kattelin nuo yllä olevat arvot vielä vanhasta taulukosta. Massat ovat samat joka tapauksessa, prosentit luultavasti nousevat.

Edit2: Löysin ilmeisesti uuden taulukon, jonka uudet veroprosentit olisivat väliltä 34,4 - 35,5. Kiva pikku nousu :?

Edit3: Euromääriä on paha sanoa kun mahti ei kerran myyntihintoja suostu avolle antamaan, kaikki muu on spekulaatiota. Josko nyt jatkaisin tämän yliopisto-ennakkotehtävän parissa, muut saa jatkaa jos on tarvetta :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1458
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja ippe »

Suurella todennäköisyydellä verotuksen nykyperusteet tullaan toteamaan lain ja sopimusten vastaisiksi ja ylimääräinen osuus verosta tulee palautukseen joiden vuosien kuluttua kun asia on kiertänyt RY-tuomioistuimen kautta, tärkeää on tehdä valitus verotuksen perusteista.

Tuo uusi verotusmalli syrjii tuontiautoja, sillä jo Suomeen rekisteröidyistä vanhemmista autoista ei ole peritty päästöpohjaista veroa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Jalmari_
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Maalis 25, 2012 15:32

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja Jalmari_ »

Cabrion suhteen on ehkä tavallista vaikeampi ennakoida veroja. Syynä kovakattoisia suurempi hajonta verotusarvojen arpomisessa. Tutun -02 9-3 Aero viime vuonna >15 000€ ja näin verot ennakoitua 2000€ korkeammat. Valituksen teki, mutten tiedä siitä tulosta.
pka
"Saabisti"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 21, 2002 19:35
Paikkakunta: Suur-Tampere

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja pka »

Verotin viime kesänä M2001 mallisen 9-3 Aero Cabin (mittarissa 208 tkm). Kolme kuukautta tulli arpoi ja keksi lopulta verotusarvoksi 9615 e. 240 g/km päästöt toivat veroprosentiksi 34,2 % ja veroiksi 3288 e.

Verotusarvon laskenta on aika käsittämätön. Lähteenä on käytetty nettiautossa pitkään roikkunutta kahta ylihintaista cabbea sekä Schwackeliste 8/2003 uushankintalistaa.

Tuo päästöjen pohjalta arvottu veroprosentti tosiaan on EU:n linjausten vastainen. Ehkäpä siitä vielä joskus tulee palautusta muutama satanen. Kokonaisuudessaan verot olivat kuitenkin pienemmän kuin mihin olin varautunut.

http://www.hs.fi/talous/Autoveron+laill ... 5558804091
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja karg »

Vuonna 2009 verotin 1997-mallisen NG900 caben, mis oli n. 210tkm mittarissa.. pyysivät veroja vähän yli 1200€. Tosta kun aattelee muutaman vuoden uudempaa 9-3 cabbea tällä hetkellä niin tuntuu kyl aika kovalta tommone 3288€ vero. Onhan noi toki uudempaa tekniikkaa ja sen semmosta, mutta peruskonsepti on suht sama. Tosta 1997-mallisesta ei tosin kateltu mitään CO2-päästöjä. Ajat muuttuu..
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja O.K. »

vm 2001 Aeron veropäätös tuli ja arvalla nettiautosta katsottu vertailukohdaksi nämä 2 autoa: Onko Jenkkilässä Aeroa myyty 2,0T SE-merkinnällä (ainakin ilmoituksessa iso-T eikä pikku-t) vai onko kyseessä jälkiviritys, jolloin autoverovalituksessa voin vaatia tuon pois jättämistä ja menemistä vain tuolla vuoden 2000 Aerolla?

Edit: Itse itselleni vastaten. Soitin Kamuxille ja tuon 2,0T SE:n moottorikoodi on K eli on se lähtöjään ollut saman tehoinen kuin Aero ja näin ollen tämänö perusteella ei pysty valittamaan veroista :(
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tässä kaikkien 2001-2002 avojen päätökset 2016-2017

https://goo.gl/photos/MWZKxhByEVBrjb6C8

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin