Sivu 2/2

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: La Maalis 31, 2012 23:13
Kirjoittaja Rattivaihde
Viiden auton otannalla Blocketista ja Transportstyrelseniltä tuli seuraavanlaista tulosta:
- 3x perusmalli manuaali, kok. massa 1810 kg
- 1x perusmalli automaatti, kok. massa 1830 kg
- 1x aero manuaali, kok. massa 1840 kg

Elikkä veroprosentti on välillä 28,8 - 29,2 ja jos oletetaan että kyseessä on aero automaatti ja massat nousevat vastaavasti kuin yllä niin sen veroprosentti olisi 29,5.

Edit: Jaa mutta vuorokausi vaihtui juuri huhtikuun ensimmäisen puolelle, kattelin nuo yllä olevat arvot vielä vanhasta taulukosta. Massat ovat samat joka tapauksessa, prosentit luultavasti nousevat.

Edit2: Löysin ilmeisesti uuden taulukon, jonka uudet veroprosentit olisivat väliltä 34,4 - 35,5. Kiva pikku nousu :?

Edit3: Euromääriä on paha sanoa kun mahti ei kerran myyntihintoja suostu avolle antamaan, kaikki muu on spekulaatiota. Josko nyt jatkaisin tämän yliopisto-ennakkotehtävän parissa, muut saa jatkaa jos on tarvetta :mrgreen:

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 08:26
Kirjoittaja ippe
Suurella todennäköisyydellä verotuksen nykyperusteet tullaan toteamaan lain ja sopimusten vastaisiksi ja ylimääräinen osuus verosta tulee palautukseen joiden vuosien kuluttua kun asia on kiertänyt RY-tuomioistuimen kautta, tärkeää on tehdä valitus verotuksen perusteista.

Tuo uusi verotusmalli syrjii tuontiautoja, sillä jo Suomeen rekisteröidyistä vanhemmista autoista ei ole peritty päästöpohjaista veroa.

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Ke Huhti 04, 2012 13:08
Kirjoittaja Jalmari_
Cabrion suhteen on ehkä tavallista vaikeampi ennakoida veroja. Syynä kovakattoisia suurempi hajonta verotusarvojen arpomisessa. Tutun -02 9-3 Aero viime vuonna >15 000€ ja näin verot ennakoitua 2000€ korkeammat. Valituksen teki, mutten tiedä siitä tulosta.

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Pe Huhti 06, 2012 12:38
Kirjoittaja pka
Verotin viime kesänä M2001 mallisen 9-3 Aero Cabin (mittarissa 208 tkm). Kolme kuukautta tulli arpoi ja keksi lopulta verotusarvoksi 9615 e. 240 g/km päästöt toivat veroprosentiksi 34,2 % ja veroiksi 3288 e.

Verotusarvon laskenta on aika käsittämätön. Lähteenä on käytetty nettiautossa pitkään roikkunutta kahta ylihintaista cabbea sekä Schwackeliste 8/2003 uushankintalistaa.

Tuo päästöjen pohjalta arvottu veroprosentti tosiaan on EU:n linjausten vastainen. Ehkäpä siitä vielä joskus tulee palautusta muutama satanen. Kokonaisuudessaan verot olivat kuitenkin pienemmän kuin mihin olin varautunut.

http://www.hs.fi/talous/Autoveron+laill ... 5558804091

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Su Huhti 08, 2012 21:52
Kirjoittaja karg
Vuonna 2009 verotin 1997-mallisen NG900 caben, mis oli n. 210tkm mittarissa.. pyysivät veroja vähän yli 1200€. Tosta kun aattelee muutaman vuoden uudempaa 9-3 cabbea tällä hetkellä niin tuntuu kyl aika kovalta tommone 3288€ vero. Onhan noi toki uudempaa tekniikkaa ja sen semmosta, mutta peruskonsepti on suht sama. Tosta 1997-mallisesta ei tosin kateltu mitään CO2-päästöjä. Ajat muuttuu..

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2017 11:09
Kirjoittaja O.K.
vm 2001 Aeron veropäätös tuli ja arvalla nettiautosta katsottu vertailukohdaksi nämä 2 autoa: Onko Jenkkilässä Aeroa myyty 2,0T SE-merkinnällä (ainakin ilmoituksessa iso-T eikä pikku-t) vai onko kyseessä jälkiviritys, jolloin autoverovalituksessa voin vaatia tuon pois jättämistä ja menemistä vain tuolla vuoden 2000 Aerolla?

Edit: Itse itselleni vastaten. Soitin Kamuxille ja tuon 2,0T SE:n moottorikoodi on K eli on se lähtöjään ollut saman tehoinen kuin Aero ja näin ollen tämänö perusteella ei pysty valittamaan veroista :(

Re: 9-3 cabrion tuontiverot

Lähetetty: Ti Huhti 11, 2017 15:39
Kirjoittaja peinu
Tässä kaikkien 2001-2002 avojen päätökset 2016-2017

https://goo.gl/photos/MWZKxhByEVBrjb6C8