Saab Eestistä
Re: Saab Eestistä
Tämä DARR tieto ei kerro onko mittarista poistettu kilsoja.
Ainoastaan auton kilometrimäärän. Yhteys techillä serveriin niin sieltä löytyy DARR kysely.
Myös saabeista pystyy poistamaan ja muuttamaan kilsamäärät, on vain aika kallista ainakin täällä ja saksassa. Nämä firmat toimivat konttori taskussa periaatteella.
Ainoastaan auton kilometrimäärän. Yhteys techillä serveriin niin sieltä löytyy DARR kysely.
Myös saabeista pystyy poistamaan ja muuttamaan kilsamäärät, on vain aika kallista ainakin täällä ja saksassa. Nämä firmat toimivat konttori taskussa periaatteella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01
Re: Saab Eestistä
Ja kannattaa muistaa, että passi on ammattimiehelle helppo nakki väärentää.
Vain tieto autosta ratkaisee ja pitkä luottamussuhde myyjään, ehkä.
Vain tieto autosta ratkaisee ja pitkä luottamussuhde myyjään, ehkä.
Paikat Turboo!
Re: Saab Eestistä
Jep, mutta tuota darria saabillakin käytettin melkein jatkuvasti, tuo crash memory nimi on lähtöisin muistaaksen Uddevalla'n lukiolta? Mutta ei sillä väliä kunhan saman asian ajaa kumpikin.valtteri kirjoitti:Eli kyllä core2 oli oikeassa mutta nimi oli vääränix0n kirjoitti:Tiedän kun luin samaisen pdf:n
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saab Eestistä
Eiköhän se ole ihan normi Airbägin ohjainlaite joka varmasti kyllä rekisteröi g-voimat jne kun antaa bägeille käskyt toimia.valtteri kirjoitti:Vuonna 2000 kun ostin nokkakolarissa olleen farkku 9-5.sen niin tehdas halusi etupenkien välissä keskikonsolin alla olleen boxin tehtaalle takaisin. Sanoivat tutkivan sinne kolarissa tallentuneen datan ?? En ikinä kysellyt tarkemmin mitä sieltä löytyy. Kummatkin turvatyynyt ja vyönkiristimet olivat lauenneet.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Re: Saab Eestistä
Jees tämä hoidetaan Air-bagin keskusyksiköstä, mutta ihan normi ei siihen riitä, tiedon keräys on jatkuvaa ajonaikana ja muistiin rekisteröidään vain viimeiset 7sek. kolarin sattuessa ja air-bagin laukeaminen katkaisee sekä pysäyttää tallennustoiminnon.kallek kirjoitti: Eiköhän se ole ihan normi Airbägin ohjainlaite joka varmasti kyllä rekisteröi g-voimat jne kun antaa bägeille käskyt toimia.
Muun muassa näitä tietoja tallennetaan:
-Hastighet. Nopeus.
-Motorvarv. Moottorin kierrosluku.
-Rrattvinkel (på bilar med antisladdsystem). Rattikulma autoissa joissa antisladd sys.
-Aktivering av fotbroms, ABS- och antisladdsystem, farthållare. Jalkajarrun, ABS-antisladd systeemi ja Vakionopeudensäädin Aktivointi.
-Gaspedalens läge. Kaasupolkimen sijaintikohta tapahtuma hetkellä.
Vid krocken sparas även information om: Kolarin sattuessa tallennetaan myös nämä tiedot:
-Tända huvudljus och bromsljus. Ajovalojen käyttö ja jarruvalot
-Aktuell växel (på automatväxlade bilar). Ajankohtainen vaihde (automaatti laatikollisissa autoissa.)
-Stängda/öppna dörrar. Suljetut/avoimet ovet.
-Bältesanvändning. Turvavyön käyttö.
-Framstolarnas läge. Etupenkkien sijainti kohta.
-Tidpunkt. Tapahtuma-aika.
-Muistiin pystyy tallentamaan myös muita ei specattuja tietoja!
-Datainspektion. Tietosuojavaltuutettu päättää lopuksi mitä voidaan ja saadaan tallentaa.
EDIT: korjasin kirjoitusvirheen. Loput jotka löytyvät, ovat mukana höysteenä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: To Joulu 26, 2013 20:04
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Saab Eestistä
Onko Saabilla olemassa netissä mitään paikkaa, josta saisi selville valmistenumeron avulla auton tarkan varusteluettelon, ensirekisteröintimaan jne.? Fordilla on FordEtis, sieltä saa nuo tiedot kaivettua melko kätevästi, muutaman auton kohdalla on mielenkiinto loppunut melko äkkiä.
Siksi kysyn tätä, kun katselin tuota Viron tarjontaa ja siellä muutama yksilö herätti mielenkiinnon. Pikainen vilkaisu Saksan ja Ruotsin tarjontaan tuli tehtyä myös, ei oikein ollut tarjolla sellaista mitä katselin. Tässä yksi yksilö Virosta:
http://fin.auto24.ee/used/1688136
Mitä mieltä, onko todellinen ajomäärä vai ei? Tullin verotuspäätöksiä kun katselin vastaavanlaisille, niin näyttäisi verot olevan luokkaa 2000 - 3000 € vastaaville yksilöille annettujen numerotietojen pohjalta.
Siksi kysyn tätä, kun katselin tuota Viron tarjontaa ja siellä muutama yksilö herätti mielenkiinnon. Pikainen vilkaisu Saksan ja Ruotsin tarjontaan tuli tehtyä myös, ei oikein ollut tarjolla sellaista mitä katselin. Tässä yksi yksilö Virosta:
http://fin.auto24.ee/used/1688136
Mitä mieltä, onko todellinen ajomäärä vai ei? Tullin verotuspäätöksiä kun katselin vastaavanlaisille, niin näyttäisi verot olevan luokkaa 2000 - 3000 € vastaaville yksilöille annettujen numerotietojen pohjalta.
Volvo V70 2.0D Kinetic vm. 2008 wannabe Summum
Saabeja ollut kotipaikalla aikoinaan kahdeksan perättäin (96, 99 ja 900-malleja)
Jäsen #6376
Saabeja ollut kotipaikalla aikoinaan kahdeksan perättäin (96, 99 ja 900-malleja)
Jäsen #6376
Re: Saab Eestistä
Pelkkien kuvien perusteella aika vaikeata arvioida kilsoja. Paikan päälle pitäs mennä katsomaan. Häkkiautoltahan tuo vaikuttaa, alvi kannattaa maksaa Viroon ja siirtolaput tarviit. Liikkeen pihalla tuota pääsee varmaan testaamaan, liikenteeseen tuskin laskevat.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab Eestistä
muistelen että maan omat pojat jotka ajelee näillä samoilla merkeillä kertoi jotta km lukevat ovat yleensä ei luotettavia näissä ulkoa tuoduissa vehkeissä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab Eestistä
Onko joku löytänyt hyvää EUrooppalaista web sivustoa josta voisi saada VIN koodin perusteella autosta historia tietoja mahdollisista kolaroinneista, rekisteröinneistä, veroista tms.
Auto josta olen kiinnostunut on todennäköisesti Sveitsistä peräisin ja on Virossa myynnissä jonkinlaisessa autoliikkeessä eli ei ole (varmaankaan) rekisteröity Viroon ...
En ole vielä löytänyt ainakaan Sveitsiläistä sivustoa.
Heidän systeemit tuntuvat olevan aika "hajallaan" eli ymmärtääkseni kanttooni kohtaisia ...
Auto josta olen kiinnostunut on todennäköisesti Sveitsistä peräisin ja on Virossa myynnissä jonkinlaisessa autoliikkeessä eli ei ole (varmaankaan) rekisteröity Viroon ...
En ole vielä löytänyt ainakaan Sveitsiläistä sivustoa.
Heidän systeemit tuntuvat olevan aika "hajallaan" eli ymmärtääkseni kanttooni kohtaisia ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab Eestistä
En ole ainakaan itse kuullut, että olisi mitään tuollaista yleistä sivustoa.
Viron historian voit katsoa täältä klik
Sveitsin historia selviää nopeiten niin, että pyydät vaikka valokuvat huoltokirjasta ja olet itse yhteydessä liikkeeseen. Osaavat kertoa kilometrit silloisesta huollosta, jos huoltokirjan todellisuus epäilyttää.
Itse olen menossa viroon parin viikon päästä.
Viron historian voit katsoa täältä klik
Sveitsin historia selviää nopeiten niin, että pyydät vaikka valokuvat huoltokirjasta ja olet itse yhteydessä liikkeeseen. Osaavat kertoa kilometrit silloisesta huollosta, jos huoltokirjan todellisuus epäilyttää.
Itse olen menossa viroon parin viikon päästä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Saab Eestistä
Juu, kiitos vastauksestasi.
Olen tuota linkittämääsi sivustoa yrittänyt käyttää mutta en ole onnistunut saamaan tuolta auton historia tietoja pelkällä VIN koodilla ...
Ja mitä olen lueskellut niin tuolta Sveitsistä on hankala saada tietoja kun siellä tietosuoja on varmaan euroopan tiukin.
Pitääkö paikkansa, onko kellään kokemuksia Sveitsistä?
Joo ja selvittely alko kiinnostaa kun huoltokirjan käsiala on samanlainen auton huoltohistorian koko ajalta. Liekkö tuolla Sveitsissä kuinka pitkälle standardoitu tuo "käsiala" ?
Olen tuota linkittämääsi sivustoa yrittänyt käyttää mutta en ole onnistunut saamaan tuolta auton historia tietoja pelkällä VIN koodilla ...
Ja mitä olen lueskellut niin tuolta Sveitsistä on hankala saada tietoja kun siellä tietosuoja on varmaan euroopan tiukin.
Pitääkö paikkansa, onko kellään kokemuksia Sveitsistä?
Joo ja selvittely alko kiinnostaa kun huoltokirjan käsiala on samanlainen auton huoltohistorian koko ajalta. Liekkö tuolla Sveitsissä kuinka pitkälle standardoitu tuo "käsiala" ?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saab Eestistä
Meillä on toi Hirsch Tallinnan kautta keski-euroopasta, muistaakseni juuri Sveitsistä. Tuotu Viroon ensin. Suomalainen myyjä, useampi auto samoilla (?) kilsoilla ollut myynnissä täällä... Mitkä lie todelliset. Tämä yksilö vaatimustenmukaisuustodistuksen (Saabilta) mukaan kuitenkin ihan aito Hirsch, joten sen puoleen kaikki kunnossa. Lisäksi reilu nippu huoltokuitteja Auto-Tarvetelta muutamalta vuodelta eli varmaan hetken aikaa siellä ajeltu.
Kampe on ollut oikein hyvä, mutta jos vielä tuolta ostaisin niin kävisin kyllä itse hakemassa. Näkisi mikä siellä on hintana ja niin päin pois.... Toisekseen tulee mieleen, että tämän hintaisia romuja kun haalii niin onko siinä oikeasti mitään järkeä lähteä niitä kovin kaukaa hakemaan? Tuo Tallinna nyt lienee vielä järjen rajoissa? Hyvä yksilö fiksulla, todistettavalla historialla lienee vaihtoehto. Ei nää kuitenkaan mitään klassikkoautoja ole, käyttörautaa puhtaimmillaan. Ja parhaimmillaan.
edit: Eipä ollut paljon annettavaa tähän keskusteluun mulla, nyt kun viestini uudestaan luin.
Kampe on ollut oikein hyvä, mutta jos vielä tuolta ostaisin niin kävisin kyllä itse hakemassa. Näkisi mikä siellä on hintana ja niin päin pois.... Toisekseen tulee mieleen, että tämän hintaisia romuja kun haalii niin onko siinä oikeasti mitään järkeä lähteä niitä kovin kaukaa hakemaan? Tuo Tallinna nyt lienee vielä järjen rajoissa? Hyvä yksilö fiksulla, todistettavalla historialla lienee vaihtoehto. Ei nää kuitenkaan mitään klassikkoautoja ole, käyttörautaa puhtaimmillaan. Ja parhaimmillaan.
edit: Eipä ollut paljon annettavaa tähän keskusteluun mulla, nyt kun viestini uudestaan luin.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10